mars001 Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 (endret) Det er noe jeg ikke helt skjønner med den (mulig jeg er dum). http://www.nextgentel.no/kundesider/artikl...hastigheter.php Det er 5 abb. som får samme hastighet, skal alle de som har de forsjkellige beholde den prisen de har nå i dag ? Blir ikke det litt rart ? Det er tross alt snakk om minst hundre spenn i forskjell. Jo og en ting til, når de oppgraderer kundebasen, gjør det ut fra kundenummer , alfabestisk eller hva ? I begge tilfelle ligger jeg godt an Endret 28. november 2005 av mars001 Lenke til kommentar
Coney Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Det er noe jeg ikke helt skjønner med den (mulig jeg er dum). http://www.nextgentel.no/kundesider/artikl...hastigheter.php Det er 5 abb. som får samme hastighet, skal alle de som har de forsjkellige beholde den prisen de har nå i dag ? Blir ikke det litt rart ? Det er tross alt snakk om minst hundre spenn i forskjell. Jo og en ting til, når de oppgraderer kundebasen, gjør det ut fra kundenummer , alfabestisk eller hva ? I begge tilfelle ligger jeg godt an 5219404[/snapback] Det står jo på siden der at for de høyeste hastighetsklassene vil det også kunne bli en reduksjon i pris. Vet ikke hvordan de oppgradere. Starter de på den siste bokstaven i alfabetet kanskje Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 Jo, men uansett, kan ikke skjønne annet enn at jeg med 3000/600 i dag kommer til å betale vesentlig mindre enn mange andre kommer til å gjøre. Lenke til kommentar
airguard Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Jo, men uansett, kan ikke skjønne annet enn at jeg med 3000/600 i dag kommer til å betale vesentlig mindre enn mange andre kommer til å gjøre. 5219483[/snapback] du vil jo få for samme prisen dette : 3000/600 Opp til 6500/750 bra hastighetsøkning det uten prisøkning, jeg er i samme klassen og er fornøyd. Dette gjelder derimot ikke før i februar hørte jeg . Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 (endret) Jepp er storfornøyd jeg, men de som har hatt ett bedre abb. enn 3000/600 vil jo måtte betale mer i mnd. for akkurat det samme abb'et jeg får. Det koster jo i utgangspunktet 498,- i mnd. Jeg kommer til å betale litt i over 400 "bare". Samme kan det være, synes bare det ble litt snodig, men sånn blir det når de opererte med en drøss forskjellige hastigheter. De begynner å oppgradere i Desember. Endret 28. november 2005 av mars001 Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Du har faktisk et poeng der! Jeg betaler 500 i mnd nå, + for club fordi jeg ville ha mer ut.. Og nå skal du som betaler 400 få samme hastigheten som meg!! Har ikke tenkt på dette en gang jeg....! Er det ingen som har lyst til å ringe å høre hva de egentlig har tenkt å gjøre med det da? Lenke til kommentar
baffen Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Jeg har og NGT og nyheten om at de setter opp hastigheten ble mottatt med glede av meg for litt siden. Når jeg nå har sjekket hastigheten min på itavisen jevnlig og ikke sett noe til økningen gikk jeg inn på NGT sine sider. Der står det tiktignok om økningen, men leser man litt nøyere så ser man at økningne skjer ikke før i januar og for noen ikke før mars/april!!? Jeg er fornøyd med NGT til tross for problemene de har hatt med kundeservice. Man vet hva man får i NGT og det er båndbredde til lave priser. Så selv om mange klager på NGT så har jeg ment at man har ett valg og det er å skifte til andre bredbåndsleverandører om man er misfornøyd i stedet for å klage og klage og klage. ¨ Likevel er jeg skuffet over denne "nyheten" om økning når det ikke informeres om at den kommer ikke før over nyttår - i beste fall. Mulig det er media som har med vilje latt være å informere om dette, men det burde NGT kunne gjøre noe med. Får håpe det er siste gang.. Lenke til kommentar
Coney Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Likevel er jeg skuffet over denne "nyheten" om økning når det ikke informeres om at den kommer ikke før over nyttår - i beste fall. Mulig det er media som har med vilje latt være å informere om dette, men det burde NGT kunne gjøre noe med. Får håpe det er siste gang.. 5228486[/snapback] Som du sier så kan det være media som ikke informerer når NGT skal oppdatere. Leser du pressemeldingen til NGT så står det at der at de skal være ferdig i januar 2006. NGT kan jo ikke noe for at media ikke nevner det, og har nok ingen mulighet til å påvirke det heller. Hva jeg derimot syns de burde informere bedre om (ref. tidligere svar som ikke var noe bra av meg ) er jo disse hastighet-/prisklassene som blir slått sammen. Jeg mener det er jo vanlig at man betaler det samme for samme produkt. Klart at de som har inngått en avtale på 2 år burde få lov til å betale det ut perioden, men hva når den er ferdig? Noen som er villige til å vente leeeenge i telefonen for å få svar? Lenke til kommentar
volcomer Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Folka i dette firmaet (les. NGT) er bent frem udugelige spør du meg. "Vi satser på valutta for pengene, og ikke kundeservice" heter det seg i en pressemelding fra dem etter en sak ang ektremt mange klager på dem til forbrukerombudet. Dersom du sitter på en linje som maks kan bære 4.5 Mbit (som meg) vil du ikke få noe nytte av disse "oppgraderingene" som vistnok skal komme. Det vil i praksis bety at du betaler mer for mindre enn alle andre, og du må ikke tro at NGT vil gjøre noe for å hjelpe deg. De svarer ikke på epost og prøver du å ringe dem sitter du bare i kø i 15 minutter for så å treffe på en maktesløs person uten peiling. Men det er nå bare min erfaring. Lenke til kommentar
baffen Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Jeg skjønner frustrasjonen til alle som trenger å benytte seg av kundeservicen til NGT som er særdeles dårlig. Men for min del så vipper vektskåla i NGT sin favør. Det er mange andre ting som teller enn kundeservice. Vil man betale for kundeservice og tilleggstjenester så kan man velge Telenor. Det du egentlig betaler for er vannvittige kostnader i en bedrift som har levd godt i monopolsituasjoner og som nå ikke har mulighet til å konkurrere med NGT på pris og det meste annet (bortsett fra kundeservice). Nå er forresten ikke Telenor eller andre i samme bransje eller andre bransjer for den saks skyld så mye bedre på telefon/mailstøtte egentlig. Det er det samme problemet som går igjen over alt, i forsikring, bank, offentlige tjenester osv. Man vil helst ha hjelp her og nå, men det er dyrt å folk sittende ledig for å hive seg over telefonrøret når noen ringer og trenger hjelp. Jobber selv i forsikringsselskap og merker at det er nr.1 på klage topp 10, nettopp det å vente i telefon på hjelp. Så får man ta ett valg. Jeg synest personlig det er sure penger å betale overpris hos Telenor eller andre når det e nokså klart for meg hvem som er billigst, og har stabilt nett etter mine erfaringer i snart 3 år nå. For de som har så store problemer som det av og itl høres ut som men som aldri gjør handling av ord så er min kommentar: "Skift selskap og slutt og klag for f.. " Lenke til kommentar
baffen Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Forrige svaret mitt er kanskje ikke akkurat relevant i forhold til det som ble tatt opp i denne tråden .. beklager det. Jeg er enig med det mars og coney sier. Det høres veldig rart ut. Å betale ulik pris for samme produkt er feil. Og i dette tilfellet er det ikke akkurat prisen på utenlandsk arbeidskraft vs. prisen på vanlig arb.k. det er snakk om. Dette er to identiske produkter som prises forskjellig i samme marked men der noen er låst til å betale den ene mens andre får tilbud om en billigere pris. Her bør NGT rette opp feilen spør du meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå