MyBigMouth Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 (endret) Fikk nettopp denne medlingen og lurer på om den er sann. Hei!I det siste har det sirkulert en e-post der du må videresende meldingen til et visst antall personer for å slippe å betale for vår MSN-Messenger tjeneste. Dette var bare tull og vi beklager på det sterkeste for dem som det gikk utover. Det som er riktig er at vi skal lage en ny Msn-Messenger der du har 2 versjoner, en gratis og en du må betale for. Gratis versjonen kan kun ha 15 kontakter og Man kan ikke sende Nudge,Wink osv. Men hvis du er rask og sender denne e-posten til minst 15 stk som ER I DIN MSN-MESSENGER KONTAKTLISTE! så kan du bli trukket ut blandt 100.000 heldige som får oppgradert til den beste MSN versjonen helt gratis! Kopier denne teksten, og legg den inn i en ny e-post som du sender til 15stk i din kontaktliste. Jo flere du sender til, jo større blir sjansen! Men kun 15 stk av gangen. Vi vil da registrere dette og legge deg til i trekningen! Den nye MSN vil slippes ut 1. Januar 2006. Så ikke vent for lenge, trekning blir 31. Desember 2005. mvh. MSN Administrasjonen Endret 28. november 2005 av Rxj0n Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 nei.. som alle andre er den der bare spam og bullshit. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 (endret) HERREGUUD. NEI! Endret 28. november 2005 av fredrikrb Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 Gidd det der da fredrikrb.Lite vits å vise at du er medlem av flameklubben. Du er tøff, vi har skjønnt det. Så denne er fake? Den virker bare litt mer "voksen" enn den forrige. Lenke til kommentar
BeNeFit Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 HEHE! at folk tror på det her, latterlig :!: Lenke til kommentar
butare Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Dette er som time-share. Folk går på slike ting uansett hvor mange ganger man er advart mot dette. Svaret er NEI. Dette er ikke korrekt. Det burde gått opp et lys for deg straks de ba deg sende denne mailen videre til en bøtte med folk. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 OMFG... "Dette er bare tull" Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Selvfølgelig er den fake. Tror du virkelig Microsoft vil benytte spam/kjedebrev metoder i markedsføringen. I tillegg er jo navn på avsender helt bort i natta ("MSN Administrasjonen"), som tyder iallefall på at den er falsk. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 Jaok. Shoot me Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Gidd det der da fredrikrb.Lite vits å vise at du er medlem av flameklubben. Du er tøff, vi har skjønnt det. Så denne er fake? Den virker bare litt mer "voksen" enn den forrige. 5219337[/snapback] Men fredrik har faktisk en god grunn. Hvs det virkelig hadde vært sånn tror jeg lite på at: 1. De sendte det rundt som mail 2. De var avhengige av at folk skulle sende den rundt 3. De sier ingen ting til media eller skriver noe på sidene sine. Så du er faktisk eid. Lenke til kommentar
nree Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 (endret) Hei!I det siste har det sirkulert en e-post der du må videresende meldingen til et visst antall personer for å slippe å betale for vår MSN-Messenger tjeneste. Dette var bare tull og vi beklager på det sterkeste for dem som det gikk utover. Det som er riktig er at vi skal lage en ny Msn-Messenger der du har 2 versjoner, en gratis og en du må betale for. Gratis versjonen kan kun ha 15 kontakter og Man kan ikke sende Nudge,Wink osv. Men hvis du er rask og sender denne e-posten til minst 15 stk som ER I DIN MSN-MESSENGER KONTAKTLISTE! så kan du bli trukket ut blandt 100.000 heldige som får oppgradert til den beste MSN versjonen helt gratis! Kopier denne teksten, og legg den inn i en ny e-post som du sender til 15stk i din kontaktliste. Jo flere du sender til, jo større blir sjansen! Men kun 15 stk av gangen. Vi vil da registrere dette og legge deg til i trekningen! Den nye MSN vil slippes ut 1. Januar 2006. Så ikke vent for lenge, trekning blir 31. Desember 2005. mvh. MSN Administrasjonen Hvem er det som skriver Msn-Messenger? MSN Messenger er det rette navnet! Tror aldrig jeg har sett "MSN Administrasjonen snakke så høyt: ER I DIN MSN-MESSENGER KONTAKTLISTE! Tror aldri jeg har sett noen som har noe sammenheng med Microsoft skrive:mvh. MSN Administrasjonen..Tror jeg ville hatt ett navn her vertfall!! Så, konklusjon.. Bare noe tull.. Endret 28. november 2005 av goggen90 Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Sende en mail til msn for en stund siden ang. dette... Hei Jon Takk for at du kontaktet MSN .no. Jeg heter Morten og jeg forstår at du har problemer med din MSN. Jeg beklager så meget for problemene dette har forårsaket. Problemet du har rapportert til MSN, er en bløff. En bløff er handlinger, dokumenter eller artefakter som er laget for å lure eller svindle andre. Bløffer inneholder vanligvis advarsler, tilbud eller instruksjoner som er ment å skremme eller villede andre brukere. Noen prøver å overtale folk til å slette filer fra datamaskinen, mens andre inneholder lovnader om rikdom eller prøver å innhente brukerinformasjon som passord eller kredittkortnummer. I kjedebrev blir mottakerne oppfordret til å videresende flere kopier av brevet slik at sirkulasjonen av brevet øker. I denne typen meldinger utloves det ofte belønninger som lykke, flaks, penger eller varer hvis du videresender. Noen typer kjedebrev, særlig de som ber fok sende penger til andre deltakere, er ulovlige. Du bør være forsiktig når du støter på slike e-postmeldinger. Det finnes mange webområder du kan bruke til å finne ut om påstandene eller rådene er riktige, for eksempel: Hoaxbusters http://hoaxbusters.ciac.org Dette webområdet inneholder informasjon om bløffer og kjedebrev som sirkulerer på Internett. Det inneholder informasjon om hvordan du avslører en bløff, hvordan du bør håndtere den og litt om historien bak dette fenomenet på Internett. Break the Chain http://www.breakthechain.org Webområdet inneholder informasjon om ulempene ved å bruke kjedebrev til informasjonsformidling. Her finner du også råd som er nyttige når du skal ta stilling til hvilken informasjon du ønsker å distribuere. Snopes.com http://www.snopes.com Webområdet ble opprettet for å undersøke og avsløre falske påstander. Vilkårene for bruk av MSN sier at det er forbudt å sende kjedebrev, og du bør derfor ikke videresende kjedebrev du mottar. Du bør heller slette denne typen meldinger. Takk for at du brukte MSN .no. Hvis du har noen andre problemer er det bare å skrive tilbake så skal vi hjelpe deg så godt vi kan. Med vennlig hilsen Morten MSN .no Kundestøtte --- Original Message --- From: "[email protected]" Sent: 08 November 2005 19:47:30 UTC To: msncom_no Subject: CC Annet I senere tid har jeg og mange andre av mine bekjen Comments: I senere tid har jeg og mange andre av mine bekjente fått kjedebrev der det blir fortalt at MSN blir stengt, og at vi må betale for å bruke det. Selv tviler jeg sterkt på at dette kommer til å skje. Et eksempel på et brev, er; "Om 8 dager vil messenger bli stengt,hvis du ikkje har betalt,send denne meldingen til m t 10 pers innen 8 minutter så slepper du å betale,når dette er gjort vil duden din bli rødfarget ( dude er den fargen over kontaktlisten,den er nå blå)" Er ganske sikker på at Microsoft ikke ville valgt dette ordspråket. Men jeg har derimot også fått et bilde jeg er ganske sikker på har blitt manipulert, og der flere folk kan gå på denne spøken. Lastet opp bildet for dere her: http://img318.imageshack.us/my.php?image=msn5jm.png Hvis det er av en eller annen grunn er sant dette som sies, må jeg si at det er veldig dårlig av MSN og Microsoft å sende ut et kjedebrev, der de som sender videre til 15 personer får slippe å betale osv... Blir veldig umodent gjort av et såpass stort selskap. Men akkuratt derfor tviler jeg så sterkt på alt dette som sies. Mitt ønske er da som følger; Kan dere sende ut en felles mail til alle som bruker MSN å fortelle at disse mailene er bare tull? Vet om mange som blir "nervøse" av disse mailene. I tillegg hadde det vært fin om dere kan legge ut en melding på hjemmesiden deres ang. dette problemet. Gi meg tilbakemeldinger på denne mailen. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Stenges då tråden er på god vei ut i den "offtopiciske hengemyra" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg