Keiseren av Grønland Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 (endret) Hei, jeg har Cooltek invader kabinett. http://www.microplex.no/product.aspx?pid=CTINVBBBL&mcat=c328 Der følgte det med to 120mm vifter som jeg bruker nå. Men disse bråker en del, er det noen som kan si meg hvilke 120mm vifter jeg kan kjøpe som er det mest stille alternativet, men som fortsatt gjør jobben sin, like bra/bedre enn disse inkluderte viftene? Og jeg lurer, hvor nødvendig er disse viftene i det hele tatt, finnes det alternativ til vifte i kabinett? Og ja... spørsmål nr1 er viktigst Hadde ikke skada med led lys osv edit : har sett litt på disse to, de har ganske lav desibel står det, men jeg vet ikke hvor høy desibel de som fulgte med kabinettet er-... http://www.microplex.no/product.aspx?pid=C...12A&mcat=15s351 http://www.microplex.no/product.aspx?pid=m...sbl&mcat=15s351 Endret 28. november 2005 av Cetramarius Lenke til kommentar
kvase Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 vifte 2. klart det er viktig med avlufting/sirkulasjon Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 (endret) ok, jeg ringte nettopp digital impuls, og de sa microplex sine mål på 16.5 db ikke er realistiske, at den faktisk støyer 22 db, mens de nevnte papst viftene sine var på 18 db, og at det ville lønnet seg med dem, men jeg har øynene veldig rettet mot mist, og har jo hørt bra om dem og vet du, eller noen, hvor mye de medfølgene viftene i kabinettet støyer? Endret 28. november 2005 av Cetramarius Lenke til kommentar
Wintermuthe Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Hei, Jeg har 2x denne Papst 120mm og de er bortimot lydløse. Dvs. vifta fra skjermkortet, HD etc. bråker mye mer. Billige og efter sigende meget gode vifter. Husk - dersom du kjøper vifter med LED lys etc. så er ikke dette noe du får med på kjøpet, mao. jo mer dilldall dessto mer av pengene går til dilldall i steden for det som er viktig (i dette tilfellet vifta). Lykke til! Mvh. muthe Lenke til kommentar
spyro Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 (endret) Nr 2, mist vifter kan du ikke høre, og det er ikke tull heller. Endret 28. november 2005 av spyro Lenke til kommentar
spyro Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 (endret) dobbelpost Endret 28. november 2005 av spyro Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 ok, da er jeg veldig tiltrukket av papst allerede, men noen som kan sammenligne mist og papst her? Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 papst ruler !!!!! olø, pcen min er blitt stille som en mus nå mwuahahaha Takk for tips folkens, endelig er jeg kvitt pc støyen as. Det var standarviftene med cooltek kabinettet som bråka som en helvete, nå er dem borte !! Selger jeg noen gang denne pcen, så skruer jeg ut disse viftene og setter inn de gamle igjen Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Nr 2, mist vifter kan du ikke høre, og det er ikke tull heller. Kommer vel mye ann på hastigheten den kjører på? Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 ble en nummer 3 her papst ruler, digital impuls sa at mistene støya 22 db, og ikke 16.5 Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 SilenX har noen gode vifter med lite støy, helt ned i 11db..! Sjekk HER Lenke til kommentar
shanizar Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Nexus sine vifter skal være noe av det beste du kan få tak i. Papst er også veldig bra. SilenX sine vifter er vistnok veldig oppskrytt og har helt urealistiske dB målinger. Mist sine vifter vet jeg ikke så mye om, de lager dem ikke selv tror jeg så spørs hvilken produsent som ligger bak. Det er forresten ikke bare dB som er viktig, men hva slags støy de lager. Mange vifter har irriterende "brumme" lyd, noen har en "tikkende" lyd og noen nærmest piper. Det optimale er vifter hvor du kun hører luft-turbulens da dette er umulig å unngå. Jeg ville tatt en tur til denne siden hvis du er ute etter komponenter til en stille pc, de har blant annet lister over anbefalte deler, også vifter. www.silentpcreview.com Lenke til kommentar
crusade Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Nye Silenx PRO er dei viftene som flytter mest luft iforhold til dBA.. Greit at dei er litt vel optimistiske i dBA ratinga. Dei innrømmer og at dei har bommet på PRO viftene og at dei støyer meir og flytter meir luft enn specs tilsier. Dette kjem til å bli endret asap, enten ved nye specs eller lavere RPM på viftene. ..du skal med SilenX pro viftene og viftestyring få mest mulig luftflyt når du justerer viftene ned til det du personlig synes er lydløst. Dette kjem det forresten test på MCPC.no på om ikkje alt for lenge. Dei skal teste eit oppsett med ein god del vifter, RPM blir justert ned til det oppleves lydløst, og temperaturen på systemet måles. Dette bør blei ein veldig informativ test ein bør kunne stole på. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 (endret) jeg skulle egentlig gå for mist, men de lyver jo, på alle netsteder står det 16.5 db, men de er målt til 22 db... har ikke hørt om silenx eller no, så det ikke noe steder. Men nå heter det seg jo sånn at det under 20 db hører du ikke, så hva er da forskjellen på 18 og 11 ? edit : Ja.. nå er det faktisk sånn at jeg har fått feilinformasjon av digital impuls. Jeg hadde til og med irritert microplex med dette hehe. Uansett, det skal vist ikke være sånn at mist merket ikke lyver, de har en serie på 22db, og en på 16.5. Jeg ble opplyst om at den 16.5 jeg spurte om fra første telefonsamtale av, faktisk støyet 22 db. Til tross for at jeg spurte om 16.5 db versjonen. Grov feilinformasjon fra butikken, men god service backer det opp igjen, fått tilbud om å bytte papst viftene og få resten av penga tilbake. Papst var jo også i tillegg dyrere. Så nå er spørsmålet igjen da, skal jeg ta rabatt neste gang jeg handler hos dem eller bytte til enda mer støysvake mist vifter, som i tillegg har blått lys. Tenker kanskje på rabatt neste gang, fordi jeg var storfornøyd med papst viftene, og jeg ser etter ny cpu kjøler, thermaltake blue orb er fristende. Endret 29. november 2005 av Cetramarius Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 29. november 2005 Forfatter Del Skrevet 29. november 2005 Ok til slutt så endte denne historien opp med at jeg nå har prøvd både papst og mist hehe. Konklusjonen er, mist er bedre ! Jeg merket faktisk en reduksjon fra "nesten-ikke-noe-støy-i-det-hele-tatt-papst" til ikke noe støy i det hele tatt, absolutt ikke støy med mist. De er heeeeelt stille. Og det som gjør saken enda bedre er at de er billigere, og stiligere. Har kjøpt dem med blått lys hehe. Det eneste jeg har å utsette, som jeg syntes var litt dårlig med mist viftene, er at ledningen var altfor kort, det står 27 cm på siden, men det kan ikke stemme, nådde ikke 3pinnen i det hele tatt med frontvifta, mens med papsten hadde jeg litt til overs til og med, som bare skal være 3 cm lenger. Så jeg måtte kjøpe ledningsforlenger til frontvifta. Uansett, har nå igjen å kjøpe en cpu kjøler med blått lys, da skal jeg sterkt vurdere og casemodde døren med en heftig speileffekt, for å få fram det blåe fine lyset Til alle andre som lurer, Mist er nå min aller sterkeste anbefaling ! Lenke til kommentar
crusade Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Kordan er det med luftflyt og rpm på papst vs. mist viftene du testet her? Oppgitt luftflyt? Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 29. november 2005 Forfatter Del Skrevet 29. november 2005 vel jeg har holdt hodet inni kabinettet, og hånda, og jeg vil være ærlig nå, papsten blåste litt sterkere med luft, men misten blåste en mye kjøligere type luft. rart hva Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå