Gå til innhold

Noe som ikke passer sammen?

Anbefalte innlegg

her er hva jeg kunne tenke meg å kjøpe, men lurer på hvor stor watt trenger jeg på strømforskyninga?

308955 AMD Athlon 64 4000+ 2.4GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte

305190 Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI, Socket -939,S-ATA,Dual-GbLAN,Firewire,PCI-Ex16

312001 Asus GeForce 7800GT 256MB GDDR3, EN7800GT, PCI-Express, ViVo/HDTV/2xDVI-I

312199 Nexus Breeze Kabinett, Reduserer Støy, Perfekt luftflyt, m/500W Strømforsyning

301825 TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 2048MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 DDR DIMMs

311462 Zalman CNPS7000B-AICu LED CPU-Kjøler, Blue LED, Socket A/478/754/939/940

hvis dere har noen andre komponenter som er billigere eller bedre etc, så si ifra :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du trenger ikke mer enn 350W strømforsyning.

5219378[/snapback]

Nei, diskusjonsstarter bør kjøpe strømforsyning på minst 450W. Å kjøpe for svak strømforsyning er en av de vanligeste feilene pckjøpere gjør.

Edit: ja strømforsyningen i kabinettet er bra.

Endret av efikkan
Lenke til kommentar

Nå er det jo allerede strømforsyning med det kabinettet, og den skal visst være helt ok, så du trenger ikke kjøpe en utenom med det første..

Er enig med Big Sturl, kjøp heller noe lignende minne han har linket til, det er ganske mye bedre enn det du har i listen (som er omtrent billigste som er), du vil IKKE angre på å kjøpe skikkelig minne..

Lenke til kommentar
Du må ikke kjøpe for svak strømforsyning nei...har en kompis som må ha seg ny, for pcen hans slår seg av av og til :p

Er av og til i et ord? :blush:  :p

5222166[/snapback]

Det er typiske symptomer for for svak strømforsyning.

BTW: Det heter "av og til" ja, "avogtil" hadde blitt litt tungvint ;)

ok, kan noen gi meg noen tips om disse kortene?

Club3D Geforce 7800 GT 256MB PCIe

Pris: kr 3 095,00

Gigabyte GeForce 7800 GT 256 MB PCIe

Pris: kr 3 195,00

POV GeFORCE 7800 GT 256MB PCIe Retail

Pris: kr 2 995,00

er det noe forskjell? noen anbefalinger?

første og siste virker best..?

5226334[/snapback]

Jeg ville valgt førstnevnte eller sistnevnte. Der står det mest spesifikasjoner. Blant annet klokkefrekvens (ikke så vesentlig) og blant annet støtte for "video in" (så du kan ta opp fra tv).
Lenke til kommentar
Ville kjøpt av shg.no, de er kårtet til norges billigste nettbutikk av hardware.no.....

5232547[/snapback]

Jeg har lurt på shg selv i lengre tid, siden de har lave priser. Vet du hvordan det er med support hos shg i forhold til for eksempel komplett?

BTW: Det billigeste 7800GT-skjermkortet jeg fant hos shg kostet 3.165kr

Lenke til kommentar
Ville kjøpt av shg.no, de er kårtet til norges billigste nettbutikk av hardware.no.....

5232547[/snapback]

Jeg har lurt på shg selv i lengre tid, siden de har lave priser. Vet du hvordan det er med support hos shg i forhold til for eksempel komplett?

BTW: Det billigeste 7800GT-skjermkortet jeg fant hos shg kostet 3.165kr

5232769[/snapback]

Har handlet en del med shg.no selv og kundebehandlingen og servicen har vært eksemplarisk. Da det viste seg at 7800gtx-kortet jeg bestilte var feilpriset (viste for lav pris) på nettsiden og jeg ringte for å klage fikk jeg kortet billigere enn feilprisingen. Det er ikke ofte man opplever. :)

Ellers, så er det ikke alt de er rimeligere på. 7800GT f.eks. får du sikkert billigere andre steder, og de tar en del mer i porto/frakt enn de fleste andre nettbutikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...