Gå til innhold

Det er dumt og betale for mye......haha

Anbefalte innlegg

For det tredje kan du godt vinkle saken på en annen måte - næringslivet (Elkjøp) ødelegger for seg selv ved å ha dårlige interne rutiner.

5221585[/snapback]

Dette er hverken et argument eller unnskyldning.

Ved alle reparasjons- og reklamasjonssaker bør kunden ha en kvittering på at varen er levert inn. Når en kunde kommer uten kvittering og skal ha tilbake en PC bør forhandleren kreve kvittering dersom opplysningene ikke stemmer med det som er registrert i forhandlerens interne system. Det var Elkjøp sin avdelingsleder eller kundebehandler som viste dårlig dømmekraft når han gikk med på å gi en erstatnings-PC til en kunde som ikke kunne bevise å ha levert inn sin PC. Alternativt var det så dårlige interne rutiner for returhåndteringer at den ansatte ikke kunne få oversikt over hva som var inne til reparasjon.

Og det som er beskrevet er det samme som å stjele og svindle. To ord som beskriver samfunnets avskum, halvaper og skitne elementer som burde avlives. "Dårlige rutiner" rettferdiggjør ikke tyveri! Og er det noe jeg hater, så er det tyver. Og dette er oppriktig hat.

Det er for mye å forvente, at personalet har noe annet enn grunnleggende kunnskaper om varene de selger. Elkjøp er ikke en kjede som spesialiserer seg på hårkrem eller Volta-støvsugere. De fører mange produkter, og så lenge "folket" krever lave priser er det like greit å slutte å syte over manglende kunnskaper hos elkjøp-ansatte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det som har gjort Elkøp til en suksessbedrift, er at de melker uvitende folk for penger ved å selge dem ting som enten er bedre enn det de trenger, eller som kan fåes billigere andre steder. Hvordan tror du de klarer å gå i pluss ved å selge noen ting med tap?

Hvorfor i all verden er det elkjøp som får gjennomgå så j***i hver gang?At ting kan fåes billigere andre steder er noe som kan være tilfellet uansett hvor og hva man handler, det er da kunden og ikke elkjøp sin oppgave og holde seg orientert i markedet hvis man på død og liv alltid skal ha det billigste.Hvis folk får ei blekke i posten fra elkjøp og tenker "denne var det jo en grei pris på" så kan det tenkes at man faktisk blir fornøyd med kjøpet selv om man kanskje kunne fått det billigere hadde man bodd et annet sted i landet eller hadde giddet å tråle side opp og side ned på nettet for å finne det billigste.Men nå er det en gang slik at alle ikke legger samme kriterier til grunn for hva de karakteriserer som en god handel, det har like mye med tilgjengelighet og hvor mye ressurser man gidder å bruke på å finne det billigste til enhver tid.For mange er det mye greiere å bare kunne gå ned i den lokale elkjøp butikken og kjøpe det man trenger til en pris man aksepterer, og ferdig med det.

Og det å selge ting med tap for å regne seg avanse på andre eventuelle mersalg er også helt vanlig, uansett om det heter elkjøp, expert, meny eller rema osv osv.Dette er da for svarte ikke noe sære greier som kun elkjøp driver med.

Og det å anklage de for å prakke på folk bedre ting enn det de trenger, det er da et salgstriks alle driver med.Tror du virkelig f.eks en bilselger ville sagt til en kunde at "nei denne bilen tror jeg ikke du har bruk for, ta heller denne rimeligere modellen her", tror ikke han ville sagt det nei!

Vil til slutt bare påpeke at jeg hverken er ansatt eller har noen som helst ting med elkjøp å gjøre, men jeg blir bare så irritert når folk hver bidige gang angriper elkjøp for disse tingene som er helt vanlige salgstriks de aller fleste steder man skal handle noe.

Jeg er heller ikke etisk enig med alle disse strategiene butikkene driver med for å selge mest mulig, men å bare beskylde elkjøp for dette blir helt feil etter min mening.

Endret av bas
Lenke til kommentar

Og som jeg nevnte er det langt fra en pc hardware butikk, elkjøp er ikke rettet mot de fleste på dette forumet i det hele tatt snarere tvært imot. Etter hva jeg har forstått leverer de ok hi-fi for en ok penge og hvitvarer er det de selger mest av. Videre har jeg sett at de har utrolig bra priser på pc spill o.l .

!Tror! noe av greia her er at alle blir så "enige" + at det kommer så mange som ønkser å poste når det blir klaget på Elkjøp, dette gjør det nokk ekstra fristendet for mange å starte en ny post så fort de finner en ynskyldning til det

Lenke til kommentar
For det tredje kan du godt vinkle saken på en annen måte - næringslivet (Elkjøp) ødelegger for seg selv ved å ha dårlige interne rutiner.

5221585[/snapback]

Dette er hverken et argument eller unnskyldning.

Ved alle reparasjons- og reklamasjonssaker bør kunden ha en kvittering på at varen er levert inn. Når en kunde kommer uten kvittering og skal ha tilbake en PC bør forhandleren kreve kvittering dersom opplysningene ikke stemmer med det som er registrert i forhandlerens interne system. Det var Elkjøp sin avdelingsleder eller kundebehandler som viste dårlig dømmekraft når han gikk med på å gi en erstatnings-PC til en kunde som ikke kunne bevise å ha levert inn sin PC. Alternativt var det så dårlige interne rutiner for returhåndteringer at den ansatte ikke kunne få oversikt over hva som var inne til reparasjon.

Og det som er beskrevet er det samme som å stjele og svindle. To ord som beskriver samfunnets avskum, halvaper og skitne elementer som burde avlives. "Dårlige rutiner" rettferdiggjør ikke tyveri! Og er det noe jeg hater, så er det tyver. Og dette er oppriktig hat.

Det er for mye å forvente, at personalet har noe annet enn grunnleggende kunnskaper om varene de selger. Elkjøp er ikke en kjede som spesialiserer seg på hårkrem eller Volta-støvsugere. De fører mange produkter, og så lenge "folket" krever lave priser er det like greit å slutte å syte over manglende kunnskaper hos elkjøp-ansatte.

5226762[/snapback]

Jeg har da vitterlig aldri argumentert for praksisen med svindel, heller ikke forsøkt å unnskylde svindel. Det er riktig at det som er beskrevet er svindel og tyveri, men jeg forsøkte å kritisere kritikken mot at en slik "fortelling" ble lagt ut på tråden. Jeg synes det er viktig at slike episoder kommer frem og blir omtalt. At den som forteller virker å forherlige slike saker er negativt, men det er ikke nødvendig å be om irettesettelser fra moderator mm. Man bør også holde seg for god til personangrep jmf "patetiske liv" lenger oppe i tråden.

Lenke til kommentar
Mitt eksempel på dårlig reklame av Elkjøp. De hadde 25 Verbatim dvd+r plater på tilbud ifølge avisen deres, til 149,-. I butikken var de priset til 298,-, uten noe som helst form for tilbudspris. Derfor tok jeg tre pakker, viste de avisen, og fikk de for 149,- pr stk. Hadde en annen kunde vært innom, og valgt akkurat de platene måtte han ha betalt 298kr. Slikt liker ihvertfall ikke jeg! Er det tilbud, så er det tilbud!

5223191[/snapback]

Det har jeg også opplevd. Var en kamerat av meg som skulle kjøpe en xbox, men så at den var flere hundre kroner dyrere i butikken enn det sto oppgitt på internett. Jeg ba de sjekke det på internett, og etter litt så ga selgeren opp og solgte den til prisen på internett :tease:

Lenke til kommentar
søstra mi jobber på el-kjøp og jeg får alt til innkjøpspris :p

5233317[/snapback]

da skaffer vi pistol og truer søsteren din slik at vi får billige xbox360 og psp :innocent:

hehe:P.. nejda, men siden søsteren din jobber der.. kan du ikke spørre om de får beskjed om å lyve?.. er jo mye diskusjon om dette..

Lenke til kommentar
hehe:P.. nejda, men siden søsteren din jobber der.. kan du ikke spørre om de får beskjed om å lyve?.. er jo mye diskusjon om dette..

5233931[/snapback]

Isåfall har hun sikkert fått streng beskjed om ikke å fortelle det til noen, selv ikke sin nærmeste familie, "I could tell you, but then I'd have to kill you" :p

Lenke til kommentar

Handler selv på elkjøp av og til, men har ikke noe problem med å rakke ned på salgsteknikkene deres. En blanding av totalt uvitende selgere, og et håp om at alle kundene er enda mer uvitende er definitivt noe av det de lever på. Klart, du kan vel ikke kreve at alle skal være eksperter på både vaskemaskin og PSP, men pokker heller -de selger faktisk driten. Kjempegøy å høre selgerne skryte av hvordan man kan brokoble en høyttaler eller annet sprøyt, eller når de skryter av at lyden fra høyttalerne er "så høy at den skjærer i ørene...", når problemet er at lyden bare er vrengt.

Et annet problem er kanskje at ingen med de rette kvalifikasjonene gidder å jobbe der.

Lenke til kommentar
QUOTE(simalarion @ 30/11-2005 : 17:45)

Videre har jeg sett at de har utrolig bra priser på pc spill o.l .

men de selger ikke voldsspill!

Javell. Da e vell ikke hl2, GTA3 og resident evil voldspill?

5243849[/snapback]

de spillene skal jeg se bilde på at finnes i butikken!

Lenke til kommentar

Skulle likt å sett en av alle bedreviterne og alkjøp haterne her som en selger i elkjøp en dag... Sett om de i det hele tatt klarte å selge noe.

Nei jeg jobber ikke i elkjøp selv, men er selger i en annen bransje til tider, og det er ikke så fordømt lett å sette seg inn i alt selv om interessen er sånn passe til stedet. EDIT: Vi selger stort sett ikke til folk under 25 år, og slipper unna de fleste bedrevitende dritunger (for å bruke et uttrykk) og takk og lov for det! Det sliter en stakkars elkjøp selger med hver dag vil jeg tro.

Og det med å prakke på kunden ekstrautstyr er jo helt normalt. Som en selger vil du jo ha mest salg, så du tjener mer og kan kjøpe deg enda flere usaklige ting selv, det er slik vi er. Mennesker.

Endret av OgnOmm
Lenke til kommentar
QUOTE(simalarion @ 30/11-2005 : 17:45)

Videre har jeg sett at de har utrolig bra priser på pc spill o.l .

men de selger ikke voldsspill!

Javell. Da e vell ikke hl2, GTA3 og resident evil voldspill?

5243849[/snapback]

de spillene skal jeg se bilde på at finnes i butikken!

5244361[/snapback]

Det måde ha begynt med nylig, isåfall, jeg kjøpte min versjon av HL2 på elkjøp..

(og nei, jeg har ikke bilde/video av meg kjøpe det, og har ikke kvitteringen, men alikevel..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...