You&Me Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Heisann. Jeg har nylig kjøpt nytt hovedkort og skjermkort, og tenkte å prøve å overklokke pcen litt. I utgangspunktet er jeg interessert i å klokke prosessoren samt klokke/tweake rammen til det den er ment å fungere på (?). Jeg har: Athlon64 3000+ Asus A8N-SLI Premium POV GeForce 7800GT 1Gb Kingston HyperX 3200 2-2-2-5 Spørsmålet er da hva jeg kan tweake for å oppnå god fart. Har en bra kjøler på cpu og den holder seg på rundt 35C på idle nå, selvom den kjører på 1980Mhz. Her er noen screens fra Cpu-Z så dere har noe å "jobbe" med :-) En ting jeg også lurer på... Er det ikke mulig å sette høyere multiplier enn 9x på prosessoren? Ser ikke ut til å gå i Bios. All hjelp mottaes med stor takk. Mvh Sindre! Lenke til kommentar
NeVa Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 En ting jeg også lurer på... Er det ikke mulig å sette høyere multiplier enn 9x på prosessoren? Ser ikke ut til å gå i Bios. Nei I utgangspunktet er jeg interessert i å klokke prosessoren samt klokke/tweake rammen til det den er ment å fungere på sett rammen til 2-2-2-5 i bios. det er det rammen er laget til å kjøre på.. sett ht fra 5x til 3x les masse på andre forumer osv og Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå