Gå til innhold

Chip til PS2, Hvor, hvordan og hvor mye?

Jon-d

Anbefalte innlegg

Har lyst til å modde min PS2, men har spørsmål...

Selv om jeg har loddebolt hjemme tror jeg ikke jeg bør prøve meg på noe lodding inni der, så jeg må enten ha andre til å gjøre det, eller ha en løsning hvor jeg gjør det uten lodding.

Vil ikke betale mer enn jeg må, og trenger ikke så mange andre funksjoner enn at det virker, og at jeg kan bruke egne DVD'er...

Hvor får det det jeg trenger på best, kjappest og billigst måte?

(bor i Oslo området)

Edit: Er forresten Model K jeg har dersom det har noe å si

Endret av Jon-d
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har lyst til å modde min PS2, men har spørsmål...

Selv om jeg har loddebolt hjemme tror jeg ikke jeg bør prøve meg på noe lodding inni der, så jeg må enten ha andre til å gjøre det, eller ha en løsning hvor jeg gjør det uten lodding.

Vil ikke betale mer enn jeg må, og trenger ikke så mange andre funksjoner enn at det virker, og at jeg kan bruke egne DVD'er...

Hvor får det det jeg trenger på best, kjappest og billigst måte?

(bor i Oslo området)

Edit: Er forresten Model K jeg har dersom det har noe å si

5218915[/snapback]

Du får SWAPPE løsninger som heter SWAP MAGIC, da slipper du noe lodding.

Dette kan du finne b.la. på www.digistore.no

Dette er langt fra den beste løsningen (kanskje den verste?), men det er billig og du slipper å lodde.

Legger du på noen hundrelapper vil du få chip & installasjon og du slipper å "swappe".

Lenke til kommentar
Du får SWAPPE løsninger som heter SWAP MAGIC, da slipper du noe lodding.

Dette kan du finne b.la. på www.digistore.no

Dette er langt fra den beste løsningen (kanskje den verste?), men det er billig og du slipper å lodde.

Legger du på noen hundrelapper vil du få chip & installasjon og du slipper å "swappe".

5219123[/snapback]

Hvordan eller hvorfor er dette en dårlig løsning?

Legge på noen hundrelapper? Så vidt jeg kan se må jeg ut med 1400 for at de skal sette i en chip for meg på digistore... Virker drøyt når hele maskinen med en kontroller kosta under tusenlappen.

Lenke til kommentar

OK, bare å gå for swap magic da.

Når jeg sa legge til et par hundrelapper så mente jeg ikke at du trengte å gjøre dette hos digistore, det finnes rimligere alternativer.

Er du ute etter oslo området anbefaler jeg å sjekke finn.no / qxl .

Du kan da få det ned i 700 kr.

Uansett, swap magic er tungvint fordi

1) Du må swappe discer

2) Det funker ikke på alle spill

3) Du må ha noen slike "swappe deler"

Men smak og behag.

Grunnen for at installasjon av ps2 chip er såpass dyrt er fordi det er så veldig mye mer komplekst enn gamecube og xbox.

mvh

Espen

Lenke til kommentar

Okay, enig i at denne Swap magic saken ikke virker så bra... Bare spurte :thumbup:

Hva med DMS4 E.Z.I.? Vet du (eller andre) noe om denne? Virker jo veldig overkomlig... Jeg er jo ikke helt blottet for teknisk innsikt, jeg bare vet ikke om jeg gidder å lodde på noe av verdi.

Det står at den funker på SP2 v5-v10. Noen som vet hvilke versjon den nye tynne (model k) er?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...