Gå til innhold

Problemer med skjermkort. Radeon 9800 Pro

Nikolade

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte meg et skjermkort. Sapphire Radeon 9800 Pro 128M for en god stund siden. Det fungerte ikke mer enn et par måneder før det begynnte å få problemer. Det "skrur seg av" når det får litt utfordringer, som feks. å spille spill, Scrolle fort igjennom mapper etc.

Kortet er ikke klokket, (ikke av meg vertfall, vet ikke hva produsentene har gjort..). Det er heller ikke varmt.

Når jeg spiller tar det kanskje 2-4 minutter før skjermbildet fryser seg i ca 20 sekunder før bildet blir svart. Så begynner "standby lyset" på skjermen å blinke, som om den ikke får signal. Etter en liten stund med blinking så restarter pcen seg.

Vet noen hva som kan være problemet? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mer enn god nok.. Har prøvd med et kort fra en kompis, det funket. har også byttet ram, men det er skjermkortet som er problemet, det er sikkert. Men hvorfor blir skjermkortet overbelastet på sånne enkle ting som red alert på 800 x 600 grafikk? Det er noe som ikke stemmer.. :hrm:

Lenke til kommentar

Har akkurat mistet 2 stk Sapphire Radeon 9800 Pro på samme måten, i løpet av 3 uker. Har du testet kortet på en annen maskin? I begge mine tilfeller ser det ut til at kortet rett og slett bare har sluttet å fungere, intet håp der i gården. Hvordan ser strømkontakten ut på kortet? Mulige svakheter på den, muligens dårlig kontakt.

Lenke til kommentar

Ja, men det som er faktisk enda rarere er at jeg kan spille f.eks. bilspill så lenge jeg vil, cs går også helt bra. Men strategispill og diverse andre, de fleste andre faktisk skrur det seg av.. Ser det er en post her som det er flere som har samme problem, kan det ha noe med varmen og gjøre? selv om jeg har et helt opent kabinett som står i et rom der jeg som oftest fryser? :hm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...