Gå til innhold

Støysvake utgaver av 1800xl/7800GT


cybervision_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, jeg har erfaringer med XFX sitt 7800GT kort, og etter drivern er lastet inn så er det ganske stille.

 

Vet at ASUS annonserte et vifteløst 7800GT kort, men har ikke sett noe til det enda.

 

Alternativt kan du kjøte det billigeste 7800GT kortet du kommer over, siden alle pleier å bruke samme kjøler, og sette på en Zalman vifte.

Lenke til kommentar
Raptor,28/11-2005 : 09:06]Alternativt kan du kjøte det billigeste 7800GT kortet du kommer over, siden alle pleier å bruke samme kjøler, og sette på en Zalman vifte.

5218843[/snapback]

Yup, det fungerte veldig bra for meg.

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=zmvf700cu&mcat=c45

 

Denne passer også på X1800.

5218850[/snapback]

 

Men denne kan kjøres på to forskjellige volt styrker? Må du da switche manuelt imellom de 2? Er det behov for å øke hastigheten ved 3D bruk i forhoid til 2D bruk?

Lenke til kommentar
Men denne kan kjøres på to forskjellige volt styrker? Må du da switche manuelt imellom de 2? Er det behov for å øke hastigheten ved 3D bruk i forhoid til 2D bruk?

5218875[/snapback]

Nei, jeg kjører på "silent mode" (5V) hele veien og jeg har overklokket kortet mitt til 470/550Mhz. Faktisk går den kaldere på 5V enn med orginal vifta.

 

 

 

Ok, men går ikke garantien hvis du bytter vifta?

5218878[/snapback]

Ja du mister egentlig garantien, men du kan sette på orginal kjøleren igjen hvis det skulle skje noe galt og prøve å reklamere på den. Kanskje ikke helt moralsk forsvarlig men.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...