Gå til innhold

Kritikk og ros tas gladelig imot!

Anbefalte innlegg

Jeg har laget en side iforbindelse med skolen.

Dette er min første hjemmeside som jeg har laget.

Jeg er vel tålig fornøyd, men nå vil jeg gjerne høre deres mening!

Hva er bra og hva kan gjøres bedre?

Og hvist det er noe som er veldig dårlig så si ifra!

Legg gjerne inn en hilsen i gjesteboken som er under "HEI!" eller stem på pollen :thumbup:

Overse småfeilene,de skal fikses...:)

Siden min; Trykk HER!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Positive

-

Negative

- Horisontal scroll i 1024x768

- Siden sitter ikke særlig sammen

- Ting passer ikke\ser ikke ut som hører sammen

- Menyen er stygg og klumpete

- Siden validerer ikke (se link)

- Du skal ikke bruke tabeller til layout

Er jo din første så forventer ikke noe særlig, men jo fortere man får pisk jo fortere lærer man å gjøre det riktig.

Edit: Det bildet på Om Meg burde du virkelig gjøre mindre ved hjelp av ett bilde prog. 1,7mb for 100x100 px?

Endret av skate4life
Lenke til kommentar

bare negativt, men det gir jeg blanke f i!

er glad for at noen kan si va som er galt! så kan jeg fikse på det!

forklare litt:

- Horisontal scroll i 1024x768 - Den er ikke lagd så bra for den oppløsningen (jeg sitter selv med 1920x1200)

- Menyen er ikke bra nei! den har jeg bare gjort en gang, den står på topp for ting som skal forandres!

- tabellene er blitt fucka, jeg vet..

- validerer ikke,ve beytr d?

Hehe, alle bildene er helt av skafftet! har ikke hatt tid til å gjøre noe med de i Photoshop

Ja,det er en del småfeil, men jeg takker veldig mye for ALLE svar jeg for!

Lenke til kommentar

Det er vanlig og gjøre siden for folk med minst 1024x768 i skjermoppløsning, eller 800x600 for en stor prosent av nettets surfere tar i bruk det. Når det gjelder valideringen så fins det "regler" om hvordan man skal skrive HTML, hvilke koder man skal bruke og ikke osv. Les på HTMLDOG for å lære å kode riktig, for så å lære deg CSS som er HTML's beste venn når det gjelder layout oppsett og design ellers.

Lenke til kommentar

Hvis du har tenkt til å bare bruke siden selv så er det greit, men om du vil at folk skal besøke den bør du prøve forskjellige browser (minst 2-3) Internet Explorer, Firefox og gjerne Opera. Gjerne et par til. Og forskjellige oppløsning, at den ikke ser bra ut i 800 x 600 er forsåvidt greit siden den oppløsningen er på vei ut, eller allerede er ute, men 1024 x 768 er veldig vanlig og bør prioriteres.

At den ikke validerer, vel, kort fortalt betyr det at du har brukt kode som fungerer på browsere, men at du har skrevet "feil". Altså det er som at du skriver en artikel der folk forstår hva du mener, men du skriver gramatisk feil.

Jeg syns Menyen ikke passer inn, Pollen passer ikke inn. Siden ser ikke bra ut pga alle ting har forskjellige "width" hvis du forstår. Du kan tenke deg en venstre marg og en høyre marg. Da bør alle gå helt ut til de, sånn som du har det nå er den "skeiv".

Hvit tekt på mørkegrått er greit, men tynn-rød tekst på mørkegrått kan bli vanskelig å lese.

Det positive er vel at du har greid å få den opp på nett, stå på, tar ikke lang tid før du greier å forbedre den siden masse.

Lenke til kommentar

dette er som sagt en skole oppgave,så vi lærte HTML koding og sånt...

åsså har jeg arbeidet ut ifra det.

den skal til slutt se bra ut i forskjellige browsere og i oppløsningen 1024x768 (standaren), det er en av oppgavene som var i dette prosjektet....

den skal se bra ut for andre,det som er meningen!

den skal kunne brukes som CV,etter jeg er ferdig med de 3 årene på skolen...

et stykke igjen,hehe

Så jeg må nok få forandret noe!

Skal begynne å forandre ting snart...!

HER kan du se de andre sine hjemmesider

Jeg er VELDIG takknemlig for tilbakemeldingene :)

Lenke til kommentar
Det er vanlig og gjøre siden for folk med minst 1024x768 i skjermoppløsning, eller 800x600 for en stor prosent av nettets surfere tar i bruk det. Når det gjelder valideringen så fins det "regler" om hvordan man skal skrive HTML, hvilke koder man skal bruke og ikke osv. Les på HTMLDOG for å lære å kode riktig, for så å lære deg CSS som er HTML's beste venn når det gjelder layout oppsett og design ellers.

5218649[/snapback]

Jeg bruker Dreamweaver, så jeg bruker ikke så mye ren koding, mest design, at DW gjør jobben for meg...

Jeg bruker CSS...

Lenke til kommentar
Så skift over til Code View, da?

5219837[/snapback]

Ja-a, vist jeg kunne HTML koding så, er ikke så god i det!

5221002[/snapback]

Så les på den siden jeg linket til (HTML DOG). Uansett, det er vel ganske tragisk, dere lærer å lage hjemmesider..... NEI dere lærer å bruke Frontpage og Dreamweaver. Krev og lære riktig skrevet HTML kode!

Lenke til kommentar
Så skift over til Code View, da?

5219837[/snapback]

Ja-a, vist jeg kunne HTML koding så, er ikke så god i det!

5221002[/snapback]

Så les på den siden jeg linket til (HTML DOG). Uansett, det er vel ganske tragisk, dere lærer å lage hjemmesider..... NEI dere lærer å bruke Frontpage og Dreamweaver. Krev og lære riktig skrevet HTML kode!

5221054[/snapback]

Nå skal du høre, vi har lært HTML koding,noe,men dette var et prosjekt med en deadline, og da bruker vi Dreamweaver til å gjør jobben vår, det går mye fortere for de som ikke er proffe i koding.

Og jeg går på M&K,ikke Web-desgin, så vi har ikke BARE om HTML osv....vi har begrenset tid! men vi kommer tilbkake senere til mere HTML koding....så vi kan lære mere,denne siden jeg har laget er for avensert for det vi har lært, så jeg har gjort mere enn det vi har lært. ikke at det ser sånn ut da,hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...