Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

ford sierra cosworth.. noe å satse på?


ssswopp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Husk alarm og gjerne også GPS-sporing.. :)

5219684[/snapback]

 

og du er positiv som aldri før :cool:

5219810[/snapback]

Hehe, det var litt ironi, men disse bilene forsvinner som aldri før for tiden..

5220302[/snapback]

 

 

 

De forsvant rimelig fort med en gang de kom til landet også da..

 

Tveitagjengen tok jo alt av cossier som var i nærheten av Osloområdet før noen skjønte hva som hadde skjedd :p

 

Leste en artikkel om det i Autofil, men har ikke det her nå, så må leite litt ;)

 

De tok forresten den første som kom til landet før den rakk å bli vist ut..

Lenke til kommentar

For og legge til noe mer på denne tråden kan man si det sånn...

 

Tenk deg en Ford Sierra Cosworth

 

DEn er jo bare en vanlig Sierra med Cosworth maskin is deg vettu...

 

Hmmm sier seg selv synest jeg

 

En annen måte og forklare det på er jo da BMW 518

Med----> M5 maskin

 

Jeg syenst det var en klassisk måte og formulere seg på om denne metoden der man tar inn noe av det mest brukte merka av ungdom nå til dags

 

Og som sakt tidligere, Cosworth er ikke ne bil som kommer til og bli stående i garasjen og ruste...

 

En artig bil som både Kjører og Triller, Go for it...

 

Bare bilen ikke er noe dritt, Gå gjerne opp til 150.000 for en annen og finere bil.

Lover deg du kommer aldri til og angre. Artigeste bilen noen gang :D

Endret av Neon-light
Lenke til kommentar
For og legge til noe mer på denne tråden kan man si det sånn...

 

Tenk deg en Ford Sierra Cosworth

 

DEn er jo bare en vanlig Sierra med Cosworth maskin is deg vettu...

 

Hmmm sier seg selv synest jeg

 

En annen måte og forklare det på er jo da BMW 518

Med----> M5 maskin

 

Jeg syenst det var en klassisk måte og formulere seg på om denne metoden der man tar inn noe av det mest brukte merka av ungdom nå til dags

 

Og som sakt tidligere, Cosworth er ikke ne bil som kommer til og bli stående i garasjen og ruste...

 

En artig bil som både Kjører og Triller, Go for it...

 

Bare bilen ikke er noe dritt, Gå gjerne opp til 150.000 for en annen og finere bil.

Lover deg du kommer aldri til og angre. Artigeste bilen noen gang :D

5221909[/snapback]

 

så det går faktisk ann å kjøpe en sierra og da me andre ord, pga. at alt er likt bortsett fra motoren liksom..!?

 

uansett, ble glad for å høre at cosworthen er brukbar ass, digger alt med den, bortsett fra dashbordet som MÅ fikses en gang..

 

men hvor dyrt sånn ca. vil det koste og bytte ut dashbordet til et focus dashbord?? :p

Lenke til kommentar

Er nesten håpløst å forsikre, mange selskaper vil bare si nei, eller gi deg en pris på mellom 50'000 og 200'000 i året for ansvarsforsikring om du er under 30 år.

 

Rødt toppdeksel: 204hk, kom i vingebilen og i bakhjulsdrevet sedan. 205-blokka som er ganske lik den vanlige OHC-blokka konstruksjonsmessig, men i bedre legering.

 

Grønt toppdeksel: 224hk, kom i sedan 4x4. Denne motoren har katalysator. 200-blokka er sterkere og toppen er noe forbedret. Intercooleren er større. Turboen er av litt høyere spec. 4x4-kassa tåler mindre juling enn 2wd-kassa.

 

Er flere forskjeller, men jeg gidder ikke å sitte å skrive i timesvis... :)

 

Cosworth er en hobby som VIL koste penger, ofte MYE penger. Etter ca. 3 dager i lykkerus, er du stort sett igang med å lete etter priser på trim. Etter å ha trimma for 30'000kr finner du ut at motoren må overhales eller du kjører ihjel girkassa om det er 4x4. Der ryker det 30'000 til osv... Vanvittig morsomt, men vanvittig dyrt. Dog skal det sies at det er få biler til den prisen som går greit og som har et så stort potensial for trimming.

 

Edit: Ja, disse bilene stjeles oftere enn snop fra kiosken...

Endret av Leo_
Lenke til kommentar
Er nesten håpløst å forsikre, mange selskaper vil bare si nei, eller gi deg en pris på mellom 50'000 og 200'000 i året for ansvarsforsikring om du er under 30 år.

 

Rødt toppdeksel: 204hk, kom i vingebilen og i bakhjulsdrevet sedan. 205-blokka som er ganske lik den vanlige OHC-blokka konstruksjonsmessig, men i bedre legering.

 

Grønt toppdeksel: 224hk, kom i sedan 4x4. Denne motoren har katalysator. 200-blokka er sterkere og toppen er noe forbedret. Intercooleren er større. Turboen er av litt høyere spec. 4x4-kassa tåler mindre juling enn 2wd-kassa.

 

Er flere forskjeller, men jeg gidder ikke å sitte å skrive i timesvis... :)

 

Cosworth er en hobby som VIL koste penger, ofte MYE penger. Etter ca. 3 dager i lykkerus, er du stort sett igang med å lete etter priser på trim. Etter å ha trimma for 30'000kr finner du ut at motoren må overhales eller du kjører ihjel girkassa om det er 4x4. Der ryker det 30'000 til osv... Vanvittig morsomt, men vanvittig dyrt. Dog skal det sies at det er få biler til den prisen som går greit og som har et så stort potensial for trimming.

 

Edit: Ja, disse bilene stjeles oftere enn snop fra kiosken...

5223472[/snapback]

 

sykkellås er tingen!!

men uansett, er villig til å leve med tørt brød å vann får å få skaffet meg en cosworth ass.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...