mamort Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Har akkurat satt sammen min første pc fra scratch. Har installert cpu og kjøler på hk. Hk er nå i toweret. Har satt på plass alle connectorer som har med strøm og gjøre (som hører til hk). Ingen harddisk, cd-rom eller lignende er tilstede. Heller ikke skjerm, men kan kobles til. Hvis jeg nå installerer ram'en (og skjermkort?) er det mulig å teste om alt fungerer så langt? Hva skjer hvis jeg prøver å starte den? Hva vil skje hvis noe er galt? Har også de feilsøkings lys greiene på plass... hk: msi kt3 ultra2 cpu: xp 1800 Lenke til kommentar
jance Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Du må nok koble til skjermen for å se om det kommer frem noe bilde. Du vil vel også høre et lite biiip og ram begynner å telle opp...:smile: Det er ikke så mye galt du kan gjøre så langt... Lenke til kommentar
mamort Skrevet 31. august 2002 Forfatter Del Skrevet 31. august 2002 OK, men hvis la oss si jeg ikke har installert kjøleren riktig, vil maskina automatisk slå seg av?, vil det komme en spesiell lyd? Lenke til kommentar
MixaloT Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Quote: OK, men hvis la oss si jeg ikke har installert kjøleren riktig, vil maskina automatisk slå seg av?, vil det komme en spesiell lyd? Mener du kjøleribbene og viften?Om du ikke har montert disse rett, slik at toppen på prosessoren hviler mot kjøleribbene, så vil det nok ikke gå veldig lang tid før CPU blir overopphetet. Det vil ikke komme noen lyd fra datamaskinen om dette er satt opp feil. Det KAN isteden komme rare lukter, men det vil du helst unngå. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå