Gå til innhold

Litt råd og kritikk

hyper 7

Anbefalte innlegg

Har nå tenkt til og begynne og ta litt mere bilder igjen enn de sedvanlige fest bildene.

Legger ut et(det jeg er mest fornøyd med,er ikke "jukset"med) i den kategorien jeg kunne tenkt meg og tatt flere bilder i,men hva er det jeg eventuelt bør gjøre anderledes enn jeg har gjort på dette bildet?post-47937-1133135005_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Komposisjonen i dette bildet synes jeg er meget bra... iallefall hvis vi ser vekk fra toppen av bildet. ;)

Den islagte elva innover mot brua i bakgrunnen skaper ganske fin dybde, og selve elva er ganske bra plassert i henhold til det gyldne snitt.

Men det er motlyset fra sola som dessverre ødelegger bildet.

Sola er nå bare en utflytende, utbrent masse over skyene. En måte du kan prøve og redde bildet på, er og croppe vekk alt over det nederste laget av skyene (rett ovenfor brua sånn omtrent tror jeg...). Det er flere utbrente punkter, men det er sola som tar all oppmerksomhet (i negativ forstand). Og som sagt så er det altfor mye himmel i toppen av bildet.

Prøv også på noen justeringer med kontrast, levels og USM.

Selve motivet er iallefall knallbra, så mitt tips er at du tar med deg kameraet dit på flere forskjellige tidspunkter på døgnet og tar masse bilder! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...