hyper 7 Skrevet 27. november 2005 Rapporter Del Skrevet 27. november 2005 Har nå tenkt til og begynne og ta litt mere bilder igjen enn de sedvanlige fest bildene. Legger ut et(det jeg er mest fornøyd med,er ikke "jukset"med) i den kategorien jeg kunne tenkt meg og tatt flere bilder i,men hva er det jeg eventuelt bør gjøre anderledes enn jeg har gjort på dette bildet? Lenke til kommentar
l0l89 Skrevet 28. november 2005 Rapporter Del Skrevet 28. november 2005 en kortere lukkertid kanskje og så skulle d vært klarere,slik at den kalde snøen,vannet og himmelen kjennes! bra bilde Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 28. november 2005 Rapporter Del Skrevet 28. november 2005 Personlig ville jeg unngått å tatt bilde rett mot solen. Lenke til kommentar
synsing Skrevet 28. november 2005 Rapporter Del Skrevet 28. november 2005 Sola er kanskje litt for dominerende og "utflytende" (prøv kortere lukker). Men du er inne på noe her Lenke til kommentar
hyper 7 Skrevet 28. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. november 2005 Takker så langt for innspillene. Lukker tid virker det som om jeg bør jobbe med. Flott med tilbakemeldinger,er da mye lettere for meg og se hva jeg må jobbe og lære meg mere med. Setter pris på enda flere tilbakemeldinger og jeg. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 28. november 2005 Rapporter Del Skrevet 28. november 2005 du må vel trene på det samme som meg... Prøve å begrense utbrente partier i bildet, som sola & det i vannet... Men jeg kan ikke si deg hvordan... Bare lek med lukkertider ISO & hvitbalanse... Lenke til kommentar
TBPhoto Skrevet 28. november 2005 Rapporter Del Skrevet 28. november 2005 Komposisjonen i dette bildet synes jeg er meget bra... iallefall hvis vi ser vekk fra toppen av bildet. Den islagte elva innover mot brua i bakgrunnen skaper ganske fin dybde, og selve elva er ganske bra plassert i henhold til det gyldne snitt. Men det er motlyset fra sola som dessverre ødelegger bildet. Sola er nå bare en utflytende, utbrent masse over skyene. En måte du kan prøve og redde bildet på, er og croppe vekk alt over det nederste laget av skyene (rett ovenfor brua sånn omtrent tror jeg...). Det er flere utbrente punkter, men det er sola som tar all oppmerksomhet (i negativ forstand). Og som sagt så er det altfor mye himmel i toppen av bildet. Prøv også på noen justeringer med kontrast, levels og USM. Selve motivet er iallefall knallbra, så mitt tips er at du tar med deg kameraet dit på flere forskjellige tidspunkter på døgnet og tar masse bilder! Lenke til kommentar
engekri Skrevet 28. november 2005 Rapporter Del Skrevet 28. november 2005 Har du tilgang til photoshop og litt kraftig PC kan du prøve å sette kameraet på stativ og ta mange bilder, typisk 8-9 bilder og sette dem sammen til et HDR bilde i PS. Lenke til kommentar
hyper 7 Skrevet 28. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. november 2005 He he mye fine tilbakemeldinger og råd. Takk så meget. Men en ting jeg ikke skjønte hva var. USM:: Hva er dette? Lenke til kommentar
TBPhoto Skrevet 28. november 2005 Rapporter Del Skrevet 28. november 2005 USM = Unsharp mask Filter i PS. Lenke til kommentar
hyper 7 Skrevet 28. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. november 2005 Ok da er jeg med.. Lenke til kommentar
Sigmoideus Skrevet 28. november 2005 Rapporter Del Skrevet 28. november 2005 Hjem kjære hjem, det må da være Puttesundbroen jeg ser i det fjerne? Motivet er strålende, men det ble litt mye solstøv på bildet. Jeg ville i hvert fall tatt bildet mye lengre ned, slik at broen hadde kommet lengre opp i bildet og dannet noe spennende laaangt der borte. Lenke til kommentar
hyper 7 Skrevet 29. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. november 2005 Stemmer bra at det er puttesundbrua du ser ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå