Gå til innhold

Magic The Gathering

TheOats

Anbefalte innlegg

Spilte det før, men sluttet da Urza saga kom ut. Kult kortspill, men sluttet pga at jeg ikke hadde noen å spille med. I ettertid så var ikke det så dumt mtp at det er et jævlig dyrt kortspill.

Prøvde å selge kortene mine på qxl, men det virker som om at kortene fra "gamle dager" har null verdi.

5218230[/snapback]

null verdi? oh snap!

(Hvis dette ikke skulle stemme, ta kontakt (PM) hvis du er keen på en middels/stor magic-samling fra Invasion og før, mest før)

7766360[/snapback]

Vel det er jo en del gamle kort som mange vil ha, det er i det minste min oppfatning av det.

Har en kammerat som gjorde det ganske bra på prerealesen til det nye settet på søndag og han sier det er VELDIG mye fett der.

Men det som er spessielt med det settet er at det er i en alternativ virkelighet (eller noe slik) så fargee har blitt litt "forrandret". De kan gjøre ting som vanlig vis er vanlig for en annen farge.

Og det er flere slivers med :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

yo..

veit ikke om det er mange som ser på denna tråden men. :D

anyway..

folk fra telemark som spiller magic burde sjekke ut denna linken:

http://www.dslr.no/dslr.no/default.asp?C=1

magic forum for oss som spiller magic i telemark.

antakelig det mest aktive mtg-forumet i norge.

vi er ca 8-16 stk noen ganger opp i mot 20. som møtes hver fredag på bokhandelen i bø sentrum (bø i telemark, jajajaj sommerland og heile dinosaurparken)...

anyway om du ikke har "kommet ut av magic the gathering skapet" ennå så er det bare å ta steget og stille opp. :dribble:

på forumet blir det diskutert strategier og deck-ideas. byttinger osv.

også står det oppdatert info om turneringer.

vi har sanktionerte turneringer annenhver fredag (FNM - Friday Night Magic) og har Pre Release turneringer først av alle i "verden" hehe.. (sant altså, vi er tidlig ute)

så om du bor i telemark eller omegen så sleng deg med, det er alltid plass til flere.

seff så er det et "miljø" her oppe i bygdene, vi spiller mtg trutt og ofte.

peace. :thumbup:

ps! det er selvfølgelig mye "causal" (vanlig-ikke turnerings) spilling også..!!

Endret av djsimen
Lenke til kommentar
Men det er veldig morsomt kort. Lagde et blå-sort deck rundt det en gang. Blå for counterspells og slikt, sort for dicard-saker. Tror alle dyrene i decken gjorde at motstander måtte discarde kort.

7824264[/snapback]

Haha drit fett :D

Med 2-3 Megrim blir det fort stygt :)

Endret av TheOats
Lenke til kommentar

Noen som kan komme på noen måter å bruke Norin the Wary på??

Klarer ikke å se for meg hvordan den kan være bra :hmm:

Hadde nesten vert greit vist ikke enchantment forsvinner fra den, men da spiller man jo en spell så man får ikke festet noe på ham.

Må jo være et kort man kan få noen plusser av når et rødt dyr komme inn i spillet eller noe slik.

Lenke til kommentar

Er det noen norske gode sider man kan kjøpe enkelt kort?

helst billigere enn outland.

Var i en butik i mandal vor en fyr hadde mange kort han solgte og di var mye billigere enn på outland (som er den eneste andre butikken jeg vet om som selger magic).

Har veldig lyst på Mana drain.

Leste nettop på magic sidene at de under utviklingen av det nye settet vurderte å lage en ny farge. Link.

Hva syner folk om det?

Jeg mener det hadde vert mongo, siden den nye fargen måtte hatt noen sinnsyke kort for å funke og sammtidig være allsidige så ikke alle ender opp med ca samme deck innen den fargen.

Lenke til kommentar

Mana Drain er vel dyr uansett hvor du kjøper den?

Husker jeg bytta noe kort over nett for noen år siden, men IRC-kanalen jeg var på tror jeg har dødd. Den het i alle fall #mtgnorway på efnet.

Vet ikke med sikkerhet om noen steder i Norge som har magic-kort. Kanskje avalon? Vet ikke om du har prøvd der?

Lenke til kommentar
Mana Drain er vel dyr uansett hvor du kjøper den?

Husker jeg bytta noe kort over nett for noen år siden, men IRC-kanalen jeg var på tror jeg har dødd. Den het i alle fall #mtgnorway på efnet.

Vet ikke med sikkerhet om noen steder i Norge som har magic-kort. Kanskje avalon? Vet ikke om du har prøvd der?

7847636[/snapback]

Antagelig ganske dyr ja :p

Har aldrig brukt IRC :blush: så tror ikke jeg gider det nå.

Har ikke prøvd avalon nei.

Ett annet spørsmål:

Vist man har 3 Sidewinder Slivers i spillet blir ting som blokker minus 3 da?

Lenke til kommentar
Så vidt jeg vet er flanking noe man har eller ikke har, ikke noe som stacker. Har ikke sjekket regler på det da.

(Hvis jeg har rett får ting som blocker -1/-1)

7849487[/snapback]

Har nå testet dette på Magic Online og der får de flanking x2 vist det er 2 slike slivere i spillet.

Det var en som brukte mange av dem og en imprint artifact han kunne legge en ut i runden med. Det sammen med masse provoke slivers var sykt!

Lenke til kommentar
Har nå testet dette på Magic Online og der får de flanking x2 vist det er 2 slike slivere i spillet.

Det var en som brukte mange av dem og en imprint artifact han kunne legge en ut i runden med. Det sammen med masse provoke slivers var sykt!

7851777[/snapback]

Ok, greit å ha det avklart til senere.

Lenke til kommentar

Klarer ikke å se for meg hvordan den kan være bra  :hmm:

Hadde nesten vert greit vist ikke enchantment forsvinner fra den, men da spiller man jo en spell så man får ikke festet noe på ham.

Må jo være et kort man kan få noen plusser av når et rødt dyr komme inn i spillet eller noe slik.

7824757[/snapback]

yo dude..

du er rimelig ivrig her ser jeg.. :thumbup:

anyway.. norin the wary er laget med hensyn på å lage et creature som rett og slett er en superfegis. derfor er han ubrukelig til det aller meste. (the vary.. - den varsomme/feige om du vil)

men sammen med et kort som har "timeshifta"

(dvs kommet tilbake fra eldre serie og til timespiral) så funker han faktisk vilt bra.

kortet som du bruker han sammen med er "pandemonium"

gjerne også sammen med "primal forcemage".

disse tre kortene, altså: norin+pandemonium+forcemage, bruker du gjerne sammen med masse landdestruction (stone rain, wreac havoc ++) og sammen med feks "giant solifuge".

bruk feks søkemotoren til "www.cardkingdom.com" og søk etter korta. (ække sikker på åssen du setter inn http'r her)

det finnes sikker et par andre morsomme komboer han kan brukes til men denne er den mest brukte. (i den grad den brukes hehe)

Lenke til kommentar
Jeg har ikke lest gjennom alle innleggene i denne tråden her, så beklager om det allerede er svart på, men finnes det noe program for å registrere kortsamlingen sin i? Gjerne noe gratis.

7866089[/snapback]

hm.. windows har en flooooootttt løsning som heter notepad.

hm.. tror de også har wordpad faktisk.. hehe

kødda..

det finnes feks en magic workstation der ute. tror du kan bruke den til registrering om du vil.

peace.

Lenke til kommentar

Klarer ikke å se for meg hvordan den kan være bra  :hmm:

7824757[/snapback]

yo dude..

du er rimelig ivrig her ser jeg.. :thumbup:

anyway.. norin the wary er laget med hensyn på å lage et creature som rett og slett er en superfegis. derfor er han ubrukelig til det aller meste. (the vary.. - den varsomme/feige om du vil)

men sammen med et kort som har "timeshifta"

(dvs kommet tilbake fra eldre serie og til timespiral) så funker han faktisk vilt bra.

kortet som du bruker han sammen med er "pandemonium"

gjerne også sammen med "primal forcemage".

disse tre kortene, altså: norin+pandemonium+forcemage, bruker du gjerne sammen med masse landdestruction (stone rain, wreac havoc ++) og sammen med feks "giant solifuge".

bruk feks søkemotoren til "www.cardkingdom.com" og søk etter korta. (ække sikker på åssen du setter inn http'r her)

det finnes sikker et par andre morsomme komboer han kan brukes til men denne er den mest brukte. (i den grad den brukes hehe)

7866662[/snapback]

Vist ikke jeg er litt aktiv kommer tråden til å dø. Gidder ikke lage en ny hver gang jeg har et spørsmål.

Dessuten er magic drit gøy :D

Leste en artikkel om ham på magic sidene pg der brukte de Confusion in the Ranks, det kan jo være sykt :)

Lenke til kommentar
Leste en artikkel om ham på magic sidene pg der brukte de Confusion in the Ranks, det kan jo være sykt :)

7867340[/snapback]

tja.. confusion can nok være morsomt.

confusion er dog ikke lenger t2-legal så da ville du måtte bruke den i t1-deck.

og erlig talt så er hverken confusion eller norin bra nok til en bra t1-deck

to andre kort som ville fungert sammen med norin i en noget tungvindt sammenheng er disse to:

Ganutlets of Chaos

Chromeshell Crab

Body Doubble

Cloudstone Curio (veldig bra mulighet for tøffe comboer)

Vesuvan Shapeshiter

og det finnes nok en del kort til som drar nytte av norin. utfordringen er å finne en kominasjon som passer til det formålet du har.. feks.. går ann å bruke soulwarden sammen med norin og gaine liv heile tida men hvor lang tid har du egentlig osv.

men hvis jeg var deg (noe jeg ikke er) ville jeg ikke brukt norin.

Lenke til kommentar

7867340[/snapback]

tja.. confusion can nok være morsomt.

confusion er dog ikke lenger t2-legal så da ville du måtte bruke den i t1-deck.

og erlig talt så er hverken confusion eller norin bra nok til en bra t1-deck

to andre kort som ville fungert sammen med norin i en noget tungvindt sammenheng er disse to:

Ganutlets of Chaos

Chromeshell Crab

Body Doubble

Cloudstone Curio (veldig bra mulighet for tøffe comboer)

Vesuvan Shapeshiter

og det finnes nok en del kort til som drar nytte av norin. utfordringen er å finne en kominasjon som passer til det formålet du har.. feks.. går ann å bruke soulwarden sammen med norin og gaine liv heile tida men hvor lang tid har du egentlig osv.

men hvis jeg var deg (noe jeg ikke er) ville jeg ikke brukt norin.

7869071[/snapback]

Har ikke ham en gang så jeg har ikke noen planer :p

T1 T2? Har ikke spillt så lenge så jeg har ikke peiling på hva du mener.

Spiller dessuten bare "casual" med venner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...