TheOats Skrevet 16. september 2006 Forfatter Del Skrevet 16. september 2006 Noen som gleder seg til Time Spiral?Der kommer det 54 slivers Glede seg! Edit: noe dør... 6790706[/snapback] Jeg gleder meg til Time Spiral, skal på avalon lørdag 23. september Trondheim, skal ilag med flere kompiser så det blir bra. 6874142[/snapback] Tror jeg også skal i kristiandsand. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 Har en kammerat som mener at det antagelig ikke kommer noe serlig mange nye mekanikker i magic. Han mener at alt som går ann å gjøre i magic er oppfunnet allerede, ting alla brenning, preventing, bleeding, diskarding, trekking av kort, kopiering, mille osv. Jeg mener at folkene som lager magic er smarte nok til å lage mange nye mekkanikker, de har jo klart å lage alle disse. Hvorfor skulle det plutselig stoppe nå? Hva mener dere?? Lenke til kommentar
LarsEL Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Jeg tror ikke de er tomme for ideer ennå. Det eneste jeg synes er dumt med de nye mekanikkene er at de ikke spiller så bra sammen i enkelte tilfeller. F.eks. da Fifth Dawn kom ut introduserte de equipments og masse artifacts, men mange av de beste kortene var basert på å lete etter artifacts med converted manacost 1 i librariet eller hive direkte ut fra hånden, ta opp fra graveyard etc. Dette kunne jo blitt bra, men de funker svært dårlig med mindre du har masse equipments etc. Det er ikke mange vanlige artifacts med så lav manacost. Nå er ikke jeg en ekspert og jeg har ikke vært en aktiv magic -spiller på en stund, men dette var det første jeg kom på. Har masse rares med slike stats og det er litt irriterende at de er ubrukelige for meg Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 Jeg tror ikke de er tomme for ideer ennå. Det eneste jeg synes er dumt med de nye mekanikkene er at de ikke spiller så bra sammen i enkelte tilfeller. F.eks. da Fifth Dawn kom ut introduserte de equipments og masse artifacts, men mange av de beste kortene var basert på å lete etter artifacts med converted manacost 1 i librariet eller hive direkte ut fra hånden, ta opp fra graveyard etc. Dette kunne jo blitt bra, men de funker svært dårlig med mindre du har masse equipments etc. Det er ikke mange vanlige artifacts med så lav manacost. Nå er ikke jeg en ekspert og jeg har ikke vært en aktiv magic -spiller på en stund, men dette var det første jeg kom på. Har masse rares med slike stats og det er litt irriterende at de er ubrukelige for meg 6881154[/snapback] Man må rett og slett lage decker som kan bruke det. Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Ser ut som alle Thallid-kortene er bannet fra turneringer siden 1999. 6874392[/snapback] Slutta å spille våren '98, så det kan godt være... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Tror jeg slutta å spille i 1996 ellerno, så jeg vet ikke stort bedre. Hadde 4th edition og Ice Age-kort for det meste. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Søskenbarnet mitt (kaller seg Stones) tror jeg, er veldig god i dette spillet. Selv kan jeg ingenting, men vet at han er tatt ut på landslaget og skal spille i paris snart Noen her som vet om han? Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 Søskenbarnet mitt (kaller seg Stones) tror jeg, er veldig god i dette spillet. Selv kan jeg ingenting, men vet at han er tatt ut på landslaget og skal spille i paris snart Noen her som vet om han? 6883498[/snapback] Pleier ikke å bry meg med turneringer osv så jeg vet ikke hvem han er. Men er han på lands laget er han sikkert veldig flink. Hadde vert gøy å spille mot ham ^^ Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 (endret) Time Spiral tema decker. Glede seg!! Nye slivers og en rød/blå deck. Digger Rød og blå sammen. Edit: Nye regler, noen gamle som er forandret. Ja jeg vet at alle kan bare gå inn på magic sidene å se dette selv men jeg ville bare samle litt her for de som ikke skjekker de sidene så ofte. Endret 21. september 2006 av The O Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Ser ut som alle Thallid-kortene er bannet fra turneringer siden 1999. 6874392[/snapback] Thallidkortene er ikke banna i T1 (Vintage) og T1.5 (Legacy), og heller ikke i Two-Headed Giant. Hvis du tenker på Extended, Standard og Block så er dette formater som alltid inneholder de nyeste settene, og det har ikke vært noen Thallids der. Om det ikke er noe jeg har gått glipp av da? Lenke til kommentar
olemedkrutt Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Okey folkens, den første prereleasen gikk ikke så bra, gikk 3-3, men den som var i dag kom jeg på 1. plass Jeg vant mæ t-skjorte +6 boosters. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Tok en titt på QXL for å se om det er håp for å få solgt samlingen min i tiden som kommer, men der var det ikke mange auksjonene og se. Har Magic utviklet seg sånn at kortene fra Saga og bakover ikke er attraktive lenger? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 (endret) Jeg spiller med Island og Plain. Dekket er 64 kort, hvorav 24 er land. De 40 andre er 10 forskjellige kort som jeg har 4 av hver. Det går i Angel of Mercy, tappe motstanderns krigere, prevente skade, få liv, slakte angripende motstandere og litt counter target spells. Den værste kampen jeg har vært med om var en som hadde et dekk i Island og Swamp, bestående av 2 krigere, alle mulige typer counter target spells og et par andre kort. Han countret hva det skulle være, og når jeg endelig fikk ut noe slaktet han det med en spell. Når gravgården hans var på en 30 kort la han ut krigeren sin, med masse land i backup så han kunne hindre spells mot den. Krigeren var slik at den fikk +1/+1 for hver 2 kort i gravgården eller noe. Da begynner man nesten å grine Et kort jeg har lyst på som passer perfekt i dekket mitt er et naboen har, som er en kriger man tapper "counter target spell unless it controller pays (1) hvasomhelst and 1 life" eller noe slikt. EDIT: I dekket mitt har jeg mange slike kort, at når en spiller spiller en blue, white, red, black osv. spell får jeg et liv. De bytter jeg ut avhengig av motstander. Endret 1. oktober 2006 av matsemann1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Har aldri spilt turnering (slutta før jeg ble for hekta, var ikke mange å spille mot heller i 1996), men hvor lang tid har man til å bytte ut kort i decken før start mot en motstander? Sier dere til hverandre hva slags deck dere har eller? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Aldri spilt turnering jeg helller Spiller kun med naboene, men har ikke spilt mer enn to ganger siden sommerferien, men nå kommer han ene tilbake i høstferien Det finnes nok ikke turneringer før flere timer bilkjøring her Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 (endret) Jaja med kompiser veit man jo stort sett hva temaet i deckene er. Når vi spilte var det stort sett han ene karen som hjalp meg å sette sammen temaer, jeg klarte aldri å bestemme hvor mange land av hver farge jeg burde ha. Hadde en dødsbra rød damagedeck som bare wipa alle sammen hver gang (nesten). Veldig mange direct damage-spells i den. Men magic ble altfor dyrt i lengden for en fjortis på ukepenger. Ble jo helt besatt på å kjøpe booster-pakker hele tida, og de fant man i alle narvesen og kiosker rundt omkring. Så jeg stoppa vel når jeg hadde rundt 500 kort. Endret 1. oktober 2006 av Bitex Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Det handler om å prioritere Jeg kjøper aldri godteri på Statoil på veien hjem fra skolen, sparer meg for mellom 200-3000kr i året (noen som kjøper for 30kr hver dag ). Jeg kjøper ikke mye magic lenger. Jeg kjøpte en gammel core deck i sommer, fordi jeg visste hvilke kort jeg kom til å få, og jeg skulle ha 7 av de Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2006 Tok en titt på QXL for å se om det er håp for å få solgt samlingen min i tiden som kommer, men der var det ikke mange auksjonene og se. Har Magic utviklet seg sånn at kortene fra Saga og bakover ikke er attraktive lenger? 6975131[/snapback] Nei det tror jeg ikke, kjenner "mange" nye spillere som digger eldre kort. Har en kammerat som har kjøpt mange tusen kort på nettet. Det som er kult er det nye settet som kommer, det er liksom et nostalgisk sett med slivere og andre gamle ting. Det er også noen av de eldre kortene som er trykket på nytt som Akroma. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2006 (endret) Jaja med kompiser veit man jo stort sett hva temaet i deckene er. Når vi spilte var det stort sett han ene karen som hjalp meg å sette sammen temaer, jeg klarte aldri å bestemme hvor mange land av hver farge jeg burde ha. Hadde en dødsbra rød damagedeck som bare wipa alle sammen hver gang (nesten). Veldig mange direct damage-spells i den. Men magic ble altfor dyrt i lengden for en fjortis på ukepenger. Ble jo helt besatt på å kjøpe booster-pakker hele tida, og de fant man i alle narvesen og kiosker rundt omkring. Så jeg stoppa vel når jeg hadde rundt 500 kort. 6976550[/snapback] Tipper jeg har ca 15hundre (veldig ca ^^) Har også 14 deck'er ^^' Endret 2. oktober 2006 av The O Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Magic var sjukt gøy, spilte det for en 6-7 år siden. Var med på å være de første i "området" som kjøpe, vi holdt på i ei stund, men det ble dyrt. Pluss det er så få som spiller det, men før holdt vel smuget i tromsø åpent for turnering osv. Vet ikke om det er enda. Slivers, Angel deck, svært gøy å samle gode decks som man eier med. Svær perm med kort og små-permer med gode kort jeg aldri orket å slite vekk på spill <3 Kortene verdt mange tusen kroner da. Dunno om alle legendarykortene er sunket eller steget, orker ikke skjekke Vil ikke si det er veldig vanskelig å lære seg det, er heller ikke så vanskelig å mestre det, gjelder bare å få samlet opp de rette kortene. Hadde vært kult å fått solgt kortene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå