Gå til innhold

Magic The Gathering


TheOats

Anbefalte innlegg

Det var en ting til jeg lurte på, vist jeg har djinn_illuminatus.jpg

ute og en motsdander spiller et dyr og jeg prøver å kontre med remove_soul.jpg

og han kontrer den kan jeg lage en kopi (replicate) den å targete dyret med kopien?

Vist ikke kan jeg gjøre det med izzet_guildmage.jpg da? siden den kopierer target instant.

Endret av The O
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du bruker Djinn Illuminatus må du kopiere spellen når du spiller den. Altså må du lage to kopier med en gang du spiller den, og motstanderen kommer ikke til å kontre i det hele tatt.

 

Med Izzet Guildmage kan du kopiere kontringen din, med denne kopien kan du så targete dyret eller motstanderens kontring.

Lenke til kommentar
Hvis du bruker Djinn Illuminatus må du kopiere spellen når du spiller den. Altså må du lage to kopier med en gang du spiller den, og motstanderen kommer ikke til å kontre i det hele tatt.

 

Med Izzet Guildmage kan du kopiere kontringen din, med denne kopien kan du så targete dyret eller motstanderens kontring.

6316163[/snapback]

Kuult har ikke tenkt på det før, skal prøve ^^

Lenke til kommentar

Noen flere spørsmål:

Vist jeg spiller Eternal Dominion og kopierer den med Twincast (som et eksempel) da kan jeg vel lete i to "biblioteker" (eller 2 ganger i samme) men kan jeg gjøre det 2 ganger hver upkeep? Å hva skjer vist Eternal Dominion blir flyttet ut av graven?

 

Lure også på hvor mye liv jeg får vist jeg har Proper Burial i spillet og et dyr med en equipment som gir plusser i power dør. Blir den "unequipa" først?

Lenke til kommentar
Noen flere spørsmål:

Vist jeg spiller Eternal Dominion og kopierer den med Twincast (som et eksempel) da kan jeg vel lete i to "biblioteker" (eller 2 ganger i samme) men kan jeg gjøre det 2 ganger hver upkeep? Å hva skjer vist Eternal Dominion blir flyttet ut av graven?

 

Lure også på hvor mye liv jeg får vist jeg har Proper Burial i spillet og et dyr med en equipment som gir plusser i power dør. Blir den "unequipa" først?

6325261[/snapback]

Du kan ikke kopiere Eternal Dominion med Twincast, Epic forhindrer det.
Lenke til kommentar
Noen flere spørsmål:

Vist jeg spiller Eternal Dominion og kopierer den med Twincast (som et eksempel) da kan jeg vel lete i to "biblioteker" (eller 2 ganger i samme) men kan jeg gjøre det 2 ganger hver upkeep? Å hva skjer vist Eternal Dominion blir flyttet ut av graven?

 

Lure også på hvor mye liv jeg får vist jeg har Proper Burial i spillet og et dyr med en equipment som gir plusser i power dør. Blir den "unequipa" først?

6325261[/snapback]

Du kan ikke kopiere Eternal Dominion med Twincast, Epic forhindrer det.

6327624[/snapback]

Men det Eternal Dominion gjør skjer ikke før den har "resoled" (vist du skjønner) så når den ligger på stakken og venter på å bli kontret eller noe hva hindrer meg i å kopiere den?

Lenke til kommentar

Hihi, stakken. Skulle jo gå an å countre den også.

 

Måtte lese reglene for kopiering, det er en forskjell mellom å kopiere en spell og legge den på stakken, og å spille en kopi. Epic kan ikke hindre noen av spellene på stakken. Det ser ut til at du kan få lete igjennom to stokker i hver upkeep. Epic krever ikke at du har det fysiske kortet i grava, så derfor vil kopien virke og kortet selv om det er fjernet fra spill.

 

Edit: Forresten, hvordan skal du få råd til dette i mana? :p

Endret av Tykjepelken
Lenke til kommentar
Da skal det litt flaks til ;P Selv hater jeg å sitte med kort på hånda som jeg ikke kan bruke fordi den krever en bestemt kombo. Noen dør før jeg får brukt de.

6330339[/snapback]

Hvis man bygger decket rundt cloudpost og urza-land kan man klare så mye land ganske fort. Kjøre alle landene, Gilded Lotus + noen islands for blå mana, og mange ting som leter frem land og / eller combo-kortene dine. Nå skal det sies at jeg ikke ville bygget opp et deck rundt Eternal Dominion og Twincast, med så mye mana vil jeg ha noe som sier "jeg vinner".

Lenke til kommentar
Da skal det litt flaks til ;P Selv hater jeg å sitte med kort på hånda som jeg ikke kan bruke fordi den krever en bestemt kombo. Noen dør før jeg får brukt de.

6330339[/snapback]

Hvis man bygger decket rundt cloudpost og urza-land kan man klare så mye land ganske fort. Kjøre alle landene, Gilded Lotus + noen islands for blå mana, og mange ting som leter frem land og / eller combo-kortene dine. Nå skal det sies at jeg ikke ville bygget opp et deck rundt Eternal Dominion og Twincast, med så mye mana vil jeg ha noe som sier "jeg vinner".

6330683[/snapback]

Men de jeg spiller med spiller bare "casual" så kampene blir somregel lange og jeg skal klare å bruke dominion minst en gang.

Men en kammerat som har mere peiling tror at når den første dominion spellen "resolver" (drit dorlig i engelsk) så blir de andre automatisk kontret på grunn av epic regelen.

Lenke til kommentar
Nei, det stemmer ikke. Spells vil ikke virke før stakken er løst. Epic sier at ingen flere spells kan bli spilt, men når du kopierer Eternal Dominion havner jo kopien rett på stakken.

 

Zlatzman: Det kan nok gå :)

6331629[/snapback]

Ja men en av dem "løser" seg vel først uansett.

Kopien av Dominion < så kommer kopien, løser seg og kontrer de andre pga epic.

Twincast< så kopierer jeg

Dominion< her på stakken

 

 

Slik så jeg det for meg i hodet, men når jeg skrev dette virker det åpenbart, siden kopien løser seg først så skulle jeg egentlig ikke klare å kopiere den "in the first place".

Blir litt forvirret.

Zlatzman hjelp. :p

Lenke til kommentar

Epic gir deg ikke lov til å spille kort. Med Twincast blir ikke Dominion-kopien spilt, den blir lagt direkte på stakken. Ting som ligger på stakken blir ikke spilt når de løser seg. Da er det ikke så mye Dominion kan gjøre med ting som ligger i samme stakk.

 

Kort som Isochron Scepter vil være ubrukelige for å kopiere Eternal Dominion, ganske enkelt fordi det står "you may play the copy". <-- Glem dette og les litt nedenfor :)

Endret av Tykjepelken
Lenke til kommentar

Jeg tror Tykjepelken har helt rett her. Epic sier "You can't play spells". Å spille en spell vil si å bruke kortet fra hånda eller annet sted og legge kortteksten på stack. Tilfellet her er at to kopier av Eternal Dominion ligger på stack samtidig, og dermed vil begge resolve.

 

Angående Proper Burial, merk: Jeg fant ikke informasjon som bekrefter dette:

I det kortet blir puttet i graveyard går Proper Burials effekt på stack. Når den resolver ser den tilbake dyrets toughness da det var i spill, og da var dyret equipped. Altså må du regne med modifikasjoner gjort av equipmenten.

Lenke til kommentar
Epic gir deg ikke lov til å spille kort. Med Twincast blir ikke Dominion-kopien spilt, den blir lagt direkte på stakken. Ting som ligger på stakken blir ikke spilt når de løser seg. Da er det ikke så mye Dominion kan gjøre med ting som ligger i samme stakk.

 

Kort som Isochron Scepter vil være ubrukelige for å kopiere Eternal Dominion, ganske enkelt fordi det står "you may play the copy". <-- Glem dette og les litt nedenfor :)

6332685[/snapback]

Men det har ikke noe å si siden kopien løser seg først så kommer den "ekte" versjonen som ble spillt.

Men jeg tror jeg vet svaret, når kopien løser seg har du allerede spillt den orginale så da gjør det ikke noe. (kommer på dette mens jeg skriver:) Eller har den kansje ikke blit spilt før den også løser seg og derme kunne jeg ikke spille den? Tror på det første selv.

 

Jeg tror Tykjepelken har helt rett her. Epic sier "You can't play spells". Å spille en spell vil si å bruke kortet fra hånda eller annet sted og legge kortteksten på stack. Tilfellet her er at to kopier av Eternal Dominion ligger på stack samtidig, og dermed vil begge resolve.

 

Angående Proper Burial, merk: Jeg fant ikke informasjon som bekrefter dette:

I det kortet blir puttet i graveyard går Proper Burials effekt på stack. Når den resolver ser den tilbake dyrets toughness da det var i spill, og da var dyret equipped. Altså må du regne med modifikasjoner gjort av equipmenten.

6332828[/snapback]

 

Angående det første der (først :p) slik jeg ser det løser kopien seg først ikke begge sammtidig.

 

Angående Proper Burial, kammeraten min mente at siden tingen blir unequipped når dyret dør så får jeg ikke ekstra liv, den skjekker nemlig poweren det har når den går i graven.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...