Gå til innhold

Hvorfor leverer ikke maskinen min resultater?

srednanders

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! Jeg er vel strengt tatt ingen overklokker, men håper på å bli det.Jeg er ganske fersk, og kjøpte meg en maskin som jeg trodde skulle kunne drive nyere spill uten problemer. men den gang ei...

Jeg har en intel pentium 4 3.0 ghz , 2mb prossessor, 1 gb 400 mhz ram, og club 3d geforce 7800 gtx. Problemet er at spillene ( spesielt fps, og SPESIELT når jeg snur meg eller beveger meg sidelengs) får en effekt som om deler av bildet henger igjen i ca. et halvt sekund. Står jeg stille og beveger meg kjapt fra side til side kan feks. øvre halvdel av en vegg bli hengende flere cm. bortenfor resten en kort stund. Dette er meget irriterende. Har skrudd ned grafikken ,uten hell. Frameraten er det ikke noe problem med, bortsett fra at det hakker til innimellom,men dette skjer også på lavere innstillinger.

Har temperaturer på rundt 50 grader på både prossessor og gpu. Har nå klokket opp prossessor med 5 %og gpu ligger på ca 400mhz, 1,38 ghz. Dette hjalp heller ikke. Prøvde å klokke ned dette hjalp heller ikke. Prøvde å formatere i tilfelle det var virus, dette hjalp heller ikke. Prøvde nyere drivere for både gpu og spill, dette hjalp heller ikke. Prøvde å juster innstillinger på ytelse i skjerkortet, og det hjalp heller ikke. Har brukt mine siste kroner på denne maskinen og begynner å bli SKIKKELIG frustrert... Kan noen hjelpe meg?! Vær så snill??Og ja jeg har pci-e 16x slot...NYTT PR 29.11.05: HAR NÅ FLASHET BIOS, KLOKKET OPP PROSSESSOR OG GPU LITT, INNSTALLERT NYE SKJERMKORTDRIVERE, OG AKTIVERT V-SYNCH, OG GJETT HVA? DET FUNKER! VIL BARE SI TUSEN TAKK TIL ALLE SOM SVARTE PÅ DENNE POSTEN, DERE HAR ENDT 2 MÅNEDERS LIDELSE! UTEN DERE VILLE JEG IKKE VISST HVA SOM VAR FEIL! ALL RESPEKT TIL DERE!!

Endret av srednanders
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ZanZel: det var et godt spørsmål gitt... :blush:

uansett, jeg opplevde noe merkelig med mitt skjermkort... Nvida 7800 gtx etter å ha byttet cpu i maskina hakket alle spillene spessielt f.e.a.r. og bf2... etter å ha oppdatert drivere i hovedkortet var problemet løst.. kan selvsagt være flere årsaker, men skader ikke å prøve...

Lenke til kommentar
ZanZel: det var et godt spørsmål gitt...  :blush:

uansett, jeg opplevde noe merkelig med mitt skjermkort... Nvida 7800 gtx etter å ha byttet cpu i maskina hakket alle spillene spessielt f.e.a.r. og bf2... etter å ha oppdatert drivere i hovedkortet var problemet løst.. kan selvsagt være flere årsaker, men skader ikke å prøve...

5218128[/snapback]

hmmm! kanskje det.... men når jeg prøvde å oppdatere hovedkortet med innstalasjons cd-en fikk jeg beskjed om at intet asus hovedkort kunne registreres... :( Det er forresten fear jeg også har hatt mest problemer med!

Lenke til kommentar
veit ikke helt om det er et PCI express kort du har? Isåfall blir det krøll hvis du har et PCI express kort i et hovedkort som ikke støtter det... hvis ikke kan du prøve å oppdatere driverne til hovedkortet...

5217990[/snapback]

Hva er det du egentlig snakker om? for det første finnes det kun PCI-E av 7800GTX, og for det andre, du kan ikke stappe et PCI-E kort inni et hk som kun støtter AGP, det er fysisk sett umulig, hvis du da ikke ønsker å knekke noe på kortet ditt. men i hvert fall til trådstarter, har du installert inn nyeste hk + skjermkort drivere? du skal kunne klare å spille de fleste nye spill ganske smooth med det oppsettet ditt

edit : hvilke hk + skjermkort drivere bruker du?

Endret av ducmaster
Lenke til kommentar
ducmaster: LES HELE FORUMINNLEGGET før du blabbrer i vei... har allerede fått pepper for den der ok?? Har selvsagt skjønt at jeg skreiv feil! Prøv heller å hjelpe han enn å hakke ned på andre

5218215[/snapback]

Plaprer i vei? prøver jo strengt tatt å hjelpe fyren, men mener at slike innlegg som ditt neppe hjelper ham noe særlig da det viser svært store data kunnskap mangler

Lenke til kommentar
Ja jøss, tenkte feil i sekundet jeg skreiv så nå har jeg dårlige datakunnskaper, tør iallefall inrømme lenger opp på foruminnlegget at jeg tok feil. Oppfør deg litt voksent da..

5218247[/snapback]

oppføre meg mer voksent fordi jeg prøver å korrigere feil som er blitt skrevet av andre? "ja ok greit". klarer bare ikke helt å se at du "tenket feil" i det ene sekundet som du sier. ALLE med litt data kunnskaper vet vel at en Venice ikke passer i et socket 775 hk feks?? Er så å si det samme her, men nok off topic, gidder ikke krangle med deg.

Lenke til kommentar
Ja jøss, tenkte feil i sekundet jeg skreiv så nå har jeg dårlige datakunnskaper, tør iallefall inrømme lenger opp på foruminnlegget at jeg tok feil. Oppfør deg litt voksent da..

5218247[/snapback]

oppføre meg mer voksent fordi jeg prøver å korrigere feil som er blitt skrevet av andre? "ja ok greit". klarer bare ikke helt å se at du "tenket feil" i det ene sekundet som du sier. ALLE med litt data kunnskaper vet vel at en Venice ikke passer i et socket 775 hk feks?? Er så å si det samme her, men nok off topic, gidder ikke krangle med deg.

5218292[/snapback]

Jada jada, men som sagt... ferdig med saken... det var faktisk en før deg som korrigerte meg så da trenger ikke du komme å smøre på flesk vettu!! Ha en fortsatt fin natt.

Lenke til kommentar
Du har ikke en LCD skjerm med 24ms+++?

kjørt div ytelsestester for å sjekke at du ikke har skada hardware? (feks 3dmark vil fort vise om skjermkortet ikke yter det det skal.)

5218115[/snapback]

Nei, jeg har en 17 lcd med 8ms, og en 42 plasma. Samme problem på begge. Hvor får jeg tak i 3d MARKS FORRESTEN?

Lenke til kommentar
høh, det hørtes da underlig ut.... der må jeg si jeg ikke har noe svar og overlater det til "expertene" 100% sikker på at du stapper i rett plate nå da?? hehe :tease:

5218188[/snapback]

fORMATERTE MASKINEN IGJEN, OG DA FUNKET INNSTALASJONS CDEN. Innstallerte asus update fra cden, men det skjedde liksom ikke noe mer. Gikk inn på sidene til asus og så etter oppdateringer, men det var så mye rart å velge imellom at jeg skjønte det ikke...

Lenke til kommentar
veit ikke helt om det er et PCI express kort du har? Isåfall blir det krøll hvis du har et PCI express kort i et hovedkort som ikke støtter det... hvis ikke kan du prøve å oppdatere driverne til hovedkortet...

5217990[/snapback]

Hva er det du egentlig snakker om? for det første finnes det kun PCI-E av 7800GTX, og for det andre, du kan ikke stappe et PCI-E kort inni et hk som kun støtter AGP, det er fysisk sett umulig, hvis du da ikke ønsker å knekke noe på kortet ditt. men i hvert fall til trådstarter, har du installert inn nyeste hk + skjermkort drivere? du skal kunne klare å spille de fleste nye spill ganske smooth med det oppsettet ditt

edit : hvilke hk + skjermkort drivere bruker du?

5218189[/snapback]

Skjermkortdriveren er 81.95 forceware fra nvidia. Hovedkortet vet jeg ikke... hvordan finner jeg ut/endrer det?
Lenke til kommentar

Her har du siste asusupdate:

ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/mb/flash/AsusUpdt61002.zip

Last ned denne og kjør den.

Her har du en sjekkliste:

*Siste biosversjon til hovedkort (lastes og flashes automatisk med AsusUpdate)

*Siste drivere til chipset og skjermkort

Skjermkortdriver har du her:

http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_81.95.html

*Nyinnstallering av windows, kan kreves hvis det ligger mange gamle drivere og lager litt krøll (forstod at du hadde gjort dette allerede)

*Ellers forstod jeg at alt var stabilt og greit, så det er nok ikke en hardware-feil, heller software.

Endret av torkelma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...