MyBigMouth Skrevet 3. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2005 Ikke helt sammenhengende men kan punktene brukes? Damenes tale… DAMER… Dette er et felt som jeg verken har særlig erfaring fra eller kjennskap til så jeg bestemte meg for å gå begrepet nærmere etter i sømmene. Jeg gikk på biblioteket – og der fant jeg en amerikansk ordbok som definerte damer på følgende måte: Damer: det svake kjønn, førkje, megge, skjøge, bimbo, flere versjoner av kjerring – jeg nevner i fleng; møkkakjerring, masekjerring, sutrekjerring -- i tillegg kom lykkejeger og Kvinnfolkpføy… Det flotte med alt dette er imidlertid at vi også finner dere ved siden av oss når vi våkner opp, med klærne på gulvet og med 75% av sengeplassen. Dette er for dette vi virkelig må takke! Avslutningsvis vil jeg ønske dere lykke til med lovende fremtider, og all lykke på deres vei på toppen av oss gutter. Jeg har også, på vegne av alle oss menn her i kveld, gi dere et råd, kanskje snarere en trøst: Som Ian Fleming sa det, mannen bak James Bon, og til alle dere som er redde for alderdommen og forfall; ”at eldre kvinner er best, fordi de tror de gjør det for siste gang”. Dete sier jeg kanskje fordi jeg har mer peiling på eldre damer enn jeg har lyst å innrømme. Hvem husker vell ikke den kvelden i Skien... MEN MEN! Til noe annet... Det gjenstår kun èn ting…. Gutter: Det dere nå skal gjøre, er å snu dere mot deres borddame se denne dypt inn i øynene, dere skal så, mens dere holder det dype blikket, gripe vinglasset deres med høyre hånd og damens venstre hånd med deres venstre hånd, de av dere som fortsatt henger med, skal så føre damens hånd mot dere egen munn og på en sømmelig avstand gi den et diskret nuss, ikke noe vått slafs, før dere varsomt legger hånden tilbake der dere fant den, reiser dere, fortsatt med vinglasset i hånden, og utbringer: DAMENES SKÅL!! Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 *bump* Bumper tråden i håp om å få hjelp. Er desperat..... Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 (endret) MEN MEN! Til noe annet... Det gjenstår kun èn ting…. Gutter: Det dere nå skal gjøre, er å snu dere mot deres borddame se denne dypt inn i øynene, dere skal så, mens dere holder det dype blikket, gripe vinglasset deres med høyre hånd og damens venstre hånd med deres venstre hånd, de av dere som fortsatt henger med, skal så føre damens hånd mot dere egen munn og på en sømmelig avstand gi den et diskret nuss, ikke noe vått slafs, før dere varsomt legger hånden tilbake der dere fant den, reiser dere, fortsatt med vinglasset i hånden, og utbringer: DAMENES SKÅL!! Det der var bra! Men det andre syntes jeg ble for slemt;p det er meg da, men de fortjener det kanskje(?), men kanskje litt usømmelig å prate ut om det på et ball? ;p Ikke veit jeg Endret 6. desember 2005 av DJ Ovin Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 Det er ikke ball. Det er semester fest på "bibelklasse"... 1 Lenke til kommentar
fakey Skrevet 7. desember 2005 Del Skrevet 7. desember 2005 Hva med å ta opp det med at den eneste grunnen til at kvinner er til er for å avlyde mannens siste vink? Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 12. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2005 Hva mener du med det? Lenke til kommentar
fakey Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 At det var d jeg skrev i kvinnenes tale :/ + at vi droppa å hylle dem, vi hyllet guttene istedet. whatevr Lenke til kommentar
user156890 Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Du roper "MUS TIL FOLKET!" Bukker pent og done Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 14. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2005 (endret) I år har jeg fått den ærefulle oppgaven av å utføre årets "damenes tale". Dette synes jeg var veldig rart, for det første siden jeg bare har vært her et par ganger, og fordi jeg aldri har fått muligheten til å snakke med damer. Det er liksom sånn at de ser meg, snur, for så å løpe.... På oppfordring fra ledelsen her på bibelklassen skal jeg gjennomføre denne talen på bergensk. Hver gang jeg ikke gjør det,skal alle ta en skål for damene her idag. Men oppi gjennom årene så har jeg lært meg et par viktige punkter. For jenter, eller damer, er ikke akkurat noen lette skapninger. Dere er alle nydelige idag forresten..Måtte bare si det. Punkt nummer 1. Det finnes vesentlige forskjeller på gutter å jenter. Ikke bare på utsiden, men også på innsiden. F.eks. En mann sitter på en bar og en dame kommer bort. Damen sier: DU?, eg harkje truse på meg. Da kommer mannen til å tenke: Å dæsken. Skjer derimot det motsatte. At da damen sitter i en bar og mannen kommer bort og sier. du? eg har ikkje underbukse på meg. Da kommer damen til å tenke. "sava, å vanskelig skal det være å bruke en vaskemaskin" Allerede her ser vi en vesens forskjell. Punkt 2 Det er sikkert mange gutter her idag som har opplevd å få høre: Nei, beklager. Skulle gjerne hatt en eldre kjæreste. Jeg har som sagt ikke hørt det, men jeg vet at jenter tenker sånn. "De er jo så voksne"... Greit det. Men i sommer merket jeg noe rart noe. Jeg og noen kamerater var på fotballcup i porsgrunn, der også Kristin hadde rotet seg inn. Kristin var med ei veninne i skien da, som er like ved. Vi tenkte vi skulle stikke innom og det gjorde vi. Der sitter kristin og venninnen. Storesøsteren til veninnen. Kjæresten til veninnen. Og "Moren" til veninnen....Det var vell og merke også en god del drikke der og.. Etter en stund utbryter moren.Med pekende hånd går hun rundt på hver av oss som er der. "Du er fin, du er fin, du virker grei, men DU!(Peker på meg) Du er bare sykt sexy... Dette forteller meg en ting. Unge jenter leter etter en eldre person, mens eldre "damer"(mødre) leter etter yngre. Kanskje fordi de tror de gjør det for siste gang... Punkt 3 Hvis du forestiller deg denne samtalen. Gutten: "Du ser ikke helt OK ut idag, noe galt? Du er så stille." Jenta: "JA JEG HAR DET GREIT OK??" Gutten: "OK...da spiller jeg fotball med gutta." Jenta: "Ååå du viser ingen forståelse!" Ok vi spoler tilbake...Hvordan skal vi vite det? Si en ting, mene noe annet? Som sagt, Gutter mener det de sier. Det går liksom ikke ann å misforstå en setning hvor du tilbyr bank, med mange forskjellige utgaver av homo innbakt i ordene. Punkt 4 For det fjerde, den dagen jeg blir verbalt slått ut av et premenstruelt jentetroll så skal jeg tatovere Kjetil Iversen horisontalt over penisen. Men hovedpoenget mitt i denne talen min var å prøve et nytt konsept. Si noe, for så å mene noe annet...Igjen, til alle damer. Der er nydelige idag, som alltid. Ikke bare utenpå, men inni og. Det gjenstår kun èn ting…. Gutter: Det dere nå skal gjøre, er å snu dere mot deres borddame se denne dypt inn i øynene, dere skal så, mens dere holder det dype blikket, gripe vinglasset deres med høyre hånd og damens venstre hånd med deres venstre hånd, de av dere som fortsatt henger med, skal så føre damens hånd mot dere egen munn og på en sømmelig avstand gi den et diskret nuss, ikke noe vått slafs, før dere varsomt legger hånden tilbake der dere fant den, reiser dere, fortsatt med vinglasset i hånden, og utbringer: DAMENES SKÅL!! Endret 14. desember 2005 av Rxj0n Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 "sava, å vanskelig skal det være å bruke en oppvaskemaskin" 5292478[/snapback] Hmm, kanskje du mente "vaskemaskin"? Oppvaskmaskin, da tenker jeg på sånn du setter inn tallerkner og glass i jeg. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 14. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2005 "sava, å vanskelig skal det være å bruke en oppvaskemaskin" 5292478[/snapback] Hmm, kanskje du mente "vaskemaskin"? Oppvaskmaskin, da tenker jeg på sånn du setter inn tallerkner og glass i jeg. 5292505[/snapback] haha, understreker poenget. bare en typo.. Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Hei alle damer... det er dere som er skyld i at guttene gjør det like bra på skolen som jentene. Dere stjeler konsentrasjonen vår, for dere er så SINNSYKT gode å kvile øynene på så kan du diskutere dette blant aent ta et par vitser herfra? http://www.mittbyra.no/Diverse/KvinnersSynMenn1.htm og så avslutte med dra frem illustrert vitenskap nr ? (help me anyone) der de fastslår hvordan menn og kvinners hjerner er forskjellige, og at menns hjerner er bedre til matematikk og harde fag. Og at dere EGENTLIG er smartere enn kvinnene... men at det er deres feil at det ikke kommer skikkelig frem. (alle menn er supermann, men når de møter Lois Lane blir de bare Clark Kent... en eller annen gang i fremtiden vil Supermann avsløre sin virkelige identitet for Lois Lane, men kun når han kan stole på henne... og MAN KAN IKKE STOLE PÅ EN PERSON SOM KAN BLØ I 3 DAGER UTEN Å DØ) Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 I år har jeg fått den ærefulle oppgaven av å holde damenes tale. Dette syntes jeg var veldig rart, for hver gang jeg får muligheten til å snakke med damer snur de seg og løper! Jeg har aldri holdt en slik tale før, så jeg bestemte meg for å gå begrepet ”damer” litt grundigere i sømmene. Jeg slo opp ordet i en ordbok, som definerte damer på følgende måte: Damer: det svake kjønn, førkje, megge, lakris (smaker altså godt, bare prøv gutter), skjøge, bimbo, møkkakjerring, masekjerring, sutrekjerring -- i tillegg kom lykkejeger og Kvinnfolkpføy… Denne definisjonen syntes jeg ikke var noe særlig, så jeg bestemte meg for å gi dere noen andre bilder med mitt syn på disse deilige skapningene. (kort pause) Nå er jo jeg en ung mann, med begrenset kjennskap til det å omgåes damer – så derfor vil jeg støtte meg til en mer erfaren mann, nemlig Kong Salomo. Han hadde de beste forutsetninger for å uttale seg om damer siden han hadde hele tusen koner. Det aner meg at et par intriger ikke var sjelden kost der! Men nå skal jeg ikke snakke om kong Salomo – jeg skal kun sitere noe av det han sier om dere - kjære damer: • Den som har funnet en hustru, har funnet lykke, og har fått en god gave fra Herren. • En god hustru er sin manns krone • Hus og gods er en arv fra fedre, men en forstandig hustru er en gave fra Herren. • En god hustru - hvem finner henne? Langt mer enn perler er hun verd. ”mhm.. deilig” Oppi gjennom årene så har jeg lært meg et par viktige punkter. For jenter, eller damer, er ikke akkurat noen lette skapninger, men du verden så nydelige dere er – spesielt i dag forresten. Måtte bare si det. Siden tidenes morgen har forholdet mellom damer og menn vært problemfylt. Menn har påstått at de ikke forstår damer, og kvinnene påstår at de forstår menn så altfor godt. Faren for å bli forstått på feil måte, har gjort at temaet er farlig å tale offentlig om. Hvis du forestiller deg denne samtalen: Gutten: "Du ser ikke helt OK ut idag, noe galt? Du er så stille." Jenta: "JA JEG HAR DET GREIT OK??" Gutten: ”Ja, er du sikker på det?” Jenta: ”Ja.” Gutten: "OK...da spiller jeg fotball med gutta." Jenta: "Ååå du viser ingen forståelse!" Ok vi spoler tilbake...Hvordan skal vi vite det? Uansett om man er enig eller ikke – så det er forskjell på damer og menn. Vi ser rett og slett ikke likt på verden: Gutter liker ting, mens jenter liker mennesker. Jenter vil ha kontakter, tilknytninger og samarbeid, mens vi gutta vil ha makt og status. Gutter konkurrerer og jenter samarbeider. Jenter er opptatt av hvem som liker hvem, og hvem som er sinte på hvem, mens vi gutta snakker om ting og aktiviteter. Tro det eller ei, men det finnes faktisk også forskjell på menn og damer når de skal ta ut penger fra en minibank, og her er disse oppsiktsvekkende forskjellene: MENN: * Kjører til banken, parkerer, går til minibanken. * Setter inn kortet. * Slår koden og trykker hvor mye penger man skal ha. * Tar pengene, stikker kortet og kvitteringen i lommeboken, setter seg i bilen og kjører videre. DAMER: * Kjører til banken. * Kveler motoren. * Sjekker make-up i speilet. * Tar på mer parfyme. * Sjekker at håret er ok. * Parkerer bilen.......klarer det ikke, prøver på nytt * Dulter borti nærmeste bil * Blir oppgitt og frustrert, men lar bilen stå akkurat der * Går ut av bilen, til minibanken. * Går tilbake for å hente vesken * Leter etter bankkort. * Setter inn kortet, men får feil fra maskinen. * Putter Trumf-kortet tilbake i vesken. * Putter inn riktig kort. * Slår koden. * Masse tall og summing fra maskinen i to minutter. * #ERROR#. * Ringer hjem for å få riktig kode. * Trykker riktig kode. * Slår ønsket beløp. * Tar pengene. * Går til bilen. * Sjekker make-up i speilet. * Fomler etter nøklene. * Starter bilen. * Kjører bilen 100 meter. * FULL STOPP!!! * Kjører tilbake til minibanken. * Ut av bilen. * Henter kortet og kvitteringen. * Går tilbake til bilen. * Sjekker make-up i speilet. * Kjører ca. 5 km. * Tar av håndbrekket... I det øyeblikk vi erkjenner forskjellen på damer og menn – og ikke faller i den grøfta en mann en gang falt i – der han som et bevis på sin kjærlighet til sin kjære besteg det høyeste fjell, svømte over det dypeste hav og krysset den lengste ørken. Men hun forlot ham – han var jo aldri hjemme….. Vi ser hvilken makt dere damer har på oss menn. Vi lar oss tvinne fullstendig rundt dere damers lillefinger, der vi menn ofte står som logrende hunder rundt dere - fullstendig blendet av deres skjønnhet Men er det så rart, når dere er så søte som dere er? Til tross for at dere er fra Venus - er det jo ikke til å unngå at vi er absolutt avhengig av dere: Som mødre, venner og kjærester er dere bortimot uunnværlige. Det skal dere ta til dere. Og når man står under nordlyset og lurer på om den første snøen kommer snart - da er det faktisk godt å ha noen å holde i handa. Det er godt dere er til, mine damer! Mange ganger har damer blitt sammenlignet med sjokolade. I fare for å bli seig eller klissete velger jeg å la være. Men jenter kan faktisk sammenlignes med en colaflaske. Hvem liker ikke Cola? Man kjenner igjen de karakteristiske og deilige formene på mils avstand, og man kan falle i fristelsen for skaffe seg en. Men til slutt finner man ut at det er innholdet som teller. For en tom colaflaske blir fort veldig kjedelig. Eller som en klok mann sa det: En vakker kvinne behager øyet. En god kvinne behager hjertet. Den første en juvel, den andre en skatt. Nå har jeg gitt et par bilder av dere damer, men så føler jeg ikke at de helt stemmer. De er ikke utfyllende nok. Så jeg er pent nødt til å konkludere med at det ikke går ann å sammenligne dere med noe. Dere er unike! Så damer, jeg ønsker å hylle dere i kveld. Hva hadde vel livet vært uten dere? Jeg bare spør! Se bare på damenes gode humoristiske sans Det sjarmerende blikket Og det fortryllende utseende Humøret kan svinge både opp og ned Men Dere viser alltid ansvar og omsorg ovenfor venner og familie Og til tider får dere oss gutta til å ligge langflate! Damene her i kveld synes vel at jeg skryter for mye Men samtidig så elsker dere jo komplimenter! Da gjenstår kun èn ting…. Jeg syntes at guttene skal reise seg med glasset sitt, og utbringe et rungende skål de flotte damene som dere har. Skål! Lenke til kommentar
scribel Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Hva med å prøve å finne en damenes tale her. Her har mange skribenter lagt ut taler. Har finner du også samlepakker av damanes tale. Lenke til kommentar
E-wok Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Tror talen er holdt. Lenke til kommentar
hannakristinez Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Jeg har da fått i oppgave å skrive en damenes tale. Ideer til hvilken poenger jeg kan komme til her..? You have been asked to write ladies speech (Damenes tale). This speech is great fun to do, but it requires that you prepare yourself properly. Here at Writing Archive we'll give you a series of speeches to choose from. You can also download the "Advice and Tips for Voice holder" which is a help document for you to keep speech. Here you will find useful tips on Preparing and performance. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå