Christian86 Skrevet 29. november 2005 Forfatter Del Skrevet 29. november 2005 er litt det samme her i hønefoss, men jeg undres om jeg ikke skal ta sjansen. Kanke være så uheldig at jeg ikke får meg noen venner ekke så ille å være med meg Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Kjørte forbi Stavanger en gang da jeg skulle i konfirmasjon til en i familien. Jeg så ikke så mange folk og det var ikke så mye liv der, så hvis du vil ha et rolig sted å studere så er nok Stavanger tingen... Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Må bare si at det er en plass ikke så langt fra her jeg bor (2.5 time sør for Bergen) der det ofte regner dobbelt så mye som i Bergen. Glad jeg ikke bor der. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Kjørte forbi Stavanger en gang da jeg skulle i konfirmasjon til en i familien. Jeg så ikke så mange folk og det var ikke så mye liv der, så hvis du vil ha et rolig sted å studere så er nok Stavanger tingen... 5226014[/snapback] Kjørte forbi, ja. Hvor da? Motorveien? Hvor ofte ser du folk studere og/eller feste ute på veiene? Dra dere inn til byen eller noe sånt. Synes det er fint her jeg. Litt mye opp og ned (bakker) , og vannvittig mye stygt vær Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Kjørte forbi Stavanger en gang da jeg skulle i konfirmasjon til en i familien. Jeg så ikke så mange folk og det var ikke så mye liv der, så hvis du vil ha et rolig sted å studere så er nok Stavanger tingen... 5226014[/snapback] Jeg tok toget forbi Klepp til en dåp og der sto ei ku og dreit. Aldri studer på Klepp, alltid ein føkkens drittlukt. Jeg har bodd i Stavanger 20 år, nå studerer jeg i Bergen på 4. året og muligens bosetter jeg meg i Bergen, hvis jeg får jobb innen IKT her. Stavanger er en bra by og bo i, kommer sikker ikke til å angre hvis du bestemmer deg for 2-3 år der. Tiden flyr jo, synes jeg nettopp flytta hit. Og det regner betraktelig mindre i Stavanger enn Bergen. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 De jeg kjenner som studerer i stavanger klager over dårlig inkluderende studentliv siden flesteparten av de som studerer der er fra stavanger-regionen og har beholt sin omgangskrets fra tidligere og gjerne derfor ikke er like interessert i å stresse med å skaffe seg nye venner.. 5225071[/snapback] Jeg sitter med samme inntrykk som deg Men nå har jeg fått mange venner her, så det er ikke sååå ille Lenke til kommentar
Heimen Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 De jeg kjenner som studerer i stavanger klager over dårlig inkluderende studentliv siden flesteparten av de som studerer der er fra stavanger-regionen og har beholt sin omgangskrets fra tidligere og gjerne derfor ikke er like interessert i å stresse med å skaffe seg nye venner.. 5225071[/snapback] Jeg sitter med samme inntrykk som deg Men nå har jeg fått mange venner her, så det er ikke sååå ille 5228253[/snapback] men dette er det jo egentlig bare flere studenter som kommer utenfra som kan være med å endre på. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Stavanger er vel den studentbyen med minst boligdekning per student? Og det er jo litt problematisk. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 men dette er det jo egentlig bare flere studenter som kommer utenfra som kan være med å endre på. 5228808[/snapback] Det er sant. Men det finnes mange tiltaksløse studenter. Inkl meg selv (da jeg var student) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Kjørte forbi Stavanger en gang da jeg skulle i konfirmasjon til en i familien. Jeg så ikke så mange folk og det var ikke så mye liv der, så hvis du vil ha et rolig sted å studere så er nok Stavanger tingen... 5226014[/snapback] Hehe...tenkte disse settningene kom til å vekke oppsikt hos enkelte. ...Det var ment som en spøk Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Er selv student i Stavanger. Byen har en del gode uteplasser. Det er jo et + i margen. På boligsiden derimot vil jeg påstå at det ikke blandt det beste. En del billige leiligheter å bo i, men masse er av ganske dårlig kvalitet. Jeg bor selv i et bofellesskap med 3 andre. Finner nye feil hele tiden. Vinden blåser nesten rett igjennom veggene, alt er selvgjort av huseier, finnes ikke lydisolasjon... I tillegg dukker det opp mange småmangler hele tiden. Har en oppfattning av at det er mye slikt ute å går her. Men jeg skal ikke fraråde deg byen. Du må nesten finne ut av det selv. Se på alternativ osv... Lenke til kommentar
magicus Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Stavanger har netopp fått universitet og har ikke på langt nær samme tilbudet og natteliv som fins i bergen. Regnet er bare positivt. Er deilig å løpe i regnet. Lenke til kommentar
chris Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 (endret) Jeg kan selv ikke tenke meg å studere i Stavanger. Men det er ting som er veldig positivt med Stavanger. Det er at det mange bra surf spots. Det er gode muligheter for bølgesurfing i Stavanger området. Om jeg skulle valgt Stavanger som studieby ville nettopp bølgesurfing vært hovedgrunnen. Endret 4. desember 2005 av chris Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå