Gå til innhold

Stavanger som studentby? anbefale?

Christian86

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Kjørte forbi Stavanger en gang da jeg skulle i konfirmasjon til en i familien. Jeg så ikke så mange folk og det var ikke så mye liv der, så hvis du vil ha et rolig sted å studere så er nok Stavanger tingen...

;)

Lenke til kommentar
Kjørte forbi Stavanger en gang da jeg skulle i konfirmasjon til en i familien. Jeg så ikke så mange folk og det var ikke så mye liv der, så hvis du vil ha et rolig sted å studere så er nok Stavanger tingen...

;)

5226014[/snapback]

Kjørte forbi, ja. Hvor da? Motorveien? Hvor ofte ser du folk studere og/eller feste ute på veiene?

Dra dere inn til byen eller noe sånt. Synes det er fint her jeg. Litt mye opp og ned (bakker) :p, og vannvittig mye stygt vær :)

Lenke til kommentar

;)

5226014[/snapback]

Jeg tok toget forbi Klepp til en dåp og der sto ei ku og dreit. Aldri studer på Klepp, alltid ein føkkens drittlukt.

Jeg har bodd i Stavanger 20 år, nå studerer jeg i Bergen på 4. året og muligens bosetter jeg meg i Bergen, hvis jeg får jobb innen IKT her.

Stavanger er en bra by og bo i, kommer sikker ikke til å angre hvis du bestemmer deg for 2-3 år der. Tiden flyr jo, synes jeg nettopp flytta hit.

Og det regner betraktelig mindre i Stavanger enn Bergen.:tease:

Lenke til kommentar
De jeg kjenner som studerer i stavanger klager over dårlig inkluderende studentliv siden flesteparten av de som studerer der er fra stavanger-regionen og har beholt sin omgangskrets fra tidligere og gjerne derfor ikke er like interessert i å stresse med å skaffe seg nye venner..

5225071[/snapback]

Jeg sitter med samme inntrykk som deg :)

Men nå har jeg fått mange venner her, så det er ikke

sååå ille ;)

Lenke til kommentar
De jeg kjenner som studerer i stavanger klager over dårlig inkluderende studentliv siden flesteparten av de som studerer der er fra stavanger-regionen og har beholt sin omgangskrets fra tidligere og gjerne derfor ikke er like interessert i å stresse med å skaffe seg nye venner..

5225071[/snapback]

Jeg sitter med samme inntrykk som deg :)

Men nå har jeg fått mange venner her, så det er ikke

sååå ille ;)

5228253[/snapback]

men dette er det jo egentlig bare flere studenter som kommer utenfra som kan være med å endre på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

;)

5226014[/snapback]

Hehe...tenkte disse settningene kom til å vekke oppsikt hos enkelte.

...Det var ment som en spøk :cool:

Lenke til kommentar

Er selv student i Stavanger.

Byen har en del gode uteplasser. Det er jo et + i margen.

På boligsiden derimot vil jeg påstå at det ikke blandt det beste. En del billige leiligheter å bo i, men masse er av ganske dårlig kvalitet.

Jeg bor selv i et bofellesskap med 3 andre. Finner nye feil hele tiden. Vinden blåser nesten rett igjennom veggene, alt er selvgjort av huseier, finnes ikke lydisolasjon... I tillegg dukker det opp mange småmangler hele tiden. Har en oppfattning av at det er mye slikt ute å går her.

Men jeg skal ikke fraråde deg byen. Du må nesten finne ut av det selv. Se på alternativ osv...

Lenke til kommentar

Jeg kan selv ikke tenke meg å studere i Stavanger. Men det er ting som er veldig positivt med Stavanger. Det er at det mange bra surf spots. Det er gode muligheter for bølgesurfing i Stavanger området. :thumbup:

Om jeg skulle valgt Stavanger som studieby ville nettopp bølgesurfing vært hovedgrunnen.

Endret av chris
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...