Gå til innhold

Stavanger som studentby? anbefale?

Christian86

Anbefalte innlegg

Vurderer å ta tredje året i stavanger, men vil ha litt tips. Er det ting jeg burde holde meg unna, er det bra by kontra Oslo (sosialt), er folk greie, lett å integrere seg?

Hybler/boliger som er å anbefale ovenfor andre?

mest mulig info blir verdtsatt :)

Jeg har begynt forarbeidende nå, for å ungå at jeg gjør noe tabber :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De sier nå at Stavanger er en grei by å studere i. Ikke for stor, ikke for liten. Akkurat passe stor, der du finner alt du trenger og mere til ;) I tillegg får vi nå skryt av å ha godt uteliv også, om du er glad i å feste da selvfølgelig. :) Kommer selv fra Stavanger, og vil anbefale byen på det sterkeste. Selv kunne jeg godt tenke meg å studere her, selvom jeg kanskje kunne tenkt meg å studere i andre norske "stor-byer" også. Vi får se.

Uansett, lykke til med valget.

Lenke til kommentar

Om du har bodd på østlandet mer eller mindre hele ditt liv og har planer om å flytte til vestlandet ville jeg sterkt vurdere om paraplysamlingen holder. Det er noen som påstår det ikke regner så mye her som ryktene skulle tilsi, disse er forbannede løgnere hele gjengen – det finnes knapt annet enn regn. Om det faglige og sosiale er på topp er det kanskje verdt det, men jeg kommer neppe til å bli her vanvittig lenge, først og fremst grunnet været (jeg er i Bergen, mulig det er verre her).

Lenke til kommentar
Om du har bodd på østlandet mer eller mindre hele ditt liv og har planer om å flytte til vestlandet ville jeg sterkt vurdere om paraplysamlingen holder. Det er noen som påstår det ikke regner så mye her som ryktene skulle tilsi, disse er forbannede løgnere hele gjengen – det finnes knapt annet enn regn. Om det faglige og sosiale er på topp er det kanskje verdt det, men jeg kommer neppe til å bli her vanvittig lenge, først og fremst grunnet været (jeg er i Bergen, mulig det er verre her).

5221203[/snapback]

Bergen er vel "værstingen" her på vestlandet, men er man ute etter godt vær forstår jeg ikke hvorfor man studerer i Norge i det hele tatt :)

Lenke til kommentar
Om du har bodd på østlandet mer eller mindre hele ditt liv og har planer om å flytte til vestlandet ville jeg sterkt vurdere om paraplysamlingen holder. Det er noen som påstår det ikke regner så mye her som ryktene skulle tilsi, disse er forbannede løgnere hele gjengen – det finnes knapt annet enn regn.

Det regner da ikke SÅ ofte ffs (kanskje mye, men ikke ofte). Og noe av grunnen er at vi har det varmere her enn på f.eks østlandet. Som passer perfekt for meg hvertfall. Hater kulde. Men utelivet i Stavanger er sikkert ganske bra. Stavangerfolk holder seg i Stavanger for å feste, vi fra Sandnes reiser til Stavanger for å feste. Men desverre kommer alle bøndene til Sandnes for å feste, og siden jeg gidder aldri å reise til Stavanger så: :realmad:

Lenke til kommentar
thomasr Jeg syns du overdriver litt. Det regner en del i Bergen ja, men det regner ikke så mye som man skal ha det til. Alle sier at det regner hele tiden i Bergen og det er en overdrivelse. I Bergen kan man oppleve noen noe av det beste sommerværet i Norge.

5223149[/snapback]

Personlig synes jeg ikke thomasr overdriver i det hele tatt! Det går jo sjelden en hel dag uten at det regner... Men nå skal det vel sies at iår har vært rekordår etter hva jeg har lest. Men når det er sagt så er Bergen en flott by og regnet er det eneste som får meg til å savne Asker.

Christian86: Dersom du har tenkt deg inn på jussen så vil jeg anbefale Bergen veldig, og du kan jo ta dette tredjeåret ditt her...Så får du en headstart på byen!

Lenke til kommentar
vurderer Bergen for 3. året, men har aldri vært i Stavanger, så hadde lyst å undersøke forholdene til sommern først. Maser på en kompis og en vennine om at de skal være med opp :p

Slik det ser ut så blir det Stavanger først, og så Bergen. Men hvor i Bergen har de bachlor i økonomi?

5223682[/snapback]

Høyskolen i Bergen er et tips og du har jo alltids BI...

Lenke til kommentar

Jeg ville aldri valgt stavanger som studieby. Er født og oppvokst der selv, og har nå bodd og studert i bergen de siste 4 årene. De jeg kjenner som studerer i stavanger klager over dårlig inkluderende studentliv siden flesteparten av de som studerer der er fra stavanger-regionen og har beholt sin omgangskrets fra tidligere og gjerne derfor ikke er like interessert i å stresse med å skaffe seg nye venner..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...