Gå til innhold

Skal kjøpe et lite, lett og kjølig kabinett

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har tenkt til å ønske meg et nytt kabinett til jul. Jeg vil ha det forholdsvis lite, lett(aluminium), ikke noe plastikk(høvelig lite hvis det må være noe), kvalitet, kjølig og forholdsvis stillegående. Det er kanskje litt høye krav men... :roll: . Og om ikke lenge har jeg tenkt til å sette inn 7800 gtx 512mb, en high end cpu(amd 4000+ tror jeg, eller x2 3800+), så det må ha god luftgjennomstrømning, generelt gode termiske egenskaper.

Jeg er litt glad i lian li, så jeg har tatt en titt på det her: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=PC7bscand&mcat=c134

Noen som har erfaringer med det?

Og sist, men ikke minst, jeg kunne tenkt meg å holde meg under 1000,- men jeg kan gå litt over hvis det skal bli nødvendig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Siden kabinettet skal være under 1000 ville jeg gått for det du linket til,

ellers ville jeg gått for tt soprano.

5220300[/snapback]

Problemet med det kabinettet der er at det er lagd av stål, slik at det veier nesten 10 kg. Er fronten laget av plast?

EDIT: Lian Li kabinettet jeg linket til veier bare 5 kg :love:

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Hei hei

Jeg har et NZXT Trinety kabinett til salgs, som det er laget vindu i siden på, vifte i toppen (får med vifte og grill) hvis du er hypp, sender gjerne bilde av det, via pm... :)

Ellers mener jeg at Det Lian Li kabinettet er ekstremt digg... Det er bare ufattelig cleant.

mvh Arne

Lenke til kommentar
Takk for tilbudet, men det var nå et litt annerledes kabinett enn jeg hadde tenkt meg :) . Utseendet er det ingenting å si på lian li kabinettet, men jeg er usikker på hvordan luftgjennomstrømningen er.

Forresten, gratulerer med trippelpost, egOIst :fun:

5221049[/snapback]

Jeg har Lian-Li PC7 selv. Kan virkelig anbefale deg å kjøpe det!

Det er VELDIG stillegående. Eneste bakdelen med det er at det ikke er støydemping til hardiskene. Jeg har hengt Samsung disken min fast med O-ringer,så det er ikke noe stort problem.

Hvis du vil pynte litt på utseende,så sjekk min post i denne tråden. :)

Lenke til kommentar
Hva med et Antec SuperLanBoy? Lite, lett og meget god luftflyt!

5221951[/snapback]

Jeg tok en titt på det, men flere i prisguiden sier at det er skrøpelig. Kan det stemme? Jeg brenner nok mest for Lian Li nå gitt :dribble: . Jeg må bare bytte ut hd og power lights med blå leds i så fall. :cool: *grøsse over grønne og oransje lys*

Lenke til kommentar
Hva med et Antec SuperLanBoy? Lite, lett og meget god luftflyt!

5221951[/snapback]

Jeg tok en titt på det, men flere i prisguiden sier at det er skrøpelig. Kan det stemme? Jeg brenner nok mest for Lian Li nå gitt :dribble: . Jeg må bare bytte ut hd og power lights med blå leds i så fall. :cool: *grøsse over grønne og oransje lys*

5222326[/snapback]

Nei, det stemmer ikke. Eller til en vis grad. Vis du kaster det veg i mellom er det skrøpelig ja.

Lenke til kommentar
Takk for tilbudet, men det var nå et litt annerledes kabinett enn jeg hadde tenkt meg :) . Utseendet er det ingenting å si på lian li kabinettet, men jeg er usikker på hvordan luftgjennomstrømningen er.

Forresten, gratulerer med trippelpost, egOIst :fun:

5221049[/snapback]

Jeg har Lian-Li PC7 selv. Kan virkelig anbefale deg å kjøpe det!

Det er VELDIG stillegående. Eneste bakdelen med det er at det ikke er støydemping til hardiskene. Jeg har hengt Samsung disken min fast med O-ringer,så det er ikke noe stort problem.

Hvis du vil pynte litt på utseende,så sjekk min post i denne tråden. :)

5221930[/snapback]

Jeg er ikke helt overbevist dessverre, Zevs_ :tease: . Hva ligger kabinettemperaturen på pc-7, Morten K??

Lenke til kommentar

Det er god kjøling i PC-7,det er det ingen tvil om. Jeg har det ikke spesielt kjølig i mitt kabinett,men det er fordi jeg kjører viftene på så lav hastighet.Pc'en min er til gjengjeld nesten lydløs.

Akkurat nå viser Speedfan:

Cpu:26C

System:36C

Harddisk:31C

Om disse tallene stemmer vet jeg ikke.

Jeg har bare 4 vifter i kabinettet. 1 i MIST psu'en,2 av de blå kabinettviftene og en 92 mm MIST på cpu. Alle viftene går på under 1000 rpm,men det holder i massevis. Når jeg spiller skrur jeg viftene opp.

Jeg bruker forresten denne viftestyringen.Orginalt ser den viftestyringen ut som et jævla juletre med alle de ledsene og den blå plexifronten. Jeg fjernet derfor den orginale fronten på den og loddet bort alle ledsene.

Så boret jeg hull i det ene frontdekslet til kabinettet og monterte viftestyringen på den.

Jeg har også bestilt et Lian-Li frontdeksel som vil gjøre kabinettet ennå mer stilrent.

Jeg kan også legge til at jeg hadde et Antec Sonata før dette kabinettet. PC-7 er mye mer stille enn Sonata. Støvfilteret på PC-7 holder også en god del støv ute og er veldig lett å ta ut når du skal rengjøre det. Det er plass til en 80mm vifte i taket på kabinettet. Hvis du ikke skal bruke vifte der bør du tette det fra innsiden med sort tape,eller slipper det inn støv. :yes:

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Ok, det hørtes bra ut, bortsett fra at system temp var veldig høy. Hvordan kan det gå til at cpuen er 10c kaldere enn kabinettemperaturen? Du har vel ikke vannkjøling, eller? Er også litt usikker på om jeg skal gå for svart eller aluminium. Jeg bør kanskje kjøpe med et slikt frontdeksel i samme slengen også? Slik at man slipper umatchende dvd brennere...

EDIT: Dersom dere har litt peiling på psu også, så kan dere jo ta en titt i den andre posten min: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=503296&hl=

*hint, hint* :whistle:

EDIT: Tjoehei! De har satt ned prisen til 635kr. For et røverkjøp! :w00t:

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=PC7bscand&mcat=c134

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om temperaturene som Speedfan leser av er rett. Jeg har ikke vannkjøling nei.

Hvis jeg skrur opp viftene litt går systemperaturen mye ned.

Når det gjelder psu,så er jeg utrolig fornøyd med MIST 500 wattern.

Tagan er også et merke du bør se på. Jeg hadde heller valgt Tagan enn Hiper for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Jeg har bestemt meg for å gå for det kabinettet her: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=PC7ascand&mcat=c134

Men jeg er _veldig_ usikker på om jeg skal gå for aluminium farge eller svart. Noen formeninger? Er jo helt umulig å bestemme seg :hm:

EDIT: Er nok veldig sannsynlig at jeg setter inn vindu når jeg får stappet inn noe heftig hw :dribble: . Må jo vise fram godsakene :cool:

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...