Kneipp Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 En bekjent av meg har en trådløs d-link 624 ruter, tele2 704/128 linje og telio ip telefoni. Han sliter litt med at det hakker i telefonen hvis noen er på nettet samtidig. Er det noen innstillinger man gjøre i ruteren for å la telio ha høyest prioritet? Lenke til kommentar
snole Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Aner ikke. Men jeg kjører Netlimiter på PC'en og sørger for at den aldri bruker mere enn max 90% av linja mi. Funker helt bra. Lenke til kommentar
Kneipp Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 Ja, det er jo en ide. Leste gjennom brukermanualen, fant ikke noe som kunne ligne på trafikk prioriteringer. Har selv en linksys wrt54g, der finnes det en QoS funksjon. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 En bekjent av meg har en trådløs d-link 624 ruter, tele2 704/128 linje og telio ip telefoni.Han sliter litt med at det hakker i telefonen hvis noen er på nettet samtidig. Er det noen innstillinger man gjøre i ruteren for å la telio ha høyest prioritet? 5216909[/snapback] Han bør skaffe seg litt bedre linje, denne linja er på grensa til minimumskravet til Telio. Lenke til kommentar
NorKing1 Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 En bekjent av meg har en trådløs d-link 624 ruter, tele2 704/128 linje og telio ip telefoni.Han sliter litt med at det hakker i telefonen hvis noen er på nettet samtidig. Er det noen innstillinger man gjøre i ruteren for å la telio ha høyest prioritet? 5216909[/snapback] Svaret er ja, hvis han har et adapter som heter sipura 2100. Og svaret er nei hvis han har sipura 2000 adapter fra telio. Men på routeren er det ingen slike instillinger. Det må han gjøre i ip adapteret. Også må du selvfølgelig koble adapteret før routeren. Sipura 2100 ble levert av telio fra september 2005. Hvordan du gjør dette finner du på telio.no Lenke til kommentar
Kneipp Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 (endret) Da er det i hvert fall klart at ruteren kan jeg ikke gjøre noe med. Tror ikke det blir aktuelt for dem å oppgradere linjen. Får sjekke om dem vil prøve ut denne sipura adapteren. Hvis ikke, er vel netlimiter verdt å prøve. Takker for svarene! Endret 27. november 2005 av Kneipp Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 I praksis så er en 128kbs linje ca 110kbs netto. Dvs at netlimiter må settes på max 30kbs utlinje. Hvis de ikke bruker p2p, så bør dette fungere sånn passe... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå