crashburn Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 (endret) Hei! jeg har et problem som jeg og vennene mine ikke klarer å løse. jeg ble anbefalt å lage en post her fordi de sa at folk som surfet dette forumet hadde peiling Jeg har et problem som er slik: Når jeg skal installere et spill (quake4) så bruker den et cmd-vindu (MS-DOS vindu) installasjonen starter Autorun.exe og denne krever et MS-DOS vindu. da får jeg en feilmelding som lyder sann som dette: 16 bit MS-DOS subsystem -------------------------------- H:\Setup\rsrc\Autorun.exe The NTVDM CPU has encountered an illegal instruction. CS:06ce IP:010f OP:c6 73 6c fe b3 Choose 'Close' to terminate the application. [Close] [ignore] Når jeg trykker på ignore kommer det bare flere sanne meldinger! Dette gjelder ikke bare quake4, men F.E.A.R som også bruker MS-DOS vindu. Jeg har reinstallert Windows flere ganger, men samme feilen kommer hele tiden! Saken er... jeg har akkurat kjøpt nytt hovudkort (Abit KN8 SLI 939 socket), ny prosessor (AMD Athlon 64 4000+ 2,4gHz) og skjermkort (nvidia GeForce 7800GT) Har aldri sett feilmeldingen før jeg satte i de nye komponentene... Ver så snild.. hjelp meg Endret 27. november 2005 av crashburn Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Hum... Ok, prøv dette. Lag en snarvei til "Autorun.exe". Høyreklikk, egenskaper, og kjør i kompatibilitets-modus. Jeg må ærlig innrømme at jeg hverken har en 64bits cpu og vet ikke om det trenger noen "spesielle" hensyn, som du kanskje bare får med... Windows XP 64. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
crashburn Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 Det fungerte ikke. Kan det vere et BIOS problem eller? siden Hovudkortet er ganske nytt ? Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Ok, jeg hadde en liten samtale med min gode venn Google.com. Jeg fant en del folk med hvertfall NOE av det samme problemet. Som oftest ble det da referert til spyware/hijack. Last ned og kjør Spybot S&D, og Ad-Aware. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå