Gå til innhold

Hvordan bør jeg partisjonere opp disken/diskene?

maartn

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har bare 2 disker, så jeg partisjonerte opp slik:

Disk 1

C:\ Temp 20GB

D:\ System 7GB

E:\ Programmer 40GB

F:\ Data 125 GB

Disk 2

G:\ Data 250GB

Så flyttet jeg virtuelt minne og temp til temp disken. Er dette greit nok? har lest at man skal flytte programfiler, bør ha temp og system på egne fysiske disker så dem ikke blir berørt av spill og programmer. Men dette blir for mye rot synes jeg. Orker ikke legge så utrolig mye arbeid i det nå hvertfall.

Så spørsmålet lyder: Er dette bra? Vil det gjøre slik at windows ikke blir tregere med tid?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
C:\ Temp 20GB

D:\ System 7GB

det der syntes jeg var litt snodig. Hvorfor ikke windows på C:?

fordi jeg leste en plass at det var best å ha temp som første disk. Aner ikke hvorfor, men lurer på å endre dette. Hva er pagefile? og jeg trenger ikke flytte programfiler mappen og endre mye i regedit for at systemet ikke skal bli tregere med tiden?

Har tenkt å lage til slik at jeg slepper formatere på en stund nå nemlig. Lyst å gjøre alt litt perfekt liksom:D

Lenke til kommentar
fordi jeg leste en plass at det var best å ha temp som første disk. Aner ikke hvorfor, men lurer på å endre dette. Hva er pagefile? og jeg trenger ikke flytte programfiler mappen og endre mye i regedit for at systemet ikke skal bli tregere med tiden?

Har tenkt å lage til slik at jeg slepper formatere på en stund nå nemlig. Lyst å gjøre alt litt perfekt liksom:D

5216867[/snapback]

Pagefile=swapfile=virtuelt minnne

ikke nødvendig å flytte program files nei.

Lenke til kommentar

windows trives best på c: da det er laget på den måten (spørrikke meg vorfor)

drivere blir instalert automatisk til rett plass i systemet til windows likeså tempmappa.

andbefaller deg til og lage en partisjon på ca 30gig som heter C:

lag deretter en på 40 gig som B: for bacup på disk 2 for og lage image av hele systemet ditt tillfelle programkrasj og reinnstalasjon. dem 10 exstra gigaene kan du bruke til ytteerligere lagring med driver kolekter(program)Driver Genius Pro Driver-Soft Inc . og kopiering av viktige dokumenter

Endret av kvase
Lenke til kommentar
windows trives best på c: da det er laget på den måten (spørrikke meg vorfor)

Tøff påstand når man i parentes skriver at man ikke vet hva man snakker om.

5219315[/snapback]

vet ikke hva jeg prater omm domm uttalelse.

lagde kortverson av et ellers langt emne som denne karen tydeligvis ikke trenger.

mulig ikke du trengern heller hehehe

GOD dag

Endret av kvase
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...