maartn Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Hei. Jeg har bare 2 disker, så jeg partisjonerte opp slik: Disk 1 C:\ Temp 20GB D:\ System 7GB E:\ Programmer 40GB F:\ Data 125 GB Disk 2 G:\ Data 250GB Så flyttet jeg virtuelt minne og temp til temp disken. Er dette greit nok? har lest at man skal flytte programfiler, bør ha temp og system på egne fysiske disker så dem ikke blir berørt av spill og programmer. Men dette blir for mye rot synes jeg. Orker ikke legge så utrolig mye arbeid i det nå hvertfall. Så spørsmålet lyder: Er dette bra? Vil det gjøre slik at windows ikke blir tregere med tid? Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 (endret) C:\ Temp 20GBD:\ System 7GB det der syntes jeg var litt snodig. Hvorfor ikke windows på C:? Jeg har det i hvert fall slik C: 3GB (Windows) D: 6GB (Programmer) E: 180GB (Spill, musikk, dokumenter osv.) F: 111GB (temp, pagefile, og nedlastnings-mapper) Endret 27. november 2005 av Tordenflesk Lenke til kommentar
maartn Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 C:\ Temp 20GBD:\ System 7GB det der syntes jeg var litt snodig. Hvorfor ikke windows på C:? fordi jeg leste en plass at det var best å ha temp som første disk. Aner ikke hvorfor, men lurer på å endre dette. Hva er pagefile? og jeg trenger ikke flytte programfiler mappen og endre mye i regedit for at systemet ikke skal bli tregere med tiden? Har tenkt å lage til slik at jeg slepper formatere på en stund nå nemlig. Lyst å gjøre alt litt perfekt liksom:D Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 fordi jeg leste en plass at det var best å ha temp som første disk. Aner ikke hvorfor, men lurer på å endre dette. Hva er pagefile? og jeg trenger ikke flytte programfiler mappen og endre mye i regedit for at systemet ikke skal bli tregere med tiden? Har tenkt å lage til slik at jeg slepper formatere på en stund nå nemlig. Lyst å gjøre alt litt perfekt liksom:D 5216867[/snapback] Pagefile=swapfile=virtuelt minnne ikke nødvendig å flytte program files nei. Lenke til kommentar
maartn Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 Hvor skal man installere drivere da? dem må vell installeres på system disken? Lenke til kommentar
kvase Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 (endret) windows trives best på c: da det er laget på den måten (spørrikke meg vorfor) drivere blir instalert automatisk til rett plass i systemet til windows likeså tempmappa. andbefaller deg til og lage en partisjon på ca 30gig som heter C: lag deretter en på 40 gig som B: for bacup på disk 2 for og lage image av hele systemet ditt tillfelle programkrasj og reinnstalasjon. dem 10 exstra gigaene kan du bruke til ytteerligere lagring med driver kolekter(program)Driver Genius Pro Driver-Soft Inc . og kopiering av viktige dokumenter Endret 28. november 2005 av kvase Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 windows trives best på c: da det er laget på den måten (spørrikke meg vorfor) Tøff påstand når man i parentes skriver at man ikke vet hva man snakker om. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 (endret) windows trives best på c: da det er laget på den måten (spørrikke meg vorfor) Tøff påstand når man i parentes skriver at man ikke vet hva man snakker om. 5219315[/snapback] vet ikke hva jeg prater omm domm uttalelse. lagde kortverson av et ellers langt emne som denne karen tydeligvis ikke trenger. mulig ikke du trengern heller hehehe GOD dag Endret 28. november 2005 av kvase Lenke til kommentar
kvase Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 her har du et greit sted og lese om ditt emne tenker jeg. http://www.pcworld.no/index.cfm?fuseaction...E473F68E21E8F39 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Har det noko hensikt å legge temp på ein eigen partisjon? Eg har delt opp harddiskane mine sånn: Raptor 36GB: C: Windows og programmer D: Programmer Barracuda 120GB: E: Lagring F: Lagring Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå