tistel Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Hei Jeg har nettopp kjøpt meg et Canon eos 350 med kit objektivet(18-55). Er relativt fersk som fotograf, men ser at dette objektivet ikke tar spesielt gode bilder. Jeg trenger et lyssterkt allround objektiv som har litt tele og litt vidvinkel. Har tenkt å kjøpe meg et tele objektiv i tillegg etterhvert. Er det noen som har noen anbefalinger til meg? Hva ville dere anbefalt som hoved objektiv dersom man hadde kjøpt bare kamerahuset, i stedet for kit objektivet? Helst ikke over 3000 kr. Hilsen fra Tistel Lenke til kommentar
modin Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 3000 kroner blir nok litt lite for en lysterk zoom. 4000-5000 må du nok minst ut med. Selv har jeg tenkt til å kjøpe denne, Tamron AF SP 28-75MM F/2.8 XR Di CANON for 4000 kroner. Men den har ikke noe særlig vidvinkel å skryte av på en 350d, skal du ha vidvinkel er vel den billigste (som er noe særlig mer lysterk en Kit zoomen) denne, Sigma 18-50mm F2.8 EX DC Canon for 4330 kroner. Under det finner du nok ikke noe særlig. Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 ovennævnte er rigtig god - og så kan du jo bruge vidvinklen på standardoptikken. Den er altså heller ikke så dårlig igen, specielt ikke hvis du blænder lidt op. jeg har selv sigmas 18-125 som standard. Den er ikke specielt lysstærk, men har et godt zoomområde. Til de lyssvage optagelser har jeg caonon 50mm f 1,8, der er rigtig godt til prisen (omkring 1000 kr.) kig evt. på www.fredmiranda.com og læs hvad andre syntes om de forskellige optikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå