Xperia X10 Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 I USA har de 110 V, og strømforsyningen deres er veldig varm. Vil da vi i Europa som har 223 V - få en enda varmere strømforsyning? Eller vil den bli kaldere? Åssen er det. Lenke til kommentar
nacho Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Slik som jeg husker det fra mine elektroniker-år på videregående, så er det summen av spenning og strøm som skaper varmen, altså effekten. Så om det er 110 eller 230 volt sier hvertfall ikke meg noe om temperaturen! Lenke til kommentar
snole Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 (endret) Kan hende den blir bittelitt kaldere. Men jeg tviler. La oss si at den bruker 220 Watt (hypotetisk). Da må strømforsyningen dra 2 ampere av det amerikanske lysnettet og lage om de 220 Wattene. Mens i Norge/Europa så vil man kun trenge å dra 1 ampere av lysnettet. Tvilsomt at det blir så mye kaldere da, siden man uansett bruker xx antall watt i begge maskinene. Så det er nok marginalt. Endret 27. november 2005 av snole Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 Men den kommer ikke til å bli varmere? Siden den ikke trenger å omforme strømmen (hvis jeg kan si det)... Lenke til kommentar
snole Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Altså. Både på den amerikanske og europeiske utgaven må den gjøre om strømmen. Alle komponentene inni Xboxen går på 12V, 5V og 3,3V osv. Men selve strømtrekket vil bli halvparten siden spenningen er dobbelt så høy. Men den totale effekten maskinen bruker er lik i begge landene. Man må skille på strømtrekk i Ampere, og effekt i antall watt. Er Watten lik, er varmeutviklingen lik. En 1000 Watts ovn i europa gir akkurat like mye varme som en 1000 Watts ovn i USA. I alle fall kan jeg ikke se en grunn til at det ikke skal være slik. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Slik som jeg husker det fra mine elektroniker-år på videregående, så er det summen av spenning og strøm som skaper varmen, altså effekten.Så om det er 110 eller 230 volt sier hvertfall ikke meg noe om temperaturen! 5216357[/snapback] Du mener nok produktet. Summen av noe betyr å legge sammen. Men effekten finner man ved, P = U*I, der P er effekt, U er spenning og I er strøm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå