Gå til innhold

Samsung SyncMaster VS. Hitachi 19"


Tåkelys

Anbefalte innlegg

Har fått en Hyundai F910 som jeg IKKE er fornøyd med, og skal bytte den men denne (Hitachi) eller denne (Samsung). Hva vil det være lurest i å velge? Håper på mange fornuftige svar.

 

 

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: engen på 2002-08-31 17:09 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: engen på 2002-08-31 17:09 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men det er faktisk sant. Hadde en tekniker(jobber med data) til å se på den. Han syntes også at bildet var noe uklart. Han prøvde å stille inn(moire eller noe). Ble kanskje litt bedre. Men ikke mye.

 

Skjermbildet er jo ikke sånn kjempedårlig da. Men synes bare at alle disse små tingene er litt plagsomt. Er forresten to små(kjempesmå) røde prikker på skjermen også. Liksom inni glasset.

 

Forventet kanskje litt for mye av en tross alt helt ny skjerm, som jeg også hadde hørt mye godt om.

Lenke til kommentar

Har den Hitachi skjermen. Mega bra!

Sylskarp og klare fine farger. Skjermbilde blir litt glans aktig mener du kan nesten speile deg i det.

Har lest noen tester en på tomshardware. Samsung kom vist bedre ut en hitachi uten at jeg husker det. Husker ikke i farta men jeg trur ikke Hitachi skjermen har så mye ekstra utstyr bak som samsung,, not sure...

 

I alle fall er prisen sunket. Kjøpte min hos psdata for 4000kr billigere nå.

 

En siste ting som er dritt bra:

*Hvis du får problem med skjermen sender de deg en ny en rett hjem på døra gratis. Du putter så problem skjermen opp i den nye eska og klister på en lapp slik at du sender den gratis. Det er service det. Da slipper du å stå uten skjerm i en uke eller 2 mens den er på service.. tenk på det du

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-31 18:09, draboda skrev:

jeg synes du bør sattse på Hitachi ikke det att jeg har den eller no, men den har 0,19 dp. mens samsungen har bare 0,24dp. det blir litt klarere bilde av det vil jeg tro...


Dette er bare et smart tricks fra Hitachis markedsføring. Dot pitch måles vanligvis diagonalt mellom punktene. Hitachi måler isteden den horisontale avstanden, for å få lavere verdier, som gjør seg bedre i markedsføringen.

 

Den nye NEC-skjermen ser forresten skikkelig stilig ut, ja. Og hvis den er like god som testene påsto at FE950+ var, så er den nok et godt kjøp.

 

[ Denne Melding var redigert av: AlexK på 2002-09-06 12:31 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-03 10:56, engen skrev:

Må bare takke alle for de svar jeg har fått. Tror jeg har bestemt meg nå. Hiver i litt ekstra "peng" og går for en NEC Multisync FE991. Koster litt mer da. Men har lest endel og funnet ut at det kanskje lønner jeg å investrer i skjerm. Så ser den jo råstilig ut også.


 

Hvis du vil hive i litt ekstra så har jo Dell en triniton skjerm til 4104,- ink frakt etc

 

http://dellware.euro.dell.com/dellstore/de...LOSKU-730-10386

 

Kommer også i en dual-tone med lysgrå ramme foran som er å foretrekke for mange...

 

Vi har noen slike skjermer her på jobben, og de har et knallbra bilde! Må sees! Så flatt billedrør at til å begynne med har en følelsen av at bildet buer innover... har bestillt en slik hjemme også som jeg får i begynnelsen av neste uke... :smile:

 

Eneste en skal være klar over med triniton skjermer er at på lyse flater vil en legge merke til 2 såvidt synlige striper over skjermen, men de venner en seg fort til og glemmer at er der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...