Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Koble til USB etter innstallasjon av XP - hjelp?


Anbefalte innlegg

Heisann.

Etter å ha formatert PC'en og innstallert XP på nytt så har alt gått smertefritt. Jeg innstallerte alt av drivere men når jeg skulle innstallere drivere til USB sa den at jeg ikke behøvde det til XP. Men når jeg skulle prøve å koble til den eksterne HD'en min hvor all backupen lå fungerte det ikke. Windows fant ikke disken i det hele tatt. Ikke kommer det noen lyd når jeg plugger den ei heller når jeg søker etter den. Det samme skjer med digitalkameraet mitt.

 

Hvis noen kan komme med noen råd så hadde det vært trolig bra, alt av ting jeg har ligger på den eksterne HD'en...

 

Mvh Anders :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, det følger ofte med en USB 2.0 driver med hovedkortene,

dette da windows XP ikke har innebygget støtte for dette i utgangspunktet siden USB 2.0 kom etter Windows XP. Windows Xp støtter bare USB 1.0/1.1 by default.

 

For å kunne installere de driverene for USB 2.0 MÅ Service Pack 2

være installert først.

 

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar

Har innstallert SP2, får denne beskjeden om jeg prøver å innstallere USB2 drivere:

 

Windows XP USB2.0 Driver Installation

====================================

 

Please using Windows XP SP1 (Service Pack 1) or later versions, you DO NOT need to

install this driver, because they already contain software support for USB 2.0.

Lenke til kommentar

Jeg var litt for kjapp, det funker ikke, jeg fikk en sånn lyd som man får når nye ting blir koblet til USB under innstallasjon av hovedkortdriveren men det skjer ikke noe mer, hva er galt?

Har forressten ikke hørt denne lyden i etterkant når jeg kobler til eksterne HD'en på nytt....

 

Håper du kan hjelpe meg...

Lenke til kommentar

Tusen takk for at du fortsatt prøver å hjelpe meg.

Etter et par timer med strev fikk jeg det endelig til. :D

Jeg tok add hardware og bla bla bla, den fant ENDELIG Maxtor OneTouch II og den spurte om en fil, etter kort tid forsto jeg at jeg måtte putte i cd'en med drivere som fulgte med HD'en. Så nå er det endelig i orden :D:D:D

Takk igjen for super hjelp! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...