appelsinbrus Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Crap, ass, nå trur jeg det er like før skjermen min legger inn årene... Først trodde jeg at det var mobilen som slo inn på skjermen, bare litt mindre enn det vanligvis slår inn, så jeg la telefonen lenger unna. Men det er helt likt som det var. Flimring på en måte. Tenkte at det kanskej var varmgang i kabinettet, men det er det nok ikke, skjermkortet er ganske passe kaldt og alle viftene går som de skal. Noen tips til hva det kan være..? Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Alle kabler skikkelig i! riktig oppløsning på skjermen, ikke før høy eller for lav. Er det crt eller lcd? Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 "riktig" oppløsning..? Hva er "riktig" oppløsning da..? Kjører 1024*768 i 75 hz.. Alle kabler står skikkelig i, og det er en 19" crt. Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Godt spørsmål det skulle jo være en vanlig oppdateringsfrekvens det! har du prøvd andre oppløsninger f.eks 1280x1024 på 75Hz? Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 Nei for det er ikke det som gjør det. Hva i all verden skal oppløsninga ha å si..? Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 Ok, har kjørt NvTempLogger og jeg kom opp i 57 (!) grader.. Her er det no kødd trur jeg.. Kan dette på noen måte skyldes for lite strøm..? Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 (endret) Du skrev at skjermen "flimret" på en måte, det kan du få hvis du f.eks stiller Hz på skjermen for høyt eller lavt Endret 27. november 2005 av Gunder1 Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 Jeg skrev også "Først trodde jeg at det var mobilen som slo inn på skjermen"... I allefall, "oppererte" skjermkortet mitt og dro ut en kvart kilo støv og lo. Tempen datt jo ned i 49 med en gang.. men synes fortsatt det er litt varmt jeg da. Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 ok, fortsetter å riste og vibrere her, skjermen får sånne riste-kick, perioder med risting/skjelving som varer kanskje i 3-4 sekunder.. Lenke til kommentar
SpoileD Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 (endret) Du er ikke alene.. skjermen (Hyundai Q910) min begynte også slik for et par uker siden. Nesten litt redd det er skjermkortet(7800gtx 256mb), men kan da ikke være det.. vibrerer helt nederst til venstre hjørnet.. og laverer Hz jo mer vibrerer den(egentlig logiskt). Bruker 85 nå som er det høyeste skjermen min skal tåle. EDIT: har ikke sånne kick som du kaller det jeg da. Endret 27. november 2005 av SpoileD Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 er no drit, ass.. har satt ned til 60 hz nå da, for å se hva som skjer... kommer med uppdate når jeg ser hvordan det går. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Hadde noe liknende på en Eizo T965 21" CRT. Fikk service (kjempeservice faktisk), hvor de blant annet byttet strømforsyning, hvis jeg ikke husker feil. Vet ikke om det hjelper noe, men Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Har du lagt til *.inf filen til skjermen? samme til deg SpoileD, jeg hadde en hyundai og når jeg ikke hadde lagt til inf filen fikk jeg opp om maks 85Hz, etterpå fikk jeg mulighet til å stille 100Hz på samme oppløsning. Lenke til kommentar
SpoileD Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Det har jeg faktisk forsøkt, men den øker ikke.. Var slik engang før å, da installerte jeg maskinvaren med .inf fila og da ble det ikke borte da el, men plutselig var det borte. Men da vibrerte den ikke like kraftig som nå... Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 (endret) Fint det. Men vibrerer stadig vekk her da, og tempen på kortet mitt ligger fortsatt på 56-57 grader. Det kan jo umulig være helt sundt for kortet.. Veit jo at skjermkort kan holde en del høyere temperatur enn prosessor, men skal vel ikke være dobbelt så varmt på skjemkortet vel?? Kan dette på noen måte skyldes for lite strøm? For andre gang.. Endret 28. november 2005 av appelsinbrus Lenke til kommentar
Boye Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Bare så det er klart, på min skjerm byttet de strømforsyning...i selve skjermen. Har du forsøkt skjermen på en annen maskin? Lenke til kommentar
SpoileD Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 har en ekstra skjerm hjemme, testet den, men kom på at den er litt gammel så jeg må endre Hz'en, det tenkte ejg ikke på da jeg var hjemme. skal hjem til helga så jeg skal teste med en annen skjerm. Skjermkortet mitt ligger på 55C og det er jo ikke varmt for et skjermkort... Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2005 Vibrerer stadig vekk her! _utrolig_ irriterende! er akkurat som om en mobil i naborommet slår inn på skjermen! kan vel ikke være skjermkortet, vel? har i allefall aldri hørt om slike problemer med skjermkort. skal teste skjermen på ei annen maskin seinere i dag. kommer med update da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå