Duke Simpsons Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Jeg har bestilt GeForce 4 kortet, og så på ei side at det utgjorde 49 db. shit tenkte jeg, det kan ikke stemme.. Bråker det så sinnsykt??? Lenke til kommentar
DR.Ekka Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Geforce4 KORTET??! Det finnes da ikke bare ett G4 kort! Eneste kortet jeg har hørt bråker ganske mye er MSI-G4 Ti 4x00. Lenke til kommentar
Colin Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Du refererer til Tom's Hardware testen. Jeg ville ikke tatt den så alvorlig. I følge den testen skulle skjermkortet mitt glatt overdøvet cpu-vifta, og slik er det ikke. Den gir derimot en antydning. MSI og Creative kom dårlig ut i den testen, på rundt 50dB. De fleste lå rundt 35dB (deriblandt mitt asus kort), og et par ned mot 30dB. Men jeg tviler på hvor nøyaktig den målingen er........sjekk andre steder også. Har heller ikke hørt folk klage over støy fra GF4 kort, så jeg ville ventet og sett :smile: Pål Lenke til kommentar
Agger Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Og hvis det bråker for mye, er det bare å vippe av vifta, finne en gammel kjøleribbe og kjøpe en stille vifte, stripse alt sammen, bruk termisk lim for å feste ribba til GPU`n eller noe i den dur. I mitt tilfelle har jeg bundet fast ribba med tråd på mitt Geforce 2 ti kort, og stripset fast vifta. Dette gjorde jeg fordi jeg ikke hadde noe termisk lim for hånden, det fungerer fint. Men om du tør å sette i gang med skrujern på ditt nye kort er jo en annen sak. Lenke til kommentar
Svonna Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Eller du kan gjøre som meg, kjøpe denne vifta og smøre litt artic silver på gpuen. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=A1349 Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 1. september 2002 Del Skrevet 1. september 2002 49db, MSI kortet da? Bruk 160kr og kjøp Thermal take GF4 vifta så får du også med Ram sinks. Kan fåes på microplex eller netconnections, sist nevnte er billigst og har raskest service etter min mening... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. september 2002 Del Skrevet 1. september 2002 Tungvindte løsninger. Hvorfor skal man bytte kjøleribbe? Det er vifta som er problemet, slike småvifter vil alltid begynne å bråke når de slites. Og det er da ingenting som tilsier at vifta må skrues fast til kjøleribba. Det enkleste er å bruke en kabinettvifte rigget til slik at den blåser på skjermkortet. F.eks. slik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå