-Lasse Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Hei, jeg kjøpte en del utstyr her om dagen. Det jeg kjøpte var en skjermkort, RAM og harddisk. Problemet er at jeg får bare halv ytelse ut av skjermkortet, Dette skjønte jeg lite av, derfor prøvde jeg og laste ned de nyeste driverene, men samme resultat. Jeg synes det i tillegg var snodig at jeg fikk omtrent akkurat halv ytelse av det jeg skulle. Derfor satte jeg meg i tenkeboksen, jeg kom fram til at det kanskje kunne ha noe med AGP port hastigheten, siden jeg ikke tenkte på noe sånt når jeg bestilte, men den var 8* som hovedkortet også støttet. Så nå er jeg tom for ideer, så håper dere har noen... Nye skjemkortet er et POV GeFORCE 6600GT 128MB AGP Retail RAM : OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Edition Gamle hovedkortet: MSI mainboard socket A KT880 ATX audio gbLAN SATA reatail Prossesor: ( hvis det har noen betydning) CPU sempron 2500+ Socket A 1,75 GHZ chache 333 MHZ¨ Håper på svar!! Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Prøv skjermkortet i en annen pc. Hvilken strømforsyning har du? Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 har aopen 360 W, så den burde jo holde, eller hva? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Den er på grensen. Se om du får lånt ei kraftigere strømforsyning med noen du kjenner. Hvis det ikke hjelper, så har vi eliminért et problem. Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Unskyld at jeg spør. Men hva definerer du med "halv ytelse" av skjermkortet ? Det er litt vagt. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Unskyld at jeg spør. Men hva definerer du med "halv ytelse" av skjermkortet ? Det er litt vagt. Mvh, Beej80 5216713[/snapback] Det kan være i fps eller i score i benchmark. Prosessoren er ikke så veldig kraftig, så det kan være den som trekker ned. Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Glimrende. Det var akkurat det jeg lurte på. Da kan det jo være så og si ALT! Ikke-optimalisert windows, trege harddisker osv. Jeg såg du skrev noe om AGP 8X der oppe. Greit at HK og kortet støtter det. Men er det stilt inn på 8X ? I mange BIOS'er kan man velge hvilken hastighet man vil kjøre AGP porten på. Hvis den er satt til 4X, så hjelper det ikke aldri så mye at både HK og GFX kan kjøre i 8X. Da må du stille det inn i BIOS'en til å faktisk benytte seg av 8X. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 Takker for fine svar, skal teste skjermkortet i en annen pc med bedre strømforsyning, og se om det er kortet som er øddelagt (noe jeg tviler på). Skal sjekke biosen, kanskje cpu, men jeg tviler litt på at den skal trekke ned så mye! Jeg mente halv score i benchmark ja. har testa den i 3dmark 01!! og fikk bare 7900, burde vel runda godt 15 000. Har testa det i noen spill og, og når kortet går ned på 30-40 i fps på cs i smoke, ja, da er det noe galt! Fin dere hjelper en hjelpeløs mann med en delvis fungerende pc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå