seini2000 Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Fikk ny hd på lørdag. Når jeg endelig fikk den til å funke og skulle legge inn windows på ny, så klarer jeg ikke å boote xp cden.... Fra før hadde jeg 2 scsi cd-romer, de har jeg tatt ut for å få plass til nye harddisken. Nå har jeg satt alt tilbake igjen slik det var før jeg satte i ny hd. Når jeg går inn i bios og sette opp slik at den skal boote på dvdrom før harddisk, så stopper den opp et minutt eller to der den skal finne cd'en, så går den inn i windows. Og da finner den ikke dvd-romen inne i windows. Setter jeg opp slik at den booter vanlig på harddisk først, så finner jeg dvd-romen inne i windows. Prøvde å laste ned noe bootdisk greier fra microsoft, men dette klarte ikke windowsen min kjøre. -Frustrert og forbanna. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Prøvde å laste ned noe bootdisk greier fra microsoft, men dette klarte ikke windowsen min kjøre.5215247[/snapback] Klarte du ikke å kjøre programmet fra M$? Hva slags DVD-rom har du? Har du mulighet til å prøve en annen spiller? Lenke til kommentar
seini2000 Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 Prøvde å laste ned noe bootdisk greier fra microsoft, men dette klarte ikke windowsen min kjøre.5215247[/snapback] Klarte du ikke å kjøre programmet fra M$? Hva slags DVD-rom har du? Har du mulighet til å prøve en annen spiller? 5215437[/snapback] Klarte ikke kjøra programmet fra ms nei. Kom opp sånn dos-boks, og en advarsel at windows ikke støttet dette. Har en plextor px712a dvd brenner. Har prøvd broder'n sin nec dvd rom, var samme problem.. De 2 scsi cd-romene jeg fjerna kommer fortsatt opp i enhetsbehandling. Why? Lenke til kommentar
cidd Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Jeg har fått meg ny HD, og har flyttet ting jeg vil ha over på den. PCen min sliter nemlig for tiden, så planen var å formatere. Har XP på D: og win2000 på C:. Nye HD har partisjonene I: og J:. Jeg har ikke diskettstasjon, men kun en dvdspiller/cdr. Når jeg skal boot med xp cden så går ikke det, har prøvd 2 andre XP cder også. Jeg har til og med brent en bootdisk cd, den virker heller ikke. Og det største problemet mitt er at jeg ikke kommer inn i BIOSen! Eneste jeg kan trykke på der er esc (exit). Denne feilmeldingen kommer opp: "No stand-alone disnk and No usable disk array attached, please chekck if any disk array is broken". Jeg holder på å gå fra konseptene, og håper på svar! Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Prøvde å laste ned noe bootdisk greier fra microsoft, men dette klarte ikke windowsen min kjøre.5215247[/snapback] Klarte du ikke å kjøre programmet fra M$? Hva slags DVD-rom har du? Har du mulighet til å prøve en annen spiller? 5215437[/snapback] Klarte ikke kjøra programmet fra ms nei. Kom opp sånn dos-boks, og en advarsel at windows ikke støttet dette. Har en plextor px712a dvd brenner. Har prøvd broder'n sin nec dvd rom, var samme problem.. De 2 scsi cd-romene jeg fjerna kommer fortsatt opp i enhetsbehandling. Why? 5215481[/snapback] Har du prøvd med ny BIOS? Du kan laste ned boot-disketter her: http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm Lenke til kommentar
seini2000 Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 Lastet ned bootdisk fra bootdisk.com, en som var linket til MS sine hjemmesider. Den fikk jeg ikke til å fungere her. BIOS ble oppdatert for 1år siden ca.. Lenke til kommentar
seini2000 Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 bumpedibumpbump Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Hei. Hvilket program brukte du til å brenne cd'ene med ? Nero har en litt "ekkel" ting. Om du brenner "bootable" cd der på feil måte, så legger den inn noe 4dos eller noe, og da kan du ikke installere windows eller lignende. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå