Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Klarer ikke boote på dvd rom

Anbefalte innlegg

Fikk ny hd på lørdag. Når jeg endelig fikk den til å funke og skulle legge inn windows på ny, så klarer jeg ikke å boote xp cden....

Fra før hadde jeg 2 scsi cd-romer, de har jeg tatt ut for å få plass til nye harddisken. Nå har jeg satt alt tilbake igjen slik det var før jeg satte i ny hd.

Når jeg går inn i bios og sette opp slik at den skal boote på dvdrom før harddisk, så stopper den opp et minutt eller to der den skal finne cd'en, så går den inn i windows. Og da finner den ikke dvd-romen inne i windows.

Setter jeg opp slik at den booter vanlig på harddisk først, så finner jeg dvd-romen inne i windows.

Prøvde å laste ned noe bootdisk greier fra microsoft, men dette klarte ikke windowsen min kjøre.

-Frustrert og forbanna.

:no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøvde å laste ned noe bootdisk greier fra microsoft, men dette klarte ikke windowsen min kjøre.

5215247[/snapback]

Klarte du ikke å kjøre programmet fra M$?

Hva slags DVD-rom har du?

Har du mulighet til å prøve en annen spiller?

5215437[/snapback]

Klarte ikke kjøra programmet fra ms nei. Kom opp sånn dos-boks, og en advarsel at windows ikke støttet dette.

Har en plextor px712a dvd brenner.

Har prøvd broder'n sin nec dvd rom, var samme problem..

De 2 scsi cd-romene jeg fjerna kommer fortsatt opp i enhetsbehandling. Why?

Lenke til kommentar

Jeg har fått meg ny HD, og har flyttet ting jeg vil ha over på den.

PCen min sliter nemlig for tiden, så planen var å formatere. Har XP på D: og win2000 på C:. Nye HD har partisjonene I: og J:.

Jeg har ikke diskettstasjon, men kun en dvdspiller/cdr.

Når jeg skal boot med xp cden så går ikke det, har prøvd 2 andre XP cder også. Jeg har til og med brent en bootdisk cd, den virker heller ikke.

Og det største problemet mitt er at jeg ikke kommer inn i BIOSen! Eneste jeg kan trykke på der er esc (exit). Denne feilmeldingen kommer opp: "No stand-alone disnk and No usable disk array attached, please chekck if any disk array is broken".

Jeg holder på å gå fra konseptene, og håper på svar!

Lenke til kommentar

5215247[/snapback]

Klarte du ikke å kjøre programmet fra M$?

Hva slags DVD-rom har du?

Har du mulighet til å prøve en annen spiller?

5215437[/snapback]

Klarte ikke kjøra programmet fra ms nei. Kom opp sånn dos-boks, og en advarsel at windows ikke støttet dette.

Har en plextor px712a dvd brenner.

Har prøvd broder'n sin nec dvd rom, var samme problem..

De 2 scsi cd-romene jeg fjerna kommer fortsatt opp i enhetsbehandling. Why?

5215481[/snapback]

Har du prøvd med ny BIOS?

Du kan laste ned boot-disketter her: http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...