buskmann Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 (endret) Alle noder på nettverket må ha en unik IP. Man kan enten sette den selv på nodene (aka statisk IP), eller så kan man la tildeling skje automatisk med DHCP (ruteren din). DHCP-tjeneren din kan finne på å gi deg forskjellige IP-adresser for hver gang du kobler opp (selv om den ikke bør det). Da blir forwarding av porter feil, fordi de forwardes til den IP-adressen du hadde tidligere. Da må du i så fall oppdatere portforwardinga til å peke til din nye IP-adresse. Når man får tildelt en IP fra en DHCP-server, så får man samtidig med et par DNS-tjenere man kan bruke. Hvilke DNS-tjenere som skal sendes over, kan stilles inn i ruteren (primary og secondary DNS). DNS-tjenerne brukes for å konvertere f.eks. vg.no til 193.69.165.21.. Man også velge disse manuelt. Hvis du tar en ipconfig /all, så vil du se at DNS-tjenerne er de samme som angitt i ruteren din. Endret 30. november 2005 av buskmann Lenke til kommentar
Runar Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Jeg gir opp. Virker ikke med det gamle modemet heller, og ingen ting av det dere har sagt hjelper. Kan det være ISP'en? Lenke til kommentar
Never_Ever Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Ta en titt her: http://www.portforward.com/help/doublerout...tforwarding.htm Klarte det til slutt jeg ihvertfall Lenke til kommentar
holvik Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 (endret) Gyn3r Hva heter modemet og routeren din ? Hvilken ISP har du ? Endret 30. november 2005 av holvik Lenke til kommentar
Runar Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 holvik: Har adsl fra Eidiva, som "låner" linjene til Telenor. Modemet heter SpeedTouch 510 og har en NetGear WGT624. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Du har to rutere etter hverandre med andre ord. Gjør dette http://www.portforward.com/help/doublerout...tforwarding.htm , eller aller helst slå av ruterdelen i den trådløse ruteren. Lenke til kommentar
Leth@l_We@pon Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) Veldig nyttig guide det der: http://www.portforward.com/help/doublerout...tforwarding.htm Tror faktisk den løser det største problemet mitt. Har nok forward'et til feil ip'er Men det eneste problemet mitt nå er: Hvilke ip skal forward'es i hvilke sammenheng (pc, router, router/modem) ? (Begynt å gå litt i vas for meg nå, med alle disse ip'ene) Har noen et fint sted (eller program, guide osv...) hvor man kan finne ALLE disse ip'ene, både internal og eksternal ip'er - altså alle de ip'ene jeg trenger for å forwarde portene mine? Noen? Svar? Endret 2. desember 2005 av Leth@l_We@pon Lenke til kommentar
Leth@l_We@pon Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 Har noen svar på spørsmålet? (Beklager utålmodigheten, men trenger å få fikset dette så fort som mulig) Hvilke ip skal forward'es i hvilke sammenheng (pc, router, router/modem) ? (Begynt å gå litt i vas for meg nå, med alle disse ip'ene) Har noen et fint sted (eller program, guide osv...) hvor man kan finne ALLE disse ip'ene, både internal og eksternal ip'er - altså alle de ip'ene jeg trenger for å forwarde portene mine? Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Fremgangsmåte: 1. Slå av ruterdelen i den trådløse ruteren din. 2. Sett statisk IP på din tjener. 3. Skriv inn denne IPen under portforwarding på ditt modem. 4. Kontrollér i modemet at DHCP-range ikke inkluderer din statiske IP. Hvorfor gjøre det vanskelig når man kan gjøre det enkelt? Lenke til kommentar
Leth@l_We@pon Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 (endret) Fremgangsmåte: 1. Slå av ruterdelen i den trådløse ruteren din. 2. Sett statisk IP på din tjener. 3. Skriv inn denne IPen under portforwarding på ditt modem. 4. Kontrollér i modemet at DHCP-range ikke inkluderer din statiske IP. Hvorfor gjøre det vanskelig når man kan gjøre det enkelt? 5243040[/snapback] Gjorde det heller vanskelig, jeg... Og fikk det til! Brukte guiden her: http://www.portforward.com/help/doublerout...tforwarding.htm , og forwarda til RIKTIGE IP'er. Og whips, der funka det som smurt [EDIT] Var faktisk riktig som holvik srev: Når du åpner en port i modem/router skal du bruke ip-adressen til ROUTEREN. Så åpner du samme port i routeren, men da bruker du ip-adressen til PC'en. Tok det bare ikke helt til meg Takk for hjelpen karer Endret 2. desember 2005 av Leth@l_We@pon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå