Gå til innhold

Nye Movie Maker? Hva synest dere?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Er det noen som har prøvd den nye Movie Maker?

Har laget noen videoer og er kjempefornøyd med resultatene, den er brukervennlig, har mange nye funksjoner og mange redigeringsmuligheter. Men får hele tiden høre at jeg må bruke Vega og Pinnacle osvosv.

Men har prøvd de andre prog også,( og i fare for å irritere på meg noen ) så lurer jeg på hva som er hoved forskjellene på de og den nye movie maker? Jeg ser ikke helt de store forskjellene:hmm:

Endret av orion81
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken nye moviemaker snakker du om? Movie maker 2 du tenker på? har selv brukt det programmet, og det ikke så ille som mange skal ha det til. De fleste som bare skal lage en dvd av feriefilmen klarer seg nok. Bruker selv Pinnacle Studio 9, og synes det er flott og lettvint å bruke.

Lenke til kommentar

Movie Maker 2 er på ingen måte noen nyhet, bare så det er sagt. :)

Vet sannelig ikke hva jeg skal trekke frem som de store forskjellene, til det kjenner jeg WM2 for lite, desverre.

Men har du lest den flotte guiden til videoredigeringsprogram? Du finner øverst i Videoredigering og video kategorien.

Lenke til kommentar

jada, MM2 er ikkeno nyhet, men det virker som om ingen har gitt den en sjangse enda...

Den første versjonen var jo håpløs, men den siste, som jeg bruker aktivt synest jeg er helt topp.

Men før jeg blir inngrodd i MM2, vil jeg gjerne vite hovedforskjellene og hva som gjør at f:eks Pinnacle blir så ofte anbefalt? Da bytter jeg fort program!

Ja jeg har lest flotte guiden til videoredigeringsprogram...

Lenke til kommentar

Har ikkje noko erfaring med nokon av dei to, men eg kan seie dette: Grunnen til at Pinnacle Studio-serien er so mykje brukt, er truleg at det det einaste (eller eit av svært få) program ein kan kjøpe i ein vanleg Elkjøp- eller Expertbutikk.

Grunnen til at det vert anbefalt, er at det er veldig enkelt, og ikkje krev so veldig mykje av brukaren. Det er iallfall slik eg har forstått det...

Om du ynskjer å diskutere Movie Maker mykje, vil eg tru denne sida er noko for deg. Eg snubla innom den her om dagen, hugser ikkje heilt kvifor...

Lenke til kommentar

Kortversjoner:

Movie maker: for redigering av enklere greier, der man lagrer i mikrosofts egne filtyper. De kan ikke leses av en DVD spiller men er vel brukbare for pc. Kan ikke brenne til DVD, til det trenger du et separat brenneprogram som ikke følger med XP. (koster noen kroner).

studio 9 eller den nye 10 : kan lagre til standard DVD format og til divx. mao anvendelig hvis man får programmet til å virke stabilt. Kan brenne direkte til DVD i ønsket format, som så kan leses på alle (nyere) dvd spillere. noe flere redigeringsmuligheter, hvis man trenger det.

Har prøvd begge. Ettersom jeg lagrer familievideo på standard DVD for å sende til svigermor mv, så bruker jeg studio 9. men programmet er følsomt og må reinnstalleres med jevne mellomrom. HAr brent ca 30 filmer og sliter med å få det til å virke hver gang. håper versjon 10 er mer stabilt. En rekke innlegg her og på engelske nettsider viser at det ikke er brukerfeil hos undertegnede.

Lenke til kommentar

Har ikke selv prøvd ut MM2, men jeg har en del erfaring med Studio 9(plus).

Det som er så pop med studio 9 er at den er veldig brukervennlig og intuitiv, mens den samtidig har en del mer avanserte funskjoner. Det som trekker veldig ned derimot er at det er et veldig ustabilt program som krasjer i tide og utide. Som de fleste kan erkjenne, så kan videoredigering være en tidkrevende og utslitende prosess (i alle fall hvis man redigerer amatørfilmer som man har timesvis med råmateriell av). Hvis programmet man da bruker krasjer etter at en har gjort noe veldig stort og vanskelig, (for det er som oftest da det krasjer) kan dette være veldig frustrerende og deprimerende. Det kan være veldig avgjørende på resultatet.

Siden jeg da ikke har annen erfaring enn den med studio 9 ville jeg anbefalt den framfor andre programmer.

Håper dette hjalp deg litt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...