Gå til innhold

Spill-PC AMD64 og GeForce under 11k

Anbefalte innlegg

Hei, jeg tenkte jeg kunne skrive en post her angående en pc jeg skal kjøpe meg nå.

Har sånn halveis bestemt meg for hvilke deler jeg skal ha meg så her er dem:

Hovedkort -> Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket -939, Super Cooling pipe, PCI-Ex16

Prosessor -> AMD Athlon 64 4000+ 2.4GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte

Skjermkort ->XFX GeForce 7800GT 256MB GDDR3, PCI-Express, Dual-DVI, VIVO, 450MHz

Minne/RAM ->OCZ 2048MB Dual Channel Platinum Edition PC-3200 2x1024MB (2-3-2-5) 400Mhz E.L.

PSU -> Hiper Strømforsyning ATX 580W Sort, Type-R, Dual Fan, Silent, 20/24pin

Det jeg vil være sikker på er at alle delene passer sammen ordentlig og slikt.

Også lurer jeg på om noen har noe å si om noen av delener som jeg listet opp overfor, om det er godt kjøp eller dårlig kjøp.

580w skulle holde for den pc'en der håper jeg?

Skulle egentlig kjøpe deler for under 10.000, men dere alle vet at når man skal kjøpe pc er det lett å overstige budsjettet sitt... de delene der sammenlagt kommer på 11.000 harddisker trenger jeg ikke, for det har jeg :)

Fint om jeg hadde fått noe råd eller veiledninger, er 3 år siden jeg har mekket med pc nå så, er det noe jeg burde vite på forhånd før jeg begynner sette sammen pc'en?

Takk :)

(en venn av meg som anbefalte meg dette forumet, så ja jeg er ny her :) han sa dette var stedet for å få råd og veiledning )

-Jonas

Endret av Jonas-H
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg er vel egentlig litt små redd for å overclocke

Har aldri gjort det før, og aner heller ikke hvordan man gjør det.

Hadde jeg overclocket et produkt til 3000 kroner som hadde brent opp noen uker senere hadde jeg blitt skikkelig sur på meg selv..

så er vel egentlig litt redd for å gjøre det, hvis jeg ikke tar feil så gjelder heller ikke garantien ved overclockede produkter.

Jeg ser mange overclocker den prosessoren fra 2.4 til 2.6~

vil ytelsen da blir merkbar bedre? eller hvordan fungerer det?

-> Det med skjermkortet, joda.. 300 kroner å spare, men men.. jeg får med Call of duty 2 i samme slengen, som er et spill jeg godt kunne tenkt meg.

Jeg har nå et Gainward ti4200 kort som jeg er svært fornøyd med (for å være 3 år gammelt) så ikke tvil om at gainward mekker gode kort.

XFX er kommet godt ut i tester, iallefall av det jeg har sett så tror jeg går for det kortet :)

Endret av Jonas-H
Lenke til kommentar
Takk for svar :)

Lurer på en ting til, hvordan kan jeg vite om delene passer ordentlig i mitt kabinett?

Har dette kabinettet:

Link: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=TACT01&mcat=c127

5216123[/snapback]

Det eneste du må tenke på er at hovedkortet har formfaktoren ATX i ditt tilfelle. Det hovedkortet du har valgt er av formfaktoren ATX. Resten av komponentene passer perfekt.

God maskin du kjøper:)

PS: Som sagt, se på tilbudet til Netshop på POV 7800GT.

Lenke til kommentar
Det eneste du må tenke på er at hovedkortet har formfaktoren ATX i ditt tilfelle. Det hovedkortet du har valgt er av formfaktoren ATX. Resten av komponentene passer perfekt.

Den setningen ble litt forvirrende for meg.. hovedkortet.... > resten av komponentene passer perfekt?

Mente du at hovedkortet ikke passer? eller hva mener du?

Jo, det er sant, er et find tilbud hos Netshop.

Men siden det er så forskjellige priser på 7800 kortene må det vel ligge npe ekstra i de som er noe dyrere? eller er det bare produsenten som er forskjellig?

Lenke til kommentar

Den setningen ble litt forvirrende for meg.. hovedkortet.... > resten av komponentene passer perfekt?

Mente du at hovedkortet ikke passer? eller hva mener du?

Jo, det er sant, er et find tilbud hos Netshop.

Men siden det er så forskjellige priser på 7800 kortene må det vel ligge npe ekstra i de som er noe dyrere? eller er det bare produsenten som er forskjellig?

5216414[/snapback]

Hovedkortet du har valgt er ATX formfaktor, noe som kabinettet ditt støtter. Resten av komponentene er uavhenig av kabinettet, og dermed vil alt passe bra.

De skjermkortene er bygd opp på samme GPU så tror ikke det er noen store grafikk forskjeller (Rape me if I'm wrong!). Forskjellene er vel heller størrelsen på bundle (kabler, stæsj, spill osv), kvalitiet(?) og kjøling/vifte som fører til at prisen blir lavere for produsent + at noen netshopper er billigere enn andre på utvalgte produkter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...