Camron Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 (endret) Hei Har en Opel Vectra som ikke starter...Den har batteri, ble kjørt litt senest igår.. Ikke er det så kaldt her heller, bare -1 eller -2... Når jeg vrir om nøkkelen prøver den å starte såvidt, men så kommer ikke den lyden som vanligvis kommer lengre...Hvis jeg vrir om lenge kommer lyden med korte mellomrom... Noen som vet hva som kan være galt? Noen sier det er batteriet.. Andre sier det kan være noe med tennpluggen... Jeg kan ingenting om bil og motor, så jeg vet ikke hvor den pluggen sitter... Hvis noen forklarer kan jeg sjekke pluggen, og sammenligne med bildene som er i tennplugg-sticky'en... Takk Endret 27. november 2005 av Camron Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Husk at det kan virke som batteriet er bra når det ikke er belastet, men spenningen synker kraftig når du vrir om nøkkelen. Prøv å måle spenningen mens du prøver å starte (gjør det raskt, så du ikke brenner starteren). Hvis du ikke har noe måleinstrument, prøv for eksempel å sette på kjørelysene, og deretter slå på varmetrådene i bakruten, vindusviskere, viften eller noe annet som trekker litt strøm. og se om lysene blir svakere. Hvis batteriet er bra bør ikke lysene blir merkbart svakere med belastning. Det kan forekomme at batterier svikter "over natten". Lenke til kommentar
Nils`n Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Prøv med starthjelp fra en annen bil(start kabler) Lenke til kommentar
Camron Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 Skal se om jeg får lånt batterilader av en bekjent, for så å lade batteriet for å se om det blir bedre da.. Hvor lenge bør jeg lade det sånn ca? Lenke til kommentar
Camron Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 Sjekka spenningen på batteriet nå, den var på 11,98...Så jeg satte den på lading... Hvor lenge bør den stå? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Vet ikke hva slags lader du har, men på min er det en indikator som viser fult/tomt, også seks tall mellom der... La den i hvert fall stå et døgn om du har mulighet (kommer selvfølgelig litt ann på om du har en standard eller heftig lader da..) Det står mest sannsynlig hvor mange ampere den lader i timen på en klistrelapp på laderen, men husk at den lader mindre i timen etterhvert som batteriet blir fullere og fullere Lenke til kommentar
Camron Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 Ok, Pluggen! På laderen er det et grønt lys som det står "Charging", og et rødt som det står "Full" eller noe sånnt ved...Må vel bare sjekke litt på de lysene da, etterhvert som tiden går... Uansett, jeg har god tid, og takk for all hjelp! Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Med mindre du har automat kan du vell renne den igang? Lenke til kommentar
Camron Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 (endret) Kunne egentlig gjort det ja... Endret 27. november 2005 av Camron Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Bare husk å skru på tenninga før du trilter ned bakken Lenke til kommentar
Camron Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 Tror ikke jeg gidder å prøve det nå som den alt er satt på lading.. Dessuten mangler jeg en liten ting som trengs for å kjøre bil Derfor prøver jeg å kjøre så lite så mulig... Poenget var at jeg skulle starte bilen en gang i blandt for å unngå at batteriet skulle bli utladet Lenke til kommentar
Lada2103 Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Det kan også hende at den har blitt "sur". Jeg har vært borti en Fiat Marea som to ganger har oppført seg merkelig. Etter at bilen har blitt startet og flyttet på når den var kald, har den hatt tendens til å bli sur når den skal startes igjen en tid senere. Lyden som da kommer når man prøver å starte bilen, er til forveksling lik lyden som kommer da man prøver å starte en bil med svakt batteri. Hvis det viser seg, etter at du har ladet batteriet, at bilen ikke vil gå, kan det hende at løsningen ligger i å gi halv gass samtidig mens du kjører den på startmotoren, til den starter. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 Vi får se! Jeg oppdaterer dere imårra.. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Husk å skru ut luftepluggene på batteriet når du ladert det! Lenke til kommentar
Camron Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 Ladet den rundt 12 timer, nå starter den som vanlig.. Eneste jeg stusset over var en merkelig lyd fra motoren...Nesten som om noe gikk inni en eller annen vifte... Lyden var slik, klikk klikk klikk, med kanskje 0,5sekunders pause imellom... Hva kan det være? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Så du om vifta til varmeanlegget sto på? Kan kanskje skyldes det Lenke til kommentar
Camron Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 Det kan hende, sjekker senere...Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå