Gå til innhold

Når kommer TV/prosjektorer med fullHDTV for fullt?

Anbefalte innlegg

De fleste TV'er som selges i dag har ikke 1920*1080. Det har kommet noen og til slutt regner jeg med at alle vil ha full oppløsning. Derfor lurer jeg på om det vil være dumt å kjøpe TV nå. Ettersom for eksempel PS3 kommer med 1080i?

Endret av makos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer litt på det samme. Er ute etter en TV til xbox 360. Men er det ikke slik at mange tv'er i dag klarer 1080i, mens 1080p hører til blant sjeldenhetene? Kommer garantert til å komme en strøm av lcd skjermer utover neste år med meget gode specs.

Argh.. at det skal være så vanskelig. Kan ikke bare noen komme med den ultimate ÜBER-TV'en så jeg kan kjøpe den og slappe av et år eller to?

Lenke til kommentar

Stenner det Millorg, 1080p er det ikke mange som har, mens 1080i er jo et av hd-ready kravene så de aller fleste støtter det, men ytterst få har full oppløsning, Hitach har f.eks. noen med 1024*1024px mens de flest eandre kjører 1366*768px eller liknende. Da må bildet skaleres for å kunne kjøre et signal som egentlig skal ha 1024/1080 linjer (5% overskann).

Lenke til kommentar
Hvor selger de den da?

5222081[/snapback]

trykk på where to buy på siden dems kanskje?:p

de har kontorer i fredrikstad:

Head Office

projectiondesign as

Habornveien 53,

NO-1630 Gamle Fredrikstad, Norway

ph +47 69 30 45 50 fx +47 69 30 45 80

[email protected]

edit: vet faktisk ikke om de selger den ennå. den jeg fikk lov til å oppleve var en prototype, men den spilte fletta av alt annet.

Endret av pelle.c
Lenke til kommentar
De fleste TV'er som selges i dag har ikke 1920*1080. Det har kommet noen og til slutt regner jeg med at alle vil ha full oppløsning. Derfor lurer jeg på om det vil være dumt å kjøpe TV nå. Ettersom for eksempel PS3 kommer med 1080i?

5214604[/snapback]

Men er det vits i å begynne å rote med 1080i til spilling?

Undersøkelser viser at 720p oppfattes som kvalitativt bedre enn 1080i uansett hvilken type materiale som vises. I og med at i spill går mye veldig fort, er det vel nesten gitt at 720p vil oppfattes som bedre kvalitet.

Lenke til kommentar

5214604[/snapback]

ps3 støtter 2*1080p

tenkte du på xbox360 kanskje, som støtter 1080i?

Lenke til kommentar

I og med at europeiske broadcastere har signalisert at de vil gå for 720p og at 99% av de HD-ready settene som finnes der ute er 768x1366, så tror jeg nok at 720p vil være mest aktuelt på kort sikt.

Husk at det beste for å se 720p materiale er en 720p skjerm...

Men på lengre sikt vil vel 1080p og evt 2k/4k kino-formater overta.

mvh

Knut

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...