KeyStroke Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Har et Gainward 6600GT PCI-E gfx kort. Skulle spille litt i dag, og skjermen gikk svart, kom igjen, ble sort igjen. Prøvde å starte spillet på nytt (åpner i eget vindu), vinduet blinka, delvis frøs etc. Alt låste seg måtte ta omstart på maskina. Prøvde et annet spill (bf2), etter litt ble halve skjermen blå med hvite priker, så kom bildet igjen men da var det streker som kom og gikk både på kryss og tvers over skjermen. Fikk gått tilbake til desktop uten omstart. Har et ASUS A8N Hovedkort, har fjerna den orginale vifta på denne, og bytta ut med en zalman kjøler, men har ikke hatt noe problemer med overoppheting tidligere. CPU ved 30c og ca 35c ved chipset. Har hatt et par heng i spill tidligere der alt gikk i stå, men ikke noe sånn hyppig. Er det skjermkortet som har tatt kvelden eller kan det være noe annet? Kjørte diagx diagonstic og testa 3d på hardware, den hengte seg på siste testen før den kom igjen etter ca et min. Stod at alle testene fungerte uten feil da men. Det fungerer å bruke web'n og litt sån, men ikke noe særlig ellers med mindre det tryner. Lenke til kommentar
BeNeFit Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Sjekka om korte får strøm ? Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Siste drivere, klokker du skjermkortet? kan høres ut som om kortet ditt har tatt kvelden ja.... kan faktisk høres ut som om noen av pipelinene dine er ødelagt? om du softmodder kort og låser opp pipelines (slik som jeg har gjort) får du de prikkene/streker og alltslags annet gørr på skjermen om pipen er "ødelagt", har du softmodda/klokka ditt kort? Mvh kandalf Lenke til kommentar
KeyStroke Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 Siste drivere, klokker du skjermkortet? kan høres ut som om kortet ditt har tatt kvelden ja.... kan faktisk høres ut som om noen av pipelinene dine er ødelagt? om du softmodder kort og låser opp pipelines (slik som jeg har gjort) får du de prikkene/streker og alltslags annet gørr på skjermen om pipen er "ødelagt", har du softmodda/klokka ditt kort? Mvh kandalf 5214606[/snapback] Har ikke moda eller gjort noe med det. Drivere er oppdatert med nyeste drivere. Re-installerte alt av drivere når jeg fikk probs med det uten at det hjalp noe som helst. Og ja kortet får nok strøm. Får vel bare bestille et nytt et da. Lenke til kommentar
KeyStroke Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 Og dermed så konka det totalt. Etter nok en heng så reboota jeg også masse vertikale striper og prikker og den ville ikke laste in windows :/ Kjekt å ha ei maskin i reserve ved slike ulykker Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 snodig problem må jeg si hehe.... er kortet bra kjølt da?, generellt i hele dataen har du god (nok) kjøling? Lenke til kommentar
KeyStroke Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 (endret) snodig problem må jeg si hehe....er kortet bra kjølt da?, generellt i hele dataen har du god (nok) kjøling? 5216171[/snapback] 2x180mm vifter bak for å dra luft ut. 2x90mm i side døra som blåser in ved chipset'e. Og 2x90mm på andre sida som blåser in over harddiskene. + vanlige cpu vifta, og den på gfx kortet. Tok og fjerna chipset vifta og satte på en zalman for den bråka noe helt sinsykt. cpu ligger på ca 30c ved load ca 35c i kassa ellers. (målt ved chipset'e). Endret 27. november 2005 av KeyStroke Lenke til kommentar
gxi Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Jeg har hatt akkurat samme problemer med to Gainward-kort med påmontert annen kjøling. Har også sett at andre, uten å ha byttet kjøling, har hatt disse problemene med Gainward-kort (via Google-søk). Jeg kan ikke skjønne hva som egentlig skjer her.. kan ikke se at det var noen fysiske skader på kjernen (pga. feil trykk), eller annen skade. (Jeg kjøper ikke flere Gainward-kort) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå