Gå til innhold

OCZ - ukens tilbud på Netshop

Isbilen

Anbefalte innlegg

Nå er dette tilbudet på siste dagen. Lurer på om jeg skal benytte meg av det. For øyeblikket har jeg 4x512 TwinMos, som jeg mistenker for å være en aldri så liten flaskehals i systemet mitt, som ellers består av bl.a. en 3800+ og X850XT på et Asus A8N-SLI Deluxe (det lagger litt i spill somme tider selv om frameraten er mer enn tilfredsstillende). Er disse brikkene streite, eller finnes det enda bedre valg jeg kan ta (prisen er ikke farlig at jeg bryr meg om de skarve hundrelappene)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da må jeg nesten laste ned 3dmark først (har nettopp formatert).

EDIT: Merket du stor forskjell? Nå er jeg ikke først og fremst ute etter 3dmark-scores, men å kvitte meg med minnelag og utnytte potensialet i PCen fullt ut. Ser at pcen din er nesten lik min (min er selvfølgelig litt fetere :p ), det er et bra sammenligningsgrunnlag.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Jeg hadde tenkt å kjøpte dem, men jeg satser heller på disse: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=52102

De har samme timingene, men tåler mye høyere overklokking med litt slakking på timingene. OCZ-brikkene tåler nesten ikke overklokking i det heletatt, og det hjelper ikke å sette lavere timing. Det blir litt harry å kjøpe svindyre brikker hvis man ender opp med å måtte sette dem til 333 MHz for å kunne overklokke.

Lenke til kommentar

Så litt på dem jeg og, men visste ikke at de tålte mer tyn. Har ikke så mye erfaring med overklokking, det jeg har viser at det ikke er mye å hente på det at jeg gidder å bruke noe særlig tid på det når jeg heller kan spille. Ikke umulig at jeg kommer til å gjøre det hvis det har noe for seg, dog.

EDIT: Dessuten var det så stygg farge på Patriotene :tease:

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Jag tycker det var värt pengarna för den ökningen av minneshastighet jag fick, OZC Platinum fungerar stabilt och fint hos mig till den prisen.

Tydligtvis tar det mer resurser att köra 4 minnen, fick upp hastigheten något med bytet till 2 ram bricker +att brickerna är bättre.

Detta får jag i Evererst

Lese: 5100

Skrive: 1700

Spelar BF2, F.E.A.R, Halflife2 etc och tror du kommer bli nöjd om du bytar. Nu har du bättre processor etc etc så då ska det gå bra?

Lenke til kommentar

Upplevde en mindre grad av lagg förut och en aning treigare maskin med twinmos.

Bruker en LCD 19" Benq FP937s* (8ms) skjerm och det fungerar fint tillsammans med skjermkortet och OCZ. Ingen lagg.

Men om jag justerer i bios och överklockar 7% så får jag cirka 5355 i "lese" (pc3400) och 1900 i "skrive". Har dock inte overklockka då jag inte har behov för det.

Endret av Robbansvenske
Lenke til kommentar

O hildrande du... Everest oppga at minnet mitt kjørte på for lav hastighet, så jeg gikk inn i BIOS og ganske riktig, den sto på 333mHz i stedet for 400. Guffa så denne opp til 400, der den strengt tatt skal stå, og nå får jeg

5699 på read

og

1740 på write

Nå gjenstår det bare å se om Twinmosene overlever dette her i lengden :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...