Isbilen Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Nå er dette tilbudet på siste dagen. Lurer på om jeg skal benytte meg av det. For øyeblikket har jeg 4x512 TwinMos, som jeg mistenker for å være en aldri så liten flaskehals i systemet mitt, som ellers består av bl.a. en 3800+ og X850XT på et Asus A8N-SLI Deluxe (det lagger litt i spill somme tider selv om frameraten er mer enn tilfredsstillende). Er disse brikkene streite, eller finnes det enda bedre valg jeg kan ta (prisen er ikke så farlig at jeg bryr meg om de skarve hundrelappene)? Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Jo jag gjorde det du nu skriver, bytade ut 4 twinmos mot Ozc Platinum som du beskriver. 2*1024 Mb som köres i dual. Får faktiskt bättre resultat. Vad har du i 3dmark05 om jag får fråga? Och vad för poäng får du på minnet i everest? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 (endret) Da må jeg nesten laste ned 3dmark først (har nettopp formatert). EDIT: Merket du stor forskjell? Nå er jeg ikke først og fremst ute etter 3dmark-scores, men å kvitte meg med minnelag og utnytte potensialet i PCen fullt ut. Ser at pcen din er nesten lik min (min er selvfølgelig litt fetere ), det er et bra sammenligningsgrunnlag. Endret 27. november 2005 av Isbilen Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Jeg hadde tenkt å kjøpte dem, men jeg satser heller på disse: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=52102 De har samme timingene, men tåler mye høyere overklokking med litt slakking på timingene. OCZ-brikkene tåler nesten ikke overklokking i det heletatt, og det hjelper ikke å sette lavere timing. Det blir litt harry å kjøpe svindyre brikker hvis man ender opp med å måtte sette dem til 333 MHz for å kunne overklokke. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 (endret) Så litt på dem jeg og, men visste ikke at de tålte mer tyn. Har ikke så mye erfaring med overklokking, det jeg har viser at det ikke er så mye å hente på det at jeg gidder å bruke noe særlig tid på det når jeg heller kan spille. Ikke umulig at jeg kommer til å gjøre det hvis det har noe for seg, dog. EDIT: Dessuten var det så stygg farge på Patriotene Endret 28. november 2005 av Isbilen Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Jag tycker det var värt pengarna för den ökningen av minneshastighet jag fick, OZC Platinum fungerar stabilt och fint hos mig till den prisen. Tydligtvis tar det mer resurser att köra 4 minnen, fick upp hastigheten något med bytet till 2 ram bricker +att brickerna är bättre. Detta får jag i Evererst Lese: 5100 Skrive: 1700 Spelar BF2, F.E.A.R, Halflife2 etc och tror du kommer bli nöjd om du bytar. Nu har du bättre processor etc etc så då ska det gå bra? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 Okei, får 4554 på les og 1327 på skriv nå med mine 4xtwinmos... Ser ut som jeg kan forvente en viss forbedring ja... Tror nok det blir et par sånne på meg. Har du hatt noe lagg i spill som har forsvunnet etter skiftet? Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Har dere litt ekstra gry og skal overklokke så anbefaler jeg disse brikkene. Kjører dem på [email protected] Får 6150 på read og 2420 på write i everest. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 29. november 2005 Forfatter Del Skrevet 29. november 2005 Stock eller overklokka? Vet ikke hvor mye overklokking det blir på meg... Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 (endret) Siden de brikkene er pc3500 så er dem på 437Mhz stock. Jeg kjører 440, så jeg vil ikke si jeg har overklokka Endret 29. november 2005 av stinger82 Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 (endret) Upplevde en mindre grad av lagg förut och en aning treigare maskin med twinmos. Bruker en LCD 19" Benq FP937s* (8ms) skjerm och det fungerar fint tillsammans med skjermkortet och OCZ. Ingen lagg. Men om jag justerer i bios och överklockar 7% så får jag cirka 5355 i "lese" (pc3400) och 1900 i "skrive". Har dock inte overklockka då jag inte har behov för det. Endret 29. november 2005 av Robbansvenske Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 29. november 2005 Forfatter Del Skrevet 29. november 2005 O hildrande du... Everest oppga at minnet mitt kjørte på for lav hastighet, så jeg gikk inn i BIOS og ganske riktig, den sto på 333mHz i stedet for 400. Guffa så denne opp til 400, der den strengt tatt skal stå, og nå får jeg 5699 på read og 1740 på write Nå gjenstår det bare å se om Twinmosene overlever dette her i lengden :!: Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 (endret) Ja du har ju då bra hastighet, mitt huvudkort likte ikke twinmos även om jag fick dem att fungera på 400mhz. Bra minne. Kanske du då får ännu bättre hastighet med ocz? Och twinmos ska köra på 400mhz så LUCKY YOU! Då har jag något sämre pc.. Endret 30. november 2005 av Robbansvenske Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå