Gå til innhold

billig og bra 512MB SD card?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du bør holde deg til gode og kjente merker. De er normalt litt dyrere, men billigbrikker har en tendens til å krasje og låse seg, og i mange av de tilfellene er det umulig å redde bildene dine. Som sagt er de litt dyrere, men det er en billig engangsforsikring.

Gode merker er Lexar og Sandisk. Kingston er heller ikke dårlig, selv om de ikke når helt opp i stabilitet.

Hold deg unna no-name kort og Twinmos, samt ukjente merker.

Lenke til kommentar

Var en lokal coop butikk på hadeland, hadde det stående bak kassa der.

Regner med at de har det på fleste coop butikker, for den butikken som

ligger her er bare en liten matbutikk...

Sjekka ikke hvilke merke det var (sikkert ikke noe kjent), hørte bare på

prisen.

Kan godt hende jeg prøver denne brikken først, så får jeg heller kjøpte

en ny en hvis det viser seg at den ikke er bra nok.

Ellers friser det litt med den 1GB brikken som er ukens tilbud på psdata

til 475,-

Lenke til kommentar

Et gammelt ordtak fra over dammen: "Buy cheap, buy twice". Dette gjelder det meste, dessverre. Hva man simpelthen må vurdere er; hvor mye er mine bilder verdt for meg? Opp med hånden alle som kjøpte den aller billigste/mest ukjente 35mm filmen og valgte de billigste/mest ukjente lab'ene dengang dette var alternativet! Dengang var kostnadene for film og fremkalling virkelig en faktor å regne med. Når prisforskjellene på minnekort etter min mening er marginale, mellom kort av ukjent opprinnelse og kort fra dokumenterte kvalitetsleverandører, er valget enkelt for meg i alle fall. En annen ting; sett at kortet kjøpt på Coop havarerer, hvor står du da? Får du hjelp i tippedisken til å restaurere uvurderlige bilder, eller bilr du henvist til ferskvaredisken? :innocent: Tipper man må en tur til fotobutikken, og der må man faktisk regne med å betale 2-3 hundrelapper for jobben naturligvis. Ikke så mye penger spart da, gitt :cool:

Godt du fortsatt gidder å gjenta dette, Afseth. Dette kan åpenbart ikke gjentas ofte nok! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...