carl-kr. Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 hei! skulle slå på pcen min i idag og da spørr den etter system disken.putter in windows xp cden, og da kommer jeg til innstalerings menyen til windows...??! hva gjør jeg? hva er det som har skjedd... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Finner PC'en disken i det hele tatt? Det ser du i BIOS, eller i det installasjonsprogrammet, eller med et diagnoseprogram som du finner på UBCD: http://www.ultimatebootcd.com/ Hvis du finner disken så må du se om det finnes noen partisjoner på den. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Kanskje det har blitt endra boot sequence i BIOS, sjekk om harddisken din står som nr1, eller på lista i det hele tatt.. Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 det er ingen partisjoner på disken??!!! hva i helvette har skjedd hær? ifølge instalerings programmet er disken tom! all musikken,savinger til spill,film og arbeid...borte! Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 det er ingen partisjoner på disken??!hva i helvette har skjedd hær? Ny eller gammel windows cd ? Merk at dersom du har en harddisk på over 137Gb, så liker ikke windows (XP hvertfall) den uten at du har en cd med SP2 integrert dvs, Windows XP Home/PRO SP2. Den vi da pent opplyse om at denne disken er ødelagt, og må reformateres osv. Det du kan sjekke det på er at den vil da under installasjon oppgi disken til å vare 137 Gb, dersom du vet at den er større enn det, så har du nok funnet problemet. Du må da "oppgradere" din windows XP cd. Google følgende "Slipstream Windows XP SP2" og du skulle finne noen sider som forteller deg step-by-step hvordan du kan oppgradere cd'en med SP2, og lage den bootable. Når det er gjort vil installasjonen finne harddisken og si "Dette funker fett, hvor skal jeg installere/reparere ?". Mvh Beej80 Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 (endret) jeg har en 160gb hd og windows SP2.. er harddisken ødelagt? det kan nevnes at jeg fikk samme problem for 3mnd siden med samme harddisk, alt ble slettet..partisjonene og er det bare å kjøpe ny HD? Endret 27. november 2005 av carl-kr. Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Last ned the ultimate boot cd (disk). Den inneholder en god del tools, bl.a. tror jeg den inneholder en "scandisk" ting som kan sjekke hdd'en for feil. Ville ha prøvd det jeg. Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 Last ned the ultimate boot cd (disk). Den inneholder en god del tools,bl.a. tror jeg den inneholder en "scandisk" ting som kan sjekke hdd'en for feil. Ville ha prøvd det jeg. 5215830[/snapback] hvor finner jeg "the ultimate boot disk"? har du en adresse? det kan være dette problemet startet når jeg var inne på boot menyen å satt det til "bot fra cd" fordi jeg holdt på å laget en boot cd til naboen og skulle se om den fungerte... satte den tilbake til "boot fra HD" men den booter fra cd og spørr etter "system disk"?? vuderer å kjøpe en ny hd fra komplett..hvis det er hd som er defekt da.. Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Her er det : http://www.ultimatebootcd.com/ Lykke til! Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå