DE1 Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Heisann! Jeg legger ved et par bilde jeg tok når jeg åpnet PSUen min og det ser ut som stivnet syre elns. Dette er en relativt gammel PSU som fulgte med q-tek kabinettet mitt jeg kjøpte for 3 år tilbake. - Tar også bilde av det... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Det hvite er vel silikon som limer fast komponentene. Det brune er antakelig lekkasje i en elektrolyttkondensator. Det er nok en av de vanligste feilkildene for et powersupply. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 (endret) Er det bare å kaste denne da? Edit: BTW så finnes det ikke noen brun og en hvit masse, det er kun den hvite (beige?)... Som du ser på dette bildet... Endret 27. november 2005 av DE1 Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Da er det vel neppe snakk om "syre". Som hårek sier, så er det nok silikon. Det brukes svært ofte for å sikre uønsket bevegelse for "tunge" komponenter i elektronikken. Tror ganske sikkert at du kan fortsette å bruke PSU´n. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Jeg tenkte på det brune belegget rundt bunnen av den svarte sylinderen, bilde IMG_3696. Men det kan godt være at det er lim, umulig å si med så dårlige bilder. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 Når jeg ikke klarer å ta bedre bilder av den greia der så kan det vel være hvis det er for dårlig for deg. - Skyldes ikke kameraet ivertfall... Så dere er helt sikre på at det ikke er noe som har rent ut av beholderen som ikke skal renne? Lenke til kommentar
storken Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 nå er vel ikke q-tec kjent for å ha den beste kvaliteten på strømforsyningene sine heller da... Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 Det tenkte jeg også. Så kanskje er det like greit å skifte før det utvikler seg? Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Når jeg ikke klarer å ta bedre bilder av den greia der så kan det vel være hvis det er for dårlig for deg.- Skyldes ikke kameraet ivertfall... Så dere er helt sikre på at det ikke er noe som har rent ut av beholderen som ikke skal renne? 5214097[/snapback] Forstår ikke helt hva den første setningen skal bety... Uansett så er det hvite helt sikkert lim. Det brune under kondensatoren på bilde IMG_3696 er ikke så lett å si hva er. Kondesatoren ser egentlig ut til å være i orden på toppen, de har en tendens til å bule når de nærmer seg slutten på levetiden. Lenke til kommentar
haakie Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 (endret) vet dere hva? nesten alle problemer med strømforsyninger her er fra q-tec! Se om dere finner en prblem-tråd om feks. denne Bare tilfeldighet? Endret 27. november 2005 av haakie Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 Det blir no kmest sannsyneligvis ny PSU fra meg da q-tek har et dårlig rykte og det beste er nok å gi seg mens leken er god Uansett, takk for svar! Lenke til kommentar
anonlundi Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Nå må dokk ta dokk samen guttar. Dette er heilt vanlig lim som blir brukt mye elektroniske dingsebumser... Det kan jo ses med det blotta augå... Hvis kondensatoren hadde vert ødelagt ville det mest sannsynligvis ikkje PSUen virka. Lenke til kommentar
DargarWhiteFang Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Dersom det ikke er noe brunt (vannskelig å se på bildet), slik som trådstarter sier Edit: BTW så finnes det ikke noen brun og en hvit masse, det er kun den hvite (beige?)...Som du ser på dette bildet... så er det ikke kanskje, ikke muligens, men HELT SIKKERT lim. Dersom trådstarter leter etter en unskyldnign til å bytte psu, så er det jo ikke verre enn å si at den bråker for mye, men bare så det er sagt, det som viser på bildene er ikke bare vanlig, det er også nødvendig for å sikkre at komponenter ikke "rister" løs, f.eks. under transport. Så, basert på bildene så KAN DU UTEN PROBLEM fortsette å bruke PSU i flere år til.. Om den har anndre skjulte problemer eller for ustabil spenning på en eller flere rails eller noe annet, kan jo såklart ikke sies ut fra bildene. Lykke til Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Ja, dette er helt normalt. Nå har ikke jeg demontert mange psuer, men jeg har sett utallige xbox psuer. Alle har slikt "skum" på seg. Det hele ser ut som noe drit, men det er faktisk slik det skal være . Så du har ingen unskyldning for å bytte ut qtecen din Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Tro det eller ei, de gamle q'tec ene funker fett. Har kortslutta de flere ganger uten att den har gått til hælvette(molex-kablene), montert masse vifter på en het sommerdag. Men jeg ble lei og rørte på den røde bryteren Lenke til kommentar
klikko Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Tro det eller ei, de gamle q'tec ene funker fett. Har kortslutta de flere ganger uten att den har gått til hælvette(molex-kablene), montert masse vifter på en het sommerdag. Men jeg ble lei og rørte på den røde bryteren 5283747[/snapback] gratulerer! da var du en av de FÅ som fikk en psu fra q-tec som faktisk virket som den skulle.. utrolig dere! Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Tro det eller ei, de gamle q'tec ene funker fett. Har kortslutta de flere ganger uten att den har gått til hælvette(molex-kablene), montert masse vifter på en het sommerdag. Men jeg ble lei og rørte på den røde bryteren 5283747[/snapback] gratulerer! da var du en av de FÅ som fikk en psu fra q-tec som faktisk virket som den skulle.. utrolig dere! 5286824[/snapback] Joda, men de nye er bare skit Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 12. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2005 Jeg har kjøpt ny for ørten uker siden Men den funker fortsatt fett... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå