Plecto Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Trur dere det vil være stor temperatur forskjell mellom f.eks. Thermaltake Big Typhoon (har sett den har fått bra testresultater) og Alphacool Vannkjølingssett? Jeg er ute etter en lydløs pc og jeg har allerede 4x 80mm og 2x 120mm kabinettvifter så jeg trur temperaturen inne i kabinettet kommer til å bli ganske lav uansett. For å få skjermkortet lydløst; ville dere valgt en passiv kjøler eller en gpu blokk som jeg kan koble til vannkjølingssystemet (vil dette minke kjøleevnen på cpuen på noen måte?) Hva med å bytte radiatoren til en som kan ha 2stk 120mm vifter? Lenke til kommentar
haakie Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 du ville nok fått kraftig bedre temperaturer mad vannkjøling, med en 240mm radiator topper du hele greia, big typhoon er kraftig god men vankjøling er mye bedre. Mvh -H- Lenke til kommentar
Pels Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Med tanke på å få støyen bort er vannkjøling bedre. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Med tanke på å få støyen bort er vannkjøling bedre. 5214369[/snapback] Blir vel ikke noe serlig bedre om man kjører en 12mm radiator, den er jo like stor som ei 12mm vifte som kunne stått på CPU, så kjølinga blir jo nesten den samme da Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 Har hørt det at en radiator blir lettere avkjølt enn en stor kjøleribbe pga. at varmen blir mye jevnere fordelt ut på radiatoren enn på kjøleribben. Lurer på en sak; er det slik at en radiator gjør vannet kaldere enn luften rundt slik som peletier elementer har muligheten til, eller er det også her at temperaturen på luften i kabinettet begrenser temperaturen på vannet? Lenke til kommentar
MindZlave Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Et tradisjonelt vannkjølings-system kommer aldri under romtemp (eller kabinett temp) ettersom den blir kjølt av lufta i rommet. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 Noen som kan slenge ut et tall om hvilken temperatur min P4 3,4 ghz cpu vil ligge på med dette vannkjølingssettet? Snakker vi om under 40 grader? Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Du får sikkert et tall av noen men det blir nesten bare spekulasjoner. Noen feilkilder: 1. Romtemperatur 2. Viftehastighet 3. Vcore på CPU 4. Idle eller load Imidlertid tror jeg du kan forvente en idle temp på godt under 40 grader så lenge du ikke overklokker vilt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå