Gå til innhold

Dyr lufkjøling eller billig vannkjøling?

Anbefalte innlegg

Trur dere det vil være stor temperatur forskjell mellom f.eks. Thermaltake Big Typhoon (har sett den har fått bra testresultater) og Alphacool Vannkjølingssett?

Jeg er ute etter en lydløs pc og jeg har allerede 4x 80mm og 2x 120mm kabinettvifter så jeg trur temperaturen inne i kabinettet kommer til å bli ganske lav uansett.

For å få skjermkortet lydløst; ville dere valgt en passiv kjøler eller en gpu blokk som jeg kan koble til vannkjølingssystemet (vil dette minke kjøleevnen på cpuen på noen måte?)

Hva med å bytte radiatoren til en som kan ha 2stk 120mm vifter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hørt det at en radiator blir lettere avkjølt enn en stor kjøleribbe pga. at varmen blir mye jevnere fordelt ut på radiatoren enn på kjøleribben.

Lurer på en sak; er det slik at en radiator gjør vannet kaldere enn luften rundt slik som peletier elementer har muligheten til, eller er det også her at temperaturen på luften i kabinettet begrenser temperaturen på vannet?

Lenke til kommentar

Du får sikkert et tall av noen men det blir nesten bare spekulasjoner. Noen feilkilder:

1. Romtemperatur

2. Viftehastighet

3. Vcore på CPU

4. Idle eller load

Imidlertid tror jeg du kan forvente en idle temp på godt under 40 grader så lenge du ikke overklokker vilt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...