jamjam Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Jeg har en 12v vinsj (Biltema) med ledning-fjerkontroll. Planen er å få til trådløs fjerkontroll av vinsjen, så jeg ikke lenger har fjerkontroll-ledningen å ta hensyn til når jeg bruker vinsjen. Fjernkontrollen er helt enkelt en av/på bryter med ledning som slutter kretsen for en av lederne. Hvilke komponenter trenger jeg og evt. hvor kan jeg få kjøpt dem? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Spør i elektronikkdelen under overklokking, kanskje? Lenke til kommentar
jamjam Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 God ide! Spørsmålet er jo helt klart relevant der også, så jeg forsøker på begge plassene. Takk! Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Skal du gjøre det helt konge kan du f.eks. bruke varenr 36-2039 hos clas ohlson... Men det skal du vel sannsynligvis ikke så da har du et par ting du kan gjøre: - Enten få rc-utstyr til å kortslutte bryteren fysisk (kjempejalla), eller få motorstrømmen til å åpne et relé eller en transistor. Det går ikke an å bruke servostrømmen siden den er signalformet. Dette vil uansett bli en jalla løsning som tar mye plass, må lades, har stor sjanse for at du gjør det feil osv.. - Det enkleste ville vært å bruke sånn fjernkontroll lysstyringssystem som du får kjøpt på clas ohlson / biltema. Eneste ulempe er at du har dårligere rekkevidde. Lenke til kommentar
jamjam Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 Takk for gode tips, noe dyr løsning til kr 1495,-.! Jeg har på følelsen av at det skal være mulig å lage til noe enklere tilsvarende disse fjerstyrte lyktene som er i salg f.eks, (eller fjernkontroll av billås kanskje). Lenke til kommentar
jamjam Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 Mellom mottaksenheten og vinsjen må jeg vel til med en elektromagnetbryter som lukker kretsen for vinsjmotoren. Mener den finnes for 12v svakstrømsanlegg. Noen som evt. vet om forhandlere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå