Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 begynner å fundere på om tven faktisk støtter hdtv, noe jeg finner litt merkelig, siden det står ikke noe om hdtv på den (virker som om de fleste produsentene liker å slenge på HDTV ready). dette vil egentlig være en litt ekstra dytt i "riktig" retning angående å kjøpe xbox360. tvn er en philips 30" lcd, 30pf9946/12 er produktnummeret jeg fant på baksiden av tven, den har også vga inngang. http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/...2&scy=GB&slg=en er den eneste jeg finner på 30" som stemmer overens med produktnummeret, og utseendet ser ut til å være helt identisk. den eneste forskjellen jeg har lagt merke til er at nede til høyre så står det noe som det ikke står på vår tv. virtual dolby surround står det, på det bildet som jeg fant i i denne pda filen så står det noe ved siden av virtual dolby surround, match noe. blir bare veldig usikker. noen som kan være til hjelp så jeg får stadfestet om tven faktisk støtter hd ? Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 (endret) Da jeg gikk inn på linken din til Phillips og klikker på spesifikasjoner, så står det klart og tydelig. "High Definition LCD WXGA display, 1280 x 768p" Og det er HD så det holder det. Grunnen til at de ikke har lov å merke den med HD-Ready er at den ikke har digital inngang i form av DVI eller HDMi som støtter HDCCP. Du må altså benytte deg av VGA-kabelen til XBox 360, men vil som sagt få HD-bildet konsollen har å tilby. Endret 27. november 2005 av trykkertor Lenke til kommentar
kesse Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Jeg har en HD tv som har oppløsningen 1366x768. Er det bra?? I forhold til 1280x768 feks..? Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Virker ikke som om det er noe vits med HD-ready TV til xbox 360 da. Det viktige er at TVen har høy nok oppløsning (>= 720p) og at TVen har enten komponent eller VGA inngang som støtter så høy oppløsning. Xbox 360 har ikke digital ut (DVI eller HDMI), så det har ingen ting å si uansett. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Annet du bør tenke på er om du virkelig skal gå for LCD kontra Plasma. LCD har svartid mens Plasma har ikke det i det hele tatt. Skal du bruke LCD`en til spill og film så er dette noe du BØR tenke på. LCD til PC har begynnt å bli ganske gode nå men til TV har vi langt igjen. Anbefaler å få dem til å sette på en actionfilm i butikken med mye bevegelse så ser du fort etterslep. Jeg skal ha meg HD Ready Plasma ihvertfall. Lenke til kommentar
kesse Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 jasså? En venn av meg hadde en plasma som hadde byttet inn pga veldig mye etterslep. Det var et år siden, så plasma har sikkert blitt bedre med tiden. Min LCD har 8ms responstid og har aldri merket noe etterslep verken på PS2 eller film så håper pog tror det går bra!! Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 jasså? En venn av meg hadde en plasma som hadde byttet inn pga veldig mye etterslep. Det var et år siden, så plasma har sikkert blitt bedre med tiden. Min LCD har 8ms responstid og har aldri merket noe etterslep verken på PS2 eller film så håper pog tror det går bra!! 5214304[/snapback] Har selv en LCD TV med 8ms og har selv ikke lagt til noe etterslep. Da har jeg sett mange actionfilmer som inneholder mange raske scener. Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 TV'n din er vel såkalt "HD-Ready" den vil takle HD-signaler og skalere dem til å passe skjermens oppløsning. Men den støtter ikke full HD-oppløsning på 1920x1080 Lenke til kommentar
Avean Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 jasså? En venn av meg hadde en plasma som hadde byttet inn pga veldig mye etterslep. Det var et år siden, så plasma har sikkert blitt bedre med tiden. Min LCD har 8ms responstid og har aldri merket noe etterslep verken på PS2 eller film så håper pog tror det går bra!! 5214304[/snapback] Det er teknisk umulig og da må det ha skyldtes noe helt annet enn etterslep. Plasma fungerer på en helt annen måte en LCD. Lenke til kommentar
ronndi Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Hei, har samme TV hjem. Har i det siste kjørt HDTV med demofilmer etc. og det funker fint i 720p. Men det blir jo ikke ekte HDTV da jeg bruker analog VGA Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Den store faren med Plasma er innbrenning. Noe som lett forekommer med gaming da scores, speedometre og annet statisk kan stå på skjermen i timesvis. Dette problemet er minimalt på LCD. Til tv-bruk er vel plasma stort sett bedre enn LCD i dag, men til gaming vil vel LCD være å foretrekke mtp innbrenning. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 hvis det er komponent kan han også bruke det. Lenke til kommentar
skille22 Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Den store faren med Plasma er innbrenning. Noe som lett forekommer med gaming da scores, speedometre og annet statisk kan stå på skjermen i timesvis.Dette problemet er minimalt på LCD. Til tv-bruk er vel plasma stort sett bedre enn LCD i dag, men til gaming vil vel LCD være å foretrekke mtp innbrenning. 5215041[/snapback] Dette stemmer ikke da dette ikke er noe problem med de plasmaskjermene som selges idag. Dette var et problem 1-2 år tilbake. Lenke til kommentar
kesse Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Hvis Plasma er bedre enn LCD på både spill, film og tv-titting. Hvorfor er da prisnivået på LCD generelt høyrere enn plasma? Man kan jo få en 42 tommer plasma til 10 tusen mens man må opp i 20tusen for en 42 LCD?? Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Husk at de fleste HD plasma TV'er under 50 tommer har lavere oppløsning en HD LCD TV'er. 1024x768 er gjerne den oppløsningen plasmaene kjører på, først på rundt 50 tommer får 1280 eller 1366x768. LCD tv'ene har 1280 eller 1366x768 oppløsning. Dette har litt å si for spilling på PC i hvert fall. Tror ikke kvaliteten på en ti tusen kroners 42 tommer plasma er all verden. Jeg har brukt Panasonic 42 tommer PV500 ganske mye, som skal være noe det ytterste plasma som finnes i dag. Den har oppløsning 1024x768. Selv har jeg Samsung LE40M61 med oppløsning 1366x768. Panasonicen var best til vanlig TV titting helt klart. Tilkoblet DVD spiller så synes jeg kanskje det var dødt løp. De er veldig veldig bra begge to. Pesonlig liker jeg Samsungens bilde best på DVD. Men tilkoblet PC så tør jeg si at Samsungen var klart bedre - noe jeg tror skyldes den høyere oppløsningen bl.a. TV'n min har 8ms responstid, og jeg ser selv ikke noe etterslep. Hverken i actionfilmer eller PC spilling. Dr.Peedee Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Wow. Var ikke klar over at plasma hadde så store problemer med oppløsning. Ser og at det er veldig mange plasma TVer som har veldig rektangulære piksler (1024x768 med aspect på 16/9 ser ut til å være vanlig). Sjekket komplett, og der var den billigste plasmaen som støttet 720p priset til 27000+ kr (50"). Er en ganske stor fordel med en LCD som har mer enn dobelt så høy oppløsning som de fleste rimelige plasmaer (1280x720 versus 852x480). Lenke til kommentar
darker Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Den store faren med Plasma er innbrenning. Noe som lett forekommer med gaming da scores, speedometre og annet statisk kan stå på skjermen i timesvis.Dette problemet er minimalt på LCD. Til tv-bruk er vel plasma stort sett bedre enn LCD i dag, men til gaming vil vel LCD være å foretrekke mtp innbrenning. 5215041[/snapback] Dette stemmer ikke da dette ikke er noe problem med de plasmaskjermene som selges idag. Dette var et problem 1-2 år tilbake. 5215375[/snapback] oki? vi kjøpte nettopp en strong plasma på jobben, og det tok ca. 1 uke før den helt tydelig hadde fått brent inn det skjermbildet som er på den (står koblet til en pc).. så, kanskje dette problemet er borte på noen plasmaer, men absolutt ikke på alle som selges idag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå