hidin Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 (endret) Hei, jeg og bror kjøpte switch for vi var lei treigt nettverk. Så kobla vi alt og alt fungerte, vi fant hverandre og lasta over etc. men plutselig en dag så skulle jeg inn på pcen hans (nettverket) så kom jeg ikke inn, jeg finner han ikke lenger på nettverket. og hver gang jeg tar "!ping <ipen hans> kommer det "connection timed out" .Har laget ny tilkobling og alt, noen som vet hva som er feil eller som har hatt det samme problemet? takk for alle bra svar Endret 27. november 2005 av hidin Lenke til kommentar
l0l89 Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 søk på han (datamaskinnavnet til broren din) sett opp et nytt nettverk... :/ Lenke til kommentar
hidin Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 (endret) sette oppe nettverket på nytt? hum har testa create new network place men hjalp ikke! Endret 27. november 2005 av hidin Lenke til kommentar
Patz Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Det kan være at maskinen du skal koble til har en brannmur aktivert. Lenke til kommentar
hidin Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 ingen andre som har noen forslag til hva det kan være? Lenke til kommentar
Patz Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Kommer maskinen opp når du skriver "net view" i command? Kommer han inn på andre maskiner? Hva skjer når du skriver \\datamaskinnavn og \\ipadresse i explorer? Lenke til kommentar
hidin Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 (endret) når jeg skriver "net view" så finner jeg bare meg skjøl, han finner heller ikke meg! så det er no rart :S når jeg skriver \\<ipenhans> så etter 50 sek kommer det kunne ikke finne <ipen> osv Endret 27. november 2005 av hidin Lenke til kommentar
Patz Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Hvilken switch er det? Er det rett type kabler (straight / krysset)? Lenke til kommentar
hidin Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=109380&cks=PRL det er den switchen vi har, vanlige kabler, ikke kryssa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå