Gå til innhold

Problemer med BTC DRW1116IM DVD-brenner

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med en DVD-brenner av typen BTC DRW1116IM. Den klarer rett og slett ikke å brenne plater som virker. Etter mange forsøk har jeg klart å brenne to plater som virker. Dette begynner virkelig å bli frustrerende... Jeg har prøvd med forskjellige plater, men får de samme problemene. Jeg bruker Nero (StartSmart), og når Nero skal verifisere dataene, kommer det som oftest en feilmelding. Noen som vet hva som kan være problemet? Jeg har prøvd å oppdatere til nyeste firmware, uten forbedring. Brenneren står som master, med en Sony DVD-rom/kombo som slave.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke erfaring med denne - men har erfaring med tidligere BTC DVD-Brennere og de har vært svært dårlige.

Anbefaler:

Bra plater som verbatim(Mitsubishi) eller Taiyo Yuden.

Ikke brenne på mer enn 8x hastighet.

Du kan også gjerne nevne hvordan problemene arter seg - evt kjøre en kvalitetstest på platen/lesekurve/scandisc med Nero CD-DVD SPeed.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Jeg bruker bruker Verbatim DVD+, så jeg tror ikke det er kvaliteten på platen som er problemet. Det funket mye bedre å brenne på 4x, men fortsatt blir omtrendt hver andre plate mislykket. På de mislykkede platene ser det ut som om det har blitt brukt lighter og ikke laser. :p Det kommer også "Data Verification Failed" på de mislykkede platene når Nero Verifiserer etter brenningen. Kvalitetstestingen skjønte jeg lite av, og jeg begynner å gå tom for tomme plater her også. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...