Storm29 Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 (endret) Kjapt spørsmål; Fra den "o store guiden" så står det: "Her er det viktig å notere seg at man på nforce3 og 4 "ikke kan" bruke halve multipliere da disse setter minnet på en divider." Hmmm Jeg kjører min X2 4200 nå på 270Mhz FSB med multipier på 9,5, 333Mhz på RAM og 3x HTT (810Mhz Hypertransport). Det gir 2565Mhz på CPU og 213,8*2 på RAM (iflg. CPU-Z). Så... hva gjør egentlig den divideren?? Kan ikke se at det spille noen rolle å kjøre på "halv divider", noen som kan forklare? Edit: Fant ut at jeg ikke har noen divider innstilling på dette HK, kan kun sette til 133/166/200 osv. Går det da greit å kjøre 9,5 multiplier? Endret 27. november 2005 av Storm29 Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Hehe, jeg har nok vert litt uheldig med ordlyden der ja. Jeg har nå editert guiden slik at det blir "rett"... Det går selvsagt an å bruke halve multipliere, poenget var at minnehastigheten ofte ikke blir rapportert korrekt ved bruk av halve dividere. Noe det ser ut som om cpu-z nå har ordnett opp i.. Jeg skjønner ikke hva du mener med at du ikke har dividerinnstilling på hk... 133,166,200 er de vanlige dividerne, mens noen hk har en del flere.. Lenke til kommentar
Storm29 Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 (endret) Ah OK, det er det jo det som er divider-innstilling, my bad Er litt fersk på OC. Men en annen ting... Etter at jeg har OCet har jeg merket at dersom jeg OCer "for mye", og selv om maskinen virker stabil i testprogrammene, så får det internett-tilkobling til å kutte ut! Dette skjer gjerne når maskinen står på over natta for å laste ned noen Torrents. Da må jeg inn i enhetsbehandlingen og disable network-connection og enable den igjen. Da kommer nettet tilbake. Kan ikke helt se at OC skal påvirket det, men det skjer ikke ellers Er dette er kjent fenomen? Edit: Fant en instilling i device-manager at maskinen kunne slå av nettverkskortet for å spare strøm Fjerna denne, får se om det funker bedre nå! Edit2: Hjalp ikke... Endret 27. november 2005 av Storm29 Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 hmmm.. det skulle ikke ha noe å si så lenge hket har en pci lås som fungerer, og det har da vitterlig ditt hk... bruk clockgen til å sjekke pci og pci-e freksvensen fra windows.. Programmet finner du på cpuid.com Jeg har vert borti problemer med nettverk på kort som ikke har hatt en fungerende lås... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå