Gå til innhold

Hvilke spill har gjort virkelig inntrykk på deg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sterk historie som gir følsen av å leve seg inn i rollen, og at det du gjør betyr noe gir bakgrunn for mine valg.

Fallout 1 og 2

Baldurs Gate 1 og 2

Knights of The old Republick

Neverwinter Nights

Deus Ex

System Shock

Might and Magic Mandate of Heaven

Fineste historie og filmatiske opplevelse

Metal Gear Solid Sons of Liberty

Spill som har hatt alt dette samt gameplay og gitt meg en tåre i øyekroken.

Final Fantasy X.

Må ta med Resident Evil og egentlig. :D

Lenke til kommentar

Civilization I, II, III og IV. Det var vel speislet I'ern og II'ern som hadde mye nytt som jeg ikke hadde sett før. Ikke det at de to siste er dårlige, men de har vel ikke så mye nytt etter min mening og jeg har vel ikke hatt like mye tid til å spille dem som de første.

Dune 2 - Forløpper til Warcraft spillene og en haug av andre spill i tilsvarende sjanger.

Lenke til kommentar
Fineste historie og filmatiske opplevelse

Metal Gear Solid Sons of Liberty

5463724[/snapback]

Njaa. Jeg ville heller si at MGS3 er det mest filmatiske spillet i serien. Men MGS2 har den beste historien, og er det beste spillet IMO.

5479722[/snapback]

Har ikke testa MGS 3 faktisk;)

SÅ nr 2 blir for meg det beste i begge kategorier.

Har bare wowa siden April og ikke testa noen andre spill.

Lenke til kommentar

- Half Life

Utrolig god historie som også blir presentert på en unik måte.

- Zelda

Bedre gjennomført historie og episk eventyr skal du lete lenge etter.

- Metroid

Tenker mest på Prime serien på GC. Solid spillbarhet med en god historie.

- Call of Duty

Intens krigføring med den absolutt råest lyden. Fantastisk gjennomført scripting.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Final Fantasy VII

Jøss, kan et spill virkelig være så bra? tenkte jeg.

Hidden and Dangerous

Faen, så bra grafikk dette hadde, da. Og i tillegg takler den gamle drittpc-en det! Samtidig var det fantastisk å snike seg rundt på uscripta steder.

Broken Sword

Et godt, gammeldags spill som virkelig får hjertet mitt til å vibrere.

Rome: Total War

Det første strategispillet jeg har sett som involverte så store hærer. Og så var det så realistisk og gjennomført i tillegg.

Heroes of Might and Magic III

Koselig. Alldeles koselig. Gode minner, samt god spillbarhet (grafikken var helt kurant).

Lenke til kommentar

Første MGS. Der har du spillet som kunne rive ut tårekanalene dine og ta et saftig bitt, samtidig som det ga deg elektrostøt.

Baldur´s Gate har også en spesiell plass i mitt hjerte, siden det var det første bra fantasyspillet jeg spilte, og var ellers et veldig, veldig bra spill, som introduserte (for meg) muligheten til å gjøre noe annet enn å bare redde verden og være grei.

Chaotic Evil for win.

Lenke til kommentar

mange spill har gjort inntrykk men kjøpte Quake 4 på lørdag, og en ting der gjorde "inntrykk", vet ikke om det var positivt eller ikke :hmm:

på det stedet hvor du våkner stroppa fast til et bord, og skal gjennom en opperasjon for å bli Strogg gjennom øynene til pasienten! :ermm:

er jo 18-årsgrense, men det ble litt i drøyeste laget likevel...

først ser du en kar foran deg få noe stukket tvers gjennom brystet, så kommer du etter.

du ser metalltingen sikte seg inn og blir kjørt gjennom brystet ditt.

etterhvert kommer du til noen sager.

med andre ord: levende amputering! :dontgetit::ermm:

du ser sagen borer seg inn i pasienten foran og blodet bakstavelig talt spruter rundt.

da tenkte jeg, det er da litt vel groft, men man kan ikke se vekk.

jeg trodde kanskje bildet skulle bil svart eller no, men så blir jeg nødt til å se sagene kjøre seg sakte i "meg selv".

det var ganske sterke saker.... :ermm:

"Super Mario" på Super Nintendo var vel det første spillet som fikk meg virkelig interresert i spill :thumbup:

Endret av Spazz
Lenke til kommentar

Edit: Tenk å glemme den klassikeren her.. Blasfemi nesten.

Golden Eye N64

Et av de beste spill i sin tid, husker enda følsen man fikk av å spille som Bond.

Samme med MP delen, den var helt fantastisk. :thumbup:

Det spiller her har jeg hatt masser av kvalitetstid sammen med venner både i MP og singel player. Spillet var så bra at jeg og en kamerat reiste hjem igjen fra byen for å spille mer. Vi begynte før vi reiste ut, men var bare ute en time før Golden Eye kalte på oss :)

Vi spilte det faktisk i 17 timer nonstop for å runne det hehe.

Lenke til kommentar
Edit: Tenk å glemme den klassikeren her.. Blasfemi nesten.

Golden Eye N64

Et av de beste spill i sin tid, husker enda følsen man fikk av å spille som Bond.

Samme med MP delen, den var helt fantastisk.  :thumbup:

Det spiller her har jeg hatt masser av kvalitetstid sammen med venner både i MP og singel player. Spillet var så bra at jeg og en kamerat reiste hjem igjen fra byen for å spille mer. Vi begynte før vi reiste ut, men var bare ute en time før Golden Eye kalte på oss  :)

Vi spilte det faktisk i 17 timer nonstop for å runne det hehe.

5489005[/snapback]

Følesle av å eie sine kamerater i ett spill har ALDRI vert så tydelig og intens som i nettopp dette veldige spill, har ikkje ORD for kor mange timer vi kunne sitte å strekk både med MP og SP,rett og slett det mest underholdene MP spillet eg noengang har eigd,og spillt. Trur G" kommer til å holde den tronen resten av mitt liv,og det vil aldri bli glemt :w00t:

Lenke til kommentar

Har vært med en stund, så her kommer en real smørbrødliste.

Dvs. at jeg vil definere "gjort inntrykk" som eksepsjonelt bra gameplay & minneverdig opp gjennom årene.

StarGlider - Amiga 500

Så å si alt fra Sierra i "Quest"-seriene. (King's Quest, Space Quest, Police Quest, etc.) Mesteparten på A500.

Wings - Amiga 500

Ports of Call - Amiga 500

Carrier Command - Amiga 500

Jones in the fast lane - PC

Star Control 2 - PC

Master of Orion 1 & 2 (Synd 3'a var dritt)

Half Life 1 & 2 - PC

Elite 1 & 2

Far Cry

Deus Ex - PC (Synd 2'ern var kjip)

Morrowind - PC

Knights of the old republic - PC (Kotor 2 ble for mye av det samm

Silent Hunter 3 - PC

Nå har jeg garantert utelatt/glemt hauger av godspill - har nok blitt maaaange timer fremfor nerdeboxxen opp gjennom åra jah.

Faen nå følte jeg meg gammal! :p

Lenke til kommentar

Final Fantasy X og X2, Max Payne, Super Mario64, Goldeneye, Perfect Dark, Age Of Empires 2 og Age Of Empires 2 Conqueres Expansion. Command And Conquer serien, GTA3, GTA: Vice City, GTA:San Andreas, Return To Castle Wolfenstein, Half Life, Pro Evolutin Soccer 1,2 & 4. Heros Of Might And Magic serien, Starcraft & Starcraft: Broodwar(håper at Starcraft 2 kommer snart :love: ) Gran Turismo 3, SSX Tricky, Tekken 4, Hearts Of Iron 2. Oi ble vist en del spill det ja :D .

Lenke til kommentar

Allt som har med International Superstar Soccer og Pro Evolution Soccer å gjøre.

Mafia var genialt. Max Payne I og II hadde bra story. MGS har jeg fulgt opp siden den første. GTA: San Andreas, men har ikke runda det enda. Call of Duty.

Snart skal Call of Duty II skaffes! Prøvde det på Xbox360 og ble meget imponert. Knall!

Også litt rart at ingen her har enda nevnt (!) Brothers In Arms! Dette må jo være en av de mest tragiske krigspillene. Det gjenspeiler tragiske situasjoner fra WWII. Medal of Honor har jeg også fulgt opp siden PlayStation.

Ikke minst Splinter Cell (1,2 og 3) gitt! Tror man skal lete lenge etter hi-tech spionage spill! Hehe. Det minner meg så veldig om filmer som har med spionasje, flukt, skyting, stjeling å gjøre! Rett og slett i James Bond sjangeren!

Så dette var alt. Kommer også til å skaffe BIA: Earned In Blood også, må følge den andre! Håper Call of Duty vil gjøre stort inntrykk på meg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...