Gå til innhold

Hvilke spill har gjort virkelig inntrykk på deg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mafia. Ingen realistiske PC-spill har bedre historie. :)

5215728[/snapback]

Enig, er nettopp blitt ferdig med "Lucky bastard" oppdraget. Fikk spillet for noen dager siden.

5216450[/snapback]

Dine bester dager i ditt liv kommer fremover når du spiller gjennom Mafia.

Er vel seriøst ingen bedre spill enn mafia.

Viser hvordan er vanlig, fattig person kunne bli så stor, og hvordan det kan gå..

Vil ikke avsløre for mye for dere som ikke har runda det 8 ganger enda :p

5217037[/snapback]

Blir nødt til å henge meg på den jeg å. historie messig så er det klart nr1. har aldri spilt noe liknende spill som klarer å få fram hvordan det var å være mafia i gamle dager. du føler virkelig at det er deg liksom, å det ikke mange spill som får til det. venter spent på se om det kommer en 2er. det er snakk om det! stod i forige svenske pcg at det er store muligheter :D

Lenke til kommentar

FreeSpace 1 og 2. Ingen over, ingen ved siden. Beste space-sim, storyen kunne man lett ha laget en glimrende sci-fi serie av (ala. Battlestar Galactica).

Kjipern at Interplay gikk konkurs, og Volition gikk til THQ. Så vi ser nok aldri noen 3er, og får dermed aldri vite hvordan det ender til slutt. :)

Lenke til kommentar
Dette var lett. De som har hatt størst inntrykk på meg er Zelda- spillene. Spesielt Ocarina of Time og Twilight Princess. Den mest geniale spillserien i historien.

7901447[/snapback]

Helt riktig, men for meg er det the Wind waker som er det store, siden det var det første Zelda spillet jeg fullførte... Sluttsekvensen der er vakker altså :cry:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Stemningen i "Beast" på Amiga, kommer i merkelig sinnsmodus når jeg spiller det. "Maniac Mansion", utfordrende og spennende, holdt meg våken i lang tid, og lærte meg alternativ problemløsning :)

"Conflict Freespace", utrolig engasjerende, bra voiceover og filmsekvenser, samt et ok plot.

Lenke til kommentar

Sjokkert over å kun ha notert meg én annen her som nevner Silent Hill II. Pyramid Head subbende etter deg i bekmørket...ai ai ai för en kjänsla! Eller sykepleierene...*grøss*.

Ellers nevner jeg WipeOut 2097, i mine øyne beste racing spillet noensinne. En total, sanselig opplevelse.

Splinter Cell for sin evne til å presentere en "realistisk" super-agent opplevelse.

Golden Eye. Need I say more? Som noen før meg nevnte her; tidenes MP spill, uansett platform. Og for all del en glimrende og høyst engasjerende SP del. Ble uhyre populær blant enkelte i en periode følte jeg :p

Ice Climber. Dæven, TV-Spill er gøyalt! (*AU* Bitt av basillen, kraftig!) :)

Lenke til kommentar

Det blir vel mer en karakter dette, men kommer ALDRI til å glemme:

Sonic The Hedgehog

Er dessverre litt for ung til å huske når

Sonic The Hedgehog kom ut.

sonic1titlescreen.gif

Kommer aldri til å glemme første-bossen mot dr. Ivo Robotnick (Eggman)

son1_04.gif

Men husker med glede jeg satt å spilte det hos fetteren min!

Senere kom

Sonic The Hedgehog 2 som var ganske mye bedre enn 1eren, og man fikk møte det nye sidekick'et Miles 'Tails' Prower som diltet etter Sonic. Enten selvstyrt eller styrt med den andre kontrollen.

Sonic_The_Hedgehog_2_GEN_ScreenShot1.jpg

I dette spillet ble vi jo også for første gang introdusert for 'Super-Sonic'

supersonic.jpg

Så kom perla av dem alle!

Sonic The Hedgehog 3

Foto+Sonic+the+Hedgehog+3.jpg

Husker fortsatt hvordan jeg strevde med å vinne over siste-bossen der!

hoax76.png

Her ble vi presentert for enda en av karakter fra Sonic-universet, nemlig Knuckles The Echidna, som skapte mange problemer gjennom spillet.

knuckles.png

De hadde gså med en heftig 2-player mode!

sonic3split1.jpg

Da det virket som om toppen av kransekaken var nådd, kom plutselig

Sonic And Knuckles ut.

_sonicandknuckleslogo.jpg

Jeg kan ikke si jeg synes dette spillet var bedre enn Sonic 3. Spillet var egentlig ganske likt, bare med andreledes zoner. Men det geniale var at hvis du kjøpte dette spillet og hadde Sonic 2 og Sonic 3 hjemme kunne du oppgradere dem til:

Sonic The Hedgehog 2 And Knuckles

Sonic2andKnuckles_001.jpg

og

Sonic The Hedgehog 3 And Knuckles

1156511714-06.jpg

Spesielt om du hadde Sonic 3 og oppgraderte ville du kunne merke forskjellen. I 'Sonic 2 AndKnuckles' fikk du muligheten til å spille med Knuckles. Men i 'Sonic 3 And Knuckles' fikk du ikke bare muligheten til å spille som Knuckles i Sonic 3, men spillet fortsatte fra 3'eren till "4'eren". Noe som også gjorde det mulig å samle alle caos-emeraldene i Sonic 3, bli oppgradert til super-Sonic, finne Super Emeraldene og deretter transformere Sonic til Hyper-Sonic

HyperSonic%5B1%5D.gif

Da ble det andre boller!

Men som tiden har gått og 3D har tatt over skal det innrømmes at Sonic-spillene har mistet sin kvalitet. Men hold håpet oppe alle Sonic-fans. Det ser ut som et lys i horisonten. Har enda ikke fått vite så mye om det, men det virker likevel som vi endelig skal få være vitne til det første 3D-spillet med Sonic som var verdt å produsere.

Jeg snakker om Sonic and the secret rings

Har også tro på Sonic Wild Fire

Tenk dette. Hvem skulle noen gang tro at JEG skulle bli begeistret for Nintendo? :p

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Ah, for en fin tråd. Det er ikke ofte en 25-åring får anledning til å være skikkelig nostalgisk, men her bød det seg altså frem en mulighet :)

Det er nok typisk at de gamle spillene vi spilte som små "drittunger" gjorde et uforholdsmessig stort inntrykk på oss. Man er mer påvirkelig som barn; uten at det gjør minnene noe dårligere av den grunn (men man er kanskje ikke helt objektiv).

OK, kremt, kremt, her følger lista mi:

Baldurs Gate 1+2+expansion pack

Synes det nesten er trist at det tok så lang tid før disse spillene ble nevnt.

Husker at jeg brukte så mye tid på disse spillene at når cut-scenen dukket opp for siste gang så fikk jeg en "hva i alle dager skal jeg gjøre nå?" En så stor del av fritiden min hadde, i ca. et halvt års tid gått med til Korgan Blood Axe & co. at det nesten oppstod et hull i tilværelsen :)

Jeg anser dette for å være de beste rollespillene noen sinne (har ikke spilt Gothic); hakket foran Oblivion.

Oblivion

Oblivion er stort, grafikken herlig, og utrolig nok blir jeg ikke lei.

Har nå oppgradert så og si alle main skills til 100 og lengter bare etter mer :)

Vampire: The Masquerade - Redemption

Må si jeg ble litt glad når jeg så at noen andre postet dette før meg.

Spillet er vakkert, gameplayen er nydelig. Utsikten over Wien fra hustakene tok pusten fra meg.

Enormt god historie som man lett levde seg inn i.

Kort og godt et knallspill!

Half Life 1+2

Enormt fengende historie, virkelig 1984 over det hele (har du ikke lest den boka, så gjør det! Du vil aldri stemme sosialistisk igjen *lol*!)

At man ikke har laget en film av disse spillene er nesten ikke til å tro!

Mafia

Skal ikke si så mye om dette spillet. Det meste har blitt sagt. Man lever seg inn i historien og føler med hovedpersonen. Vemodig, men passende slutt.

Condemned

Etter min oppfatning er dette det beste skrekkspillet noensinne. Du føler det hjelpesløs fordi du ikke tåler en dritt og må slåss med jernrør og planker i stedet for skytevåpen. Minner om marerittene man hadde som liten når man satt fast i kvikksand og et skikkelig jævlig monster på 12 meter sakte men sikkert kommer mot deg, skritt for skritt :)

F.E.A.R.

Enormt fengende historie, og et veldig godt spill.

Ikke fullt så overbevisende som skrekkspill, men et skrekkelig godt spill (fantastisk morsomt ordspill, eller hur?)

Gears of War

Enormt god historie, vanvittig grafikk, dritkule characters (jeg driver med styrkeidrett og jeg synes da faktisk det er dritkult med oversvære bolemonstre (jeg vil gjerne være så stor selv, tenk, i stedet for mine nåværende puslete 123 kg :whistle: ) at Cole spilte amerikansk fotball er ekstra tøft, gjorde det selv i tiden.

JA, det er et blodharry spill, men det er nettopp det som gjør det så fordømt kult! Selv om det er politisk korrekt med metrofile puddinger og andre EMOer så er det fortsatt noen av oss som liker å slappe av med ultra-voldelige motorsagslaktespill stappfulle av testosteron :p

Thief 1+2+3

Blant de beste spillene jeg har spilt. Revolusjonerende i sin tid, og selv om jeg ikke har prøvd Metal Gear Solid serien (og likte de to siste Splinter Cell spillene), så er jeg overbevist om at Thief-serien er de beste sneak-spillene som har blitt laget (nå digger jeg middelalderen, så det kan hende jeg er litt subjektiv).

Golden Axe,

Ærlig talt, spillene var jo bare å hakke laus, ikke særlig dype saker, men jeg husker at jeg tilbragte mange timer (og mang en mynt) på dette spillet. Både alene og med kamerater.

Mortal Kombat 1-3

Dette var SPILLET i sin tid.

Husker første gang jeg så spillet på Metro bowling i Lørenskog.

Når Kano reiv ut hjertet på motstanderne i en grafikk som virket TV-aktig (og som fylte mitt unge sinn med forhåpninger om TV-grafikk på spillene innen jeg nådde konfirmasjonsalder).

Det var rått, og MK2 var enda bedre.

"Alle" spilte det, og kongen var den som kunne flest fatalities. Jeg kunne nesten alle og rundet selvfølgelig både MK1,2 og 3 med alle krigerne. Av en eller annen grunn dalte seriens popularitet etter MK2. Finner fortsatt en barnslig glede i MK-serien.

Må den evig leve :)

Sacrifice

Rart at ingen har nevnt dette spillet. Det er genialt!

Du styrer en kar, i "over-skulderen-view", samler sjeler (fra motstandere du dreper, samt sivile) og bruker sjelene til å bygge en hær. Du må beskytte mana-kilder og et alter for at du selv ikke skal dø.

OK, det høres jalla ut, men spillet er ekstremt fengende og var veldig nyskapende.

Koste meg stort med den sære, veldig gode grafikken og spillet for øvrig.

Obligatorisk for alle skikkelige gamere :)

http://gamerankings.com/htmlpages2/914208.asp?q=Sacrifice

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...